Hades II
Efter lite mer än ett år i early access släpps äntligen Hades II i sin helhet, och det är precis så bra som vi hoppats – och ibland bättre.
1 var och är fantastisk, 2:an är verkligen bra. Hade önskat om det gjorde Hades 3 att det kunde bli co-op, som bror och syster tillsammans, kanske? Eller något sånt. Men att det inte ska vara tvingad co-op utan en alternative. Eller en DLC, vem vet.
Men story efter Kronos i grekisk mytolog, vad kan det vara. Titanerna men de är många av dem. Tänkte Kaos men det är väldigt omöjligt.
Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.
Köpte det och blev en refund, blev snabbt tråkigt och repetitivt.
Lite poängen med spelet
är det ett bättre Roguelike än ettan? ettan är bra med det kändes knappt som ett roguelike. var för lite "randomization" tyckte jag
Svårt att säga, jag själv upplevde det aldrig som ett problem. Men variationen är som sagt betydligt större i 2:an, så risken att du får samma uppgraderingar två gånger i rad till exempel är mindre.
Svårt att säga, jag själv upplevde det aldrig som ett problem. Men variationen är som sagt betydligt större i 2:an, så risken att du får samma uppgraderingar två gånger i rad till exempel är mindre.
variation var ordet jag lettade efter, tyckte det var för lite i variation i ettan. låter mycket bättre en ettan då!
1 var och är fantastisk, 2:an är verkligen bra. Hade önskat om det gjorde Hades 3 att det kunde bli co-op, som bror och syster tillsammans, kanske? Eller något sånt. Men att det inte ska vara tvingad co-op utan en alternative. Eller en DLC, vem vet.
Men story efter Kronos i grekisk mytolog, vad kan det vara. Titanerna men de är många av dem. Tänkte Kaos men det är väldigt omöjligt.
Co-op i Hades 3 borde i såfall vara tvingad, inte något alternativ eller någon eftertanke, det blir bättre så. Också sett utifrån hur välskriven och viktig historien runt det hela är i Hades, att då lägga resurser på två historier, single och co-op, blir inte bra.