Battlefield 6
Vi har provskjutit delar av Battlefield 6-kampanjen. Den smakar stenhård action med ett stänk Spielberg.
BF6 raketgevär; tar ut en hel vägg på ett hus.
Också Bf6 raketgevär när man skjuter en trupp på fötterna; absolut ingen skada alls.
Är det 2042 igen eller blir det en smärtfri start?
Synd. Hade gärna sett en mer tillbakadragen och avskalad arkadsimupplevelse men jag antar att dagens ADHD-kids inte skulle gilla det. CoD och dopaminöverdos är det som går hem i stugorna.
"avskalad arkadsimupplevelse" peka gärna på när BF någonsin under seriens historia har varit ett sådant spel lol.
Ser kul ut. Vet nån hur lång SP kampanjen är? Jag är inte det minsta intresserad av MP
Vet ej, men de tre uppdrag jag kört tog kanske 3-4 timmar. Läste någonstans att karriären har nio uppdrag (osäker om det stämmer).
"avskalad arkadsimupplevelse" peka gärna på när BF någonsin under seriens historia har varit ett sådant spel lol.
Saker kan ju ändras. Storydriven karriär fanns inte heller innan Bad Company-liren.
Din video fungerar inte.
Saker kan ju ändras. Storydriven karriär fanns inte heller innan Bad Company-liren.
Så är det ju så klart men om BF aldrig ens varit nära att vara en "arkadsim" eller vad man nu vill kalla det så känns det lite konstigt att ha det som klagomål. Sen är det ganska trötta argument som kastas att vi alla som gillar bf är kidzzzz med diverse bokstavskombinationer lol.
Din video fungerar inte.
Jag kunde se, så nog är det något annat fel än videon.
"avskalad arkadsimupplevelse" peka gärna på när BF någonsin under seriens historia har varit ett sådant spel lol.
Jag kan peka om du vill:
Delar av Battlefield 3 singleplayer kampanjen.
Tänker på sniper-situationen på taken. Allt är ju ett spektrum, men det kändes rätt grundat ändå.
Till och med CoD lyckades ju med detta med Clean House-uppdraget i MW2019.
Så det är väl inte helt idiotiskt att hoppas på något sånt uppdrag också tycker jag.
Jag kunde se, så nog är det något annat fel än videon.
404 error. Jag överlever, gissar att det är anime stream? LOL
Vet ej, men de tre uppdrag jag kört tog kanske 3-4 timmar. Läste någonstans att karriären har nio uppdrag (osäker om det stämmer).
Så 10+ timmar kanske. Med andra ord inte värt fullt pris för någon som jag 😄
BF6 raketgevär; tar ut en hel vägg på ett hus.
Också Bf6 raketgevär när man skjuter en trupp på fötterna; absolut ingen skada alls.
Är det 2042 igen eller blir det en smärtfri start?
Om raketgevär fungerade som i verkligheten skulle inga andra vapen vara relevanta (Jo så klart men du förstår min poäng).
De används främst mot stridsvagnar och byggnader. Spelet måste balansera realism med rättvis spelupplevelse online.
Så länge det inte är mindre bra än hur betan var, är vi i goda händer.
Om raketgevär fungerade som i verkligheten skulle inga andra vapen vara relevanta (Jo så klart men du förstår min poäng).
De används främst mot stridsvagnar och byggnader. Spelet måste balansera realism med rättvis spelupplevelse online.
Så länge det inte är mindre bra än hur betan var, är vi i goda händer.
Så dom ska inte göra skada alls mot fotstoldater? Du måste mer eller mindre få ett headshot med ett raketgevär för att du ska få en kill. Då är vi ändå på quake nivå och vad spelar det för roll att du inte kan glidspringa eller vad det nu var som var så himla bra för spelet skulle se mindre ut som cod? Kan dom inte ha en normal nivå för vapnet så varför har dom det i spelet? Och jag känner att det som är just kul i bf6 är att förstöra miljöerna, och RG är det bästa sättet, varför är tanks så pass dåliga på att få ner en mur? Det är ju A och O att köra en tank, att kunna slå ner en dm tegelvägg
Så dom ska inte göra skada alls mot fotstoldater? Du måste mer eller mindre få ett headshot med ett raketgevär för att du ska få en kill. Då är vi ändå på quake nivå och vad spelar det för roll att du inte kan glidspringa eller vad det nu var som var så himla bra för spelet skulle se mindre ut som cod? Kan dom inte ha en normal nivå för vapnet så varför har dom det i spelet? Och jag känner att det som är just kul i bf6 är att förstöra miljöerna, och RG är det bästa sättet, varför är tanks så pass dåliga på att få ner en mur? Det är ju A och O att köra en tank, att kunna slå ner en dm tegelvägg
Raketgevär fungerar som oneshot om du träffar överkroppen. Siktar du däremot mot fötter eller skjuter bredvid blir det mindre skada eller bara splash damage. Det är helt rimligt, du ska inte kunna springa in mot tre motståndare, skjuta på marken mellan dem och förvänta dig att alla dör bara för att det är ett raketgevär.
Jag har inte nämnt något om glidspring men det fanns i betan och har funnits i flera tidigare Battlefield spel. När glid inte var möjligt utnyttjade spelare istället hoppmekaniken för att öka sin movement. Vill minnas att de tonade ner det lite efter den öppna betan i BF6.
”Kan de inte ha en normal nivå för vapnet, varför har de det då i spelet?”
Raketgevärets primära syfte är att slå ut fordon och i viss mån byggnader. Det är därför det finns i spelet. Att det inte oneshottar som i MW2 har jag redan förklarat och det säger sig självt.
”Varför är tanks så pass dåliga på att få ner en mur?”
Tanks är i själva verket extremt bra på att riva byggnader. Du kan demolera nästan vad som helst. Kör du rakt genom en byggnad med full fart så rasar den också.
Raketgevär fungerar som oneshot om du träffar överkroppen. Siktar du däremot mot fötter eller skjuter bredvid blir det mindre skada eller bara splash damage. Det är helt rimligt, du ska inte kunna springa in mot tre motståndare, skjuta på marken mellan dem och förvänta dig att alla dör bara för att det är ett raketgevär.
Jag har inte nämnt något om glidspring men det fanns i betan och har funnits i flera tidigare Battlefield spel. När glid inte var möjligt utnyttjade spelare istället hoppmekaniken för att öka sin movement. Vill minnas att de tonade ner det lite efter den öppna betan i BF6.
”Kan de inte ha en normal nivå för vapnet, varför har de det då i spelet?”
Raketgevärets primära syfte är att slå ut fordon och i viss mån byggnader. Det är därför det finns i spelet. Att det inte oneshottar som i MW2 har jag redan förklarat och det säger sig självt.
”Varför är tanks så pass dåliga på att få ner en mur?”
Tanks är i själva verket extremt bra på att riva byggnader. Du kan demolera nästan vad som helst. Kör du rakt genom en byggnad med full fart så rasar den också.
Jag finner det otroligt ologiskt det du säger. Det är en raketgevär. Det är lite som att man skjuter en nuke på en stad och sen konstanterar att det är helt rimligt att dom som befanns i yttre kanten ska klara sig med lite "splash" skada.
Men fortfarande så undrar jag bara eftersom det var så många som ville ha en mer realistisk cod. Så varför vara så tama och inte våga ta ut svängarna lite? Verkligen demolera byggnader ordentligt. Nu är det lite av en mesig mellan stil. Trist.
Jag finner det otroligt ologiskt det du säger. Det är en raketgevär. Det är lite som att man skjuter en nuke på en stad och sen konstanterar att det är helt rimligt att dom som befanns i yttre kanten ska klara sig med lite "splash" skada.
Men fortfarande så undrar jag bara eftersom det var så många som ville ha en mer realistisk cod. Så varför vara så tama och inte våga ta ut svängarna lite? Verkligen demolera byggnader ordentligt. Nu är det lite av en mesig mellan stil. Trist.
Att jämföra ett raketgevär med en nuke är nog lite att ta i. Ändå är det rimligt att den som står i yttre kanten tar mindre skada än den som står i mitten, särskilt i ett multiplayerspel där spelupplevelse och balans står i fokus.
Utgångspunkten är enkel: de prioriterar en balanserad och rolig multiplayerupplevelse.
De försöker inte göra en milsim.
Raketgevär och byggnader är designade för att vara roliga och rättvisa att spela med, inte för att simulera verkligheten fullt ut.
Jag förstår det sista du skriver, men hade man kunnat jämna allt med marken hade det helt enkelt inte blivit bra. Kanske kul för en kort stund.
Någon som vet om de har fixat styrningen utav helis/jets samt pansarvagnar så att de känns mer som i BF4?
Tänker på det nedan.
BF4 satte fordon- och flygkontrollerna perfekt. I BF6-betan känns det som ett steg bakåt.
Stridsvagnar (tredjeperson):
Hårkorset för huvudkanonen svävar runt och flyttar sig beroende på hinder i närheten, vilket gör siktandet klumpigt och inkonsekvent. 3:e person hårkorset lever sitt egna lilla liv. Så frustrerande! I BF4 var det statiskt och exakt. Dessutom finns det nu en konstig mittprick och ett separat hårkors – helt onödigt och förvirrande.
Stridsvagnar (förstaperson):
Tornet har en märkbar fördröjning när det når sin maxgräns och roterar alldeles för långsamt. Det känns trögt och oresponsivt, till skillnad från BF4 där tornrörelserna var snabba och smidiga.
Attackhelikoptrar:
Kontrollerna känns fel oavsett hur man justerar dem. Det är svårt att få till precision eller bra flytkänsla, vilket gör det frustrerande att flyga. I BF4 kändes helikoptrarna naturliga och responsiva – som en förlängning av spelaren. Samma sak med jetplanen.
Förslag:
Starta upp testbanan i BF4 och jämför själv. Allt från siktrespons till känsla i fordonen var tajtare, snabbare och framför allt roligare.
Någon som vet om de har fixat styrningen utav helis/jets samt pansarvagnar så att de känns mer som i BF4?
Tänker på det nedan.
BF4 satte fordon- och flygkontrollerna perfekt. I BF6-betan känns det som ett steg bakåt.
Stridsvagnar (tredjeperson):
Hårkorset för huvudkanonen svävar runt och flyttar sig beroende på hinder i närheten, vilket gör siktandet klumpigt och inkonsekvent. 3:e person hårkorset lever sitt egna lilla liv. Så frustrerande! I BF4 var det statiskt och exakt. Dessutom finns det nu en konstig mittprick och ett separat hårkors – helt onödigt och förvirrande.
Stridsvagnar (förstaperson):
Tornet har en märkbar fördröjning när det når sin maxgräns och roterar alldeles för långsamt. Det känns trögt och oresponsivt, till skillnad från BF4 där tornrörelserna var snabba och smidiga.
Attackhelikoptrar:
Kontrollerna känns fel oavsett hur man justerar dem. Det är svårt att få till precision eller bra flytkänsla, vilket gör det frustrerande att flyga. I BF4 kändes helikoptrarna naturliga och responsiva – som en förlängning av spelaren. Samma sak med jetplanen.
Förslag:
Starta upp testbanan i BF4 och jämför själv. Allt från siktrespons till känsla i fordonen var tajtare, snabbare och framför allt roligare.
Är väl en hel del som efterfrågat lite mer "realism", och det kan väl manifesteras som trögare strv-torn exempelvis. Det är lite massa i ett sådant, det svänger inte runt på en halvsekund. ^^
Svårt att hitta "rätt" balans mellan tillgänglighet/enkelhet och en mer realistisk känsla. BF6 kommer inte bli ett milsim direkt, men kanske lite mindre arkadigt än ex. CoD ofta beskylls för att vara. Vi får se vad det blir av det hela. Kanske går att tweaka med inställningar.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Är väl en hel del som efterfrågat lite mer "realism", och det kan väl manifesteras som trögare strv-torn exempelvis. Det är lite massa i ett sådant, det svänger inte runt på en halvsekund. ^^
Svårt att hitta "rätt" balans mellan tillgänglighet/enkelhet och en mer realistisk känsla. BF6 kommer inte bli ett milsim direkt, men kanske lite mindre arkadigt än ex. CoD ofta beskylls för att vara. Vi får se vad det blir av det hela. Kanske går att tweaka med inställningar.
Lösningen på det hade varit att tornet styrs på liknande sätt som i t.ex. warthunder/world of tanks där musen inte är direkt kopplad till själva siktet utan släpar efter lite. En liten ändring som gör stor skillnad i känslan, även om rotationshastigheten är precis samma i båda spelen.
Som det är nu känns det bara motigt att styra eftersom man antingen måste dra musen onaturligt långsamt över musmattan, eller lyfta och flytta musen konstant.
Eftersom Max Spielberg, Stevens Spielberg's son, jobbar med Battlefield på Dice LA lär han ju varit med även i detta spel? Var det det du syftade på kanske?
Haha, hade ingen aning. Syftar på pappa Spielbergs rikliga användning av maximerad och ganska utdragen dramatik.
Lösningen på det hade varit att tornet styrs på liknande sätt som i t.ex. warthunder/world of tanks där musen inte är direkt kopplad till själva siktet utan släpar efter lite. En liten ändring som gör stor skillnad i känslan, även om rotationshastigheten är precis samma i båda spelen.
Som det är nu känns det bara motigt att styra eftersom man antingen måste dra musen onaturligt långsamt över musmattan, eller lyfta och flytta musen konstant.
Ja, det finns säkert flera sätt att göra det på. Som sagt, kanske får se lite inställningar kopplat till det när spelet faktiskt släpps. ^^
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.