Game Pass förändras och Ultimate-priset höjs rejält – från 185 till 285 kronor

Medlem

Detta är extremt. Har spelat sparsamt sedan jag köpte en PC, men nu kommer jag att avsluta den enda prenumerationstjänst jag använt utöver Apple Music. Det är verkligen inte värt det, i jämförelse med att köpa de få spel jag vill spela under rea.

Medlem

Tack för artikeln, där avslutade jag mitt abonnemang.

Medlem

Finns det gränser att hur mycke tex Netflix,Game pass m.m kan kosta tex max 500kr? Kan det kosta 1000kr/mån & uppåt i framtiden?
Nyfiken bara

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Nintendo prenumeration kostar 170kr/mån enda man får är Multiplayer & lite virtual classic.
Endast 130kr mer för premium är så mycke mer värt

Va? Nintendo online kostar 200kr/år, inte månad.

Medlem
Skrivet av TheGurkan:

Va? Nintendo online kostar 200kr/år, inte månad.

Lol såklart du hadde rätt. Jag blandade det ihop
Jag raderade mitt inlägg. Tack du rätta mig

signatur

PEACE✌️

Medlem

Nu blev tjänsten för dyr för mig. 3500 kr per år är för mycket pengar för en prenumerationstjänst.

Medlem

Vänta tills Netflix kommer att kostar 300kr i mån

signatur

PEACE✌️

Medlem

Har en ide. Kan inte Microsoft lägga GP prisklass man kan ändra själv vad man vill ha på sin Game Pass & välja hur mycke man vill betala för? Tex vill inte ha Crew fortnite & EA Play samt Ubisoft

signatur

PEACE✌️

Medlem

Bara skippa den där sista biran, så har man råd och slipper vakna så jävla bakis. Eller kanske ta och laga mat iaf en gång i månaden. Så syns inte den där höjningen för min del iaf.

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Bara skippa den där sista biran, så har man råd och slipper vakna så jävla bakis. Eller kanske ta och laga mat iaf en gång i månaden. Så syns inte den där höjningen för min del iaf.

Äter du endast 1gång i mån? 😉

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Finns det gränser att hur mycke tex Netflix,Game pass m.m kan kosta tex max 500kr? Kan det kosta 1000kr/mån & uppåt i framtiden?
Nyfiken bara

Detta är nog gränsen för de flesta när det kommer till Gamepass, det ser mörkt ut för Xbox, men det har det gjort ganska länge nu.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Detta är nog gränsen för de flesta när det kommer till Gamepass, det ser mörkt ut för Xbox, men det har det gjort ganska länge nu.

Kan ju väll säga samma sak om Netflix tex? 🤔

signatur

PEACE✌️

Medlem

Men som sagt inget nytt att folk klagar & vill säga upp när nånting blir dyrare tex Netflix,D+ osv höjer priset osv.

Nu ska jag gå lägga mig godnatt FZ.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Prishöjningen är helt absurd och en hel del lär avsluta sina prenumationer. Själva sidan ska vara belastad av vad jag har läst. Som tur var så lyckades jag förlänga mitt GPU via MS rewards i sista minuten så att jag har tre år kvar. Försökte omvandla fler månader (koderna hade gällt till feb 2027) men det verkar som det inte kommer gå igenom. Förhoppningsvis får jag tillbaka mina poäng. Annars har jag aldrig betalat fullpris för GPU, utan har köpt tjänsten till halva priset eller fått det via rewards.

Men jag måste säga att jag inte heller förstår argumentet som vissa för med sig angående ägandeskap. Blir er spelupplevelse så mycket bättre än min bara för att ni köpte spelet? Det är inte som så att er konsolversion kommer med äkta 4k & 60 fps + RT för att ni köpte spelet, medans jag som prenumererar får nöja mig med 1080p & 60 fps utan RT. Nej, det är exakt samma spel vi spelar (för min del, en billigare peng dessutom) och det är spelupplevelsen som är viktigast för min del, inte ägandeskapet. Skulle jag i framtiden bli sugen på att spela igenom något igen, vilket sker extremt sällan, så hade jag bara köpt det för någon hundrig i reabacken. Det ena behöver liksom inte utesluta det andra.

Sedan har jag full förståelse varför man vill äga speciella sällsynta spel som kanske kommer ut en gång per generation (om vi ens har den turen nuförtiden) så som t.ex. GTA 6 eller RDR2, inte för att då sälja vidare, utan spel man gärna återvänder till med jämna mellanrum.

Medlem

Totalt slöseri med pengar.
Förstår inte hur man får ut värdet av 300 kronor per månad i spel, man måste ju spela något kopiösa mängder, tänker jag som köper kanske 3-5 spel per år och tycker jag har svårt att finna tiden att verkligen krama ur dem. Och sen när man väl säger upp prenumerationen så är allt puts väck, tusentals kronor för något utan något som helst permanent värde...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Totalt slöseri med pengar.
Förstår inte hur man får ut värdet av 300 kronor per månad i spel, man måste ju spela något kopiösa mängder, tänker jag som köper kanske 3-5 spel per år och tycker jag har svårt att finna tiden att verkligen krama ur dem. Och sen när man väl säger upp prenumerationen så är allt puts väck, tusentals kronor för något utan något som helst permanent värde...

Samma sak med Netflix,D+,Spotify m.m måste kolla,spela & höra mängder för det ska vara värt. Netflix,D+ osv är knappast billigt heller och dom ökar ju också i pris

signatur

PEACE✌️

Medlem

Så bra. Jag har nog några kronor kvar i fickan men visst ta allt bara. Gör mig utblottad.

Medlem

När börjar de nya priserna att gälla? Mitt abonnemang förlängdes tydligen igår och nästa dragning ser ut att vara med gamla priset.

Medlem

Har aldrig kört game pass för jag hade aldrig kunnat välja vad jag ska spela. Dessutom hade jag känt att jag förlorat en massa pengar om jag bara spelat ett spel den månaden som jag had kunnat köpa billigare på rea senare.

signatur

Ducati Streetfighter 848

9800X3D/Radeon 9070

Medlem

285kr är mer än vad gemene man spenderar på spel per år. Man är ju bra dum om man prenumererar på gamepass efter detta.

Medlem

Nu har Microsoft lyckats höja priserna på alla håll det senaste året.
Får en känsla av att dom försöker mjölka ut det sista av Xbox användarna innan man stänger ner allt.
Jag tror Microsoft vill döda Xbox, eller generera en anledning till det.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Häftigt! Inget mer gamepass för mig.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Ursäkta språket men fy fan, det var ingen liten höjning. Och det man får extra utöver tidigare är Fortnite Crew och nå Ubisoft skit!?

De säger att dem gör detta utefter feedback, vem fan har frågat efter en prishöjning med Fortnite Crew och Ubisoft!? Ge oss en möjlighet att ha ultimate som tidigare men utan dessa till det vanliga priset, annars blir detta första gången jag säger upp Game pass på 6 år.

En fråga, om man byter till mellan versionen så tappar man EA play antar jag? Vilka fler spel tappar man utöver dessa?

Medlem

Det finns f*n inget jag hatar mer än alla dessa j*vla abonnemang!.. Undviker det som pesten!.. Det räcker med EL, mobil & Spotify för mig!

Medlem

Hur funkar det med den nya bärbara maskinen? Antar att man då kör PC-versionen av Game Pass?

Medlem

Blir spännande att se hur många prenumeranter som avslutat respektive påbörjat tjänsten efter denna nyhet. Jag brukar ta någon månad då och då för att spela igenom något jag bara tänkt varva en gång, men nu får man överväga att bara köpa spelet istället. Trist det här, men var väl bara en tidsfråga antar jag.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Haha called it!

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tror ni Microsoft kommer höja Game Pass priset ännu mer i framtiden? Känns 300 är gränsen vad som kan kosta & vad kunderna är villig betala för. Höjer dom ännu mer i framtiden då dör Game Pass.
300kr är extremt mycke men finns ju säkert väll fortfarande tillräckligt med folk som är villig betala för det, men blir det dyrare då är det nog tack o hej leverpastej

signatur

PEACE✌️

Medlem

Nej.. Nu avslutar jag detta. Blir billigare nu att bara köpa spelen som är intressanta istället.
Tror de kommer tappa massor av prenumerationer nu.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Nej.. Nu avslutar jag detta. Blir billigare nu att bara köpa spelen som är intressanta istället.
Tror de kommer tappa massor av prenumerationer nu.

Varje gång man läser om att en abonnemang höjer priset då läser man överrallt på nätet massa hat & vill säga upp, När tex Netflix höjde förra året från 179 till 199kr vilket liv det var. Min poäng är att detta är normalt vad folk reagerar. Såklart man inte gillar när priset höjs på Netflix osv, men det är väll bara acepptera det eller säga upp.

signatur

PEACE✌️

Skriv svar