Game Pass förändras och Ultimate-priset höjs rejält – från 185 till 285 kronor
Jag rör inte dessa spel-abonnemang, spelar ingen roll vilka som har det. Så sjukt dyra och onödiga.
Jag köper några få spel per år och alltid på rea, kostar mig kanske 1000kr om året. En oerhört billig hobby.
GP höjningen är ett skämt, och jag tycker den visar att allt är inte så bra som det kan verka.
Försvinner inte en del i nöjet i ett spel om man måste bli klar med det innan ett visst datum?
Ja tycker Humble Bundle är ett bättre alternativ. Kostar typ 150.. ca.. och man får 12 spel, varav åtminstone 3 eller 4 brukar vara spel jag vill spela. Visst de nyaste spelen är inte där men de kommer 6 -12 månader senare. Om jag verkligen vill spela något nytt nu kan jag köpa det på en steamrea som sker 3-4 ggr per år.
Nej.. Nu avslutar jag detta. Blir billigare nu att bara köpa spelen som är intressanta istället.
Tror de kommer tappa massor av prenumerationer nu.
Varje gång man läser om att en abonnemang höjer priset då läser man överrallt på nätet massa hat & vill säga upp, När tex Netflix höjde förra året från 179 till 199kr vilket liv det var. Min poäng är att detta är normalt vad folk reagerar.
Nu verkar det vara många som säger upp sina prenumerationer, så pass många att Microsoft har haft problem att godkänna alla. Det rapporterar Windows Central om iaf.
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/xbox-game-pass-use...
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Nu verkar det vara många som säger upp sina prenumerationer, så pass många att Microsoft har haft problem att godkänna alla. Det rapporterar Windows Central om iaf.
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/xbox-game-pass-use...
Microsofts kan ju lägga till flera olika Game Pass prisklasser? Så alla blir nöjda, inte så svårt?
Tex en prisklass: Inget EA Play,Ubisoft+ classic,crew pass, man får Xcloud,72+ spel dag ett spel per år osv, för ca 200kr
Man borde kunna få välja bort det man inte vill ha.
PEACE✌️
Microsofts kan ju lägga till flera olika Game Pass prisklasser? Så alla blir nöjda, inte så svårt?
Tex en prisklass: Inget EA Play,Ubisoft+ classic,crew pass, man får Xcloud,72+ spel dag ett spel per år osv, för ca 200kr
Ja, men nu är det inte så och det är väl det folk reagerar på.
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Det var ju en rejäl höjning. Det var ju roligt så länge det varade i alla fall. Nu är nog inte längre ett rullande ultimate-abbonemang försvarbart för mig då jag egentligen inte har tiden / orken att spela allt nytt (Samt att jag också har en ps5:a). För egen del blir jag nog ändå kvar pga kidsen men hoppar ner ett steg till premium vilket räcker gott och väl för dem. Sen får man se från spel till spel om man köper dem eller om det går lätt att uppgradera till ultimate i en månad. Det är ju egentligen rätt få spel jag behöver spela på dag ett egentligen så de flesta kan jag nog vänta in till de kommer till premium.
Ja, men nu är det inte så och det är väl det folk reagerar på.
Hadde jag jobbat för Microsoft så hadde jag nog ett par bra ider ang Game Pass m.m
Men jag är för efterbliven för att jag ska kunna jobba på ett stort företag 😜
PEACE✌️
Det var en rejäl höjning. Blir nog att välja standard för 145 kr framför Ultimate i framtiden de månader jag väljer att prenumerera. Gillar konceptet med abonnemang, vill kunna testa lite olika typer av spel en längre period men inte känna mig tvungen att spela klart dem. Ultimate känns dock inte lika prisvärt längre. Sen spelar det inte så stor roll för mig att man inte får spelen dag 1, väntar gärna tills spelet är ordentligt patchat först.
Denna tråd påminner väldigt mycket om elbilstrådar, där ICE-vurmare måste in och skriva "jAg TäNkEr Då AlDrIg SkAfFa ElBiL" (vilket inte är en åsikt utan ett intetsägande konstaterande.)
Men till OT, jag vill veta vad Ubisoft core-spelen är för några, vilket jag inte hittar någon info om?
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Men till OT, jag vill veta vad Ubisoft core-spelen är för några, vilket jag inte hittar någon info om?
Assassin’s Creed II (PC)
Assassin’s Creed III Remastered (Cloud, PC, and Console)
Assassin’s Creed IV Black Flag (Cloud, PC, and Console)
Assassin’s Creed IV Black Flag: Freedom Cry (PC)
Assassin’s Creed Brotherhood (PC)
Assassin’s Creed Chronicles: China (Cloud, PC, and Console)
Assassin’s Creed Chronicles: India (Cloud, PC, and Console)
Assassin’s Creed Chronicles: Russia (Cloud, PC, and Console)
Assassin’s Creed Liberation HD (PC)
Assassin’s Creed Revelations (PC)
Assassin’s Creed Rogue Remastered (Cloud, PC, and Console)
Assassin’s Creed Syndicate (Cloud, PC, and Console)
Assassin’s Creed The Ezio Collection (Cloud and Console)
Assassin’s Creed Unity (Cloud, PC, and Console)
Child of Light (Cloud, PC, and Console)
Far Cry 3 (Cloud, PC, and Console)
Far Cry 3 Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
Far Cry Primal (Cloud, PC, and Console)
Hungry Shark World (Cloud, PC, and Console)
Monopoly Madness (Cloud, PC, and Console)
Monopoly 2024 (Cloud, PC, and Console)
OddBallers (Cloud, PC, and Console)
Prince of Persia The Lost Crown (Cloud, PC, and Console)
Rabbids Invasion: The Interactive TV Show (Cloud and Console)
Rabbids: Party of Legends (Cloud, PC, and Console)
Rayman Legends (Cloud, PC, and Console)
Risk Urban Assault (Cloud and Console)
Scott Pilgrim vs. The World: The Game (Cloud, PC, and Console)
Skull and Bones (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)
South Park: The Stick of Truth (Cloud, PC, and Console)
Starlink: Battle for Atlas (Cloud, PC, and Console)
Steep (Cloud, PC, and Console)
The Crew 2 (Cloud, PC, and Console)
The Settlers: New Allies (Cloud, PC, and Console)
Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (Cloud, PC, and Console)
Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction (Cloud, PC, and Console)
Tom Clancy’s The Division (Cloud, PC, and Console)
Trackmania Turbo (Cloud, PC, and Console)
Transference (Cloud and Console)
Trials Fusion (Cloud, PC, and Console)
Trials of the Blood Dragon (Cloud, PC, and Console)
Trials Rising (Cloud, PC, and Console)
Uno (Cloud, PC, and Console)
Valiant Hearts: The Great War (Cloud, PC, and Console)
Watch_Dogs (Cloud, PC, and Console)
Wheel of Fortune (Cloud and Console)
Zombi (Cloud, PC, and Console)
https://www.purexbox.com/news/2025/10/ubisoftplus-classics-jo...
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Skaplig höjning. Förstår att folk blir avskräckta..
Betalar för PC-gamepass när jag ser något spel jag är sugen på. Tycker fortfarande att det kan vara värt i ett hushåll där flera spelar på olika plattformar. Säg att man har två barn som spelar samt att man själv är intresserad så underlättar det ju att ha en sådan här lösning
Jag gissar att de kommer tappa alla oss som haft gamepass löpande för smidighetens skull men som inte spelar supermycket. Jag personligen kommer nog köpa en månad eller två här och där istället för att köpa årsvis som jag gör nu (har ett år kvar, så får se över det när det börjar rinna ut). Har uppskattat att inte tänka på det och tyckt det varit värt pengen bara för att ha alla spelen och hittat många godbitar jag aldrig hade köpt annars, men för 300 spänn hamnar vi på en nivå där jag nog börjar köpa spel jag vet att jag kommer vilja spela länge och många gånger (ex Elder Scrolls) och ta en månad gamepass vid spelsläpp jag vill spela igenom men troligtvis inte återvända till (ex Outer Worlds).
De lär tjäna mindre pengar på såna som jag, en månad här och där blir troligtvis mindre pengar totalt än som nu när jag köper lång tid och "betalar" även månader där jag inte spelar alls eller månader där inga nya spel släpps som jag bryr mig om. Det är ju dock positivt att det kommer väldigt många fler spel till tjänsten, blir spännande att se om det faktiskt innebär att det blir fler månader där jag vill ha gamepass.
Sen kan man ju så klart köpa de mindre abonnemangen och det kanske blir så jag väljer att göra för att kunna fortsätta hitta de där guldkornen jag inte hade köpt för att prova. Vill ju dock helst ha både för PC och Xbox, men tror PC får stryka på foten då.
Precis, ingenting. Tusentals kronor på streaming är också att betala för ingenting. Avbryt prenumerationen efter att ha slängt 3420kr på Microsoft över ett års tid så står du där utan någonting för pengarna.
Men.. alla minnen? Alla, förmodar jag, hundratals timmar av glädje?
Är det bortkastade pengar att gå på konsert och bio också?
Ännu en dag i paradiset.
Snuset kommer aldrig upp i sitt rätta värde
polarna har alla börjat köpa jädra godissnus som nyx
Varje gång man läser om att en abonnemang höjer priset då läser man överrallt på nätet massa hat & vill säga upp, När tex Netflix höjde förra året från 179 till 199kr vilket liv det var. Min poäng är att detta är normalt vad folk reagerar. Såklart man inte gillar när priset höjs på Netflix osv, men det är väll bara acepptera det eller säga upp.
Såklart är det så.
Men för mig som också är småbarnsförälder, jobbar 100% och har villa och sambo osv osv så hinner man inte riktigt med att plöja spel i den takt jag önskar.
Så det blir liksom inte värt det i slutändan.
Därför, för min del är det helt enkelt bättre att köpa spelen som är intressanta
Sen kommer jag kert halka tillbaka senare i framtiden någon gång XD
Jag gjorde en liten uträkning över spelen jag spelade via Gamepass i januari och februari månad och det hade kostat mig 3790 kronor att köpa de spelen så för mig personligen så har jag ju "tjänat" på att ha Gamepass. Sen kan man ju konstatera att man måste spela ganska många spel för att det ska bli så, 17 stycken spelade jag igenom under januari och februari, det enda positiva med att vara utan jobb tänker jag.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Gillar GPU för möjligheten att testa spel som jag annars inte hade köpt, men väldigt sällan släpps spel som jag faktiskt lägger ner mer än en handfull timmar på. Med prishöjningen känns det knappast motiverat för mig att behålla tjänsten. Den goda nyheten är att jag nu med gott samvete kan lägga pengarna på att köpa de spel jag faktiskt vill ha istället, något som jag avhöll mig från när jag betalade för GP.
Vid nästa rea blir det äntligen dags att plocka hem Kingdom Come Deliverance 2 och Baldurs Gate 3 :):)
Det är intressant att argumenten i den här tråden tycks koka ned till om huruvida man lägger mer av spelandets värde i upplevelsen eller ägandeskapet av spelet.
Jag lutar personligen väldigt mycket mot upplevelsen. Jag har inga samlarintressen och vill inte fylla bokhyllor med fysiska spel. 285 kr per månad för mängden spel jag får spela; nya spel som jag kan spela på releasedagen som annars kostar 800kr åtminstone, och möjligheten att pröva mycket indie som jag aldrig annars köpt eller ens vetat om, är fortfarande en helt hejdlöst bra deal!
För mig ger det ingen extra spelglädje att äga spelet, jag bryr mig helt enkelt inte om det. Jag betalar för upplevelsen att spela det. Av samma skäl intresserar det mig inte att filma på koncerter, är det bortkastade pengar också?
De som menar att efter X år och Y kronor betalda så står man tomhänt när man säger upp tjänsten försöker inte ens se båda sidorna av argument.
Gjorde mig av med alla mina fysiska spel för att som du "samla" på upplevelser istället. Lite vemodigt ska erkännas när det ligger så mycket nostalgi i att öppna ett nytt spel med doften och känslan och allt därimellan.
Skippar dock oftast prenumerationer och köper istället majoriteten av mina spel digitalt men väldigt sällan på release nu för tiden. Tidsbrist och kostnad är väl de största anledningarna.
Jämför jag med Netflix och HBO som löper månadsvis här hemma och hur sällan jag faktiskt använder de tjänsterna så tror jag inte varken GP eller PS+ hade fått mig att spara speciellt mycket.
Jag bidrar med lite förnuft, allmänt sans och rationellt tänkande bland övriga inte lika upplysande inlägg.
Spelar du eller ditt hushåll 4 till 7 stycken fullpris spel på ett år? (Troligt en ganska vanlig siffra)
Är ditt hushåll ett normalstort svenskt (kanske spelintresserat) hushåll, ja ni vet:
Mamma, Pappa, Barn ett, barn två, vovve, volvo, bolån/hyra? (Rimligt antagande i det svenska samhället, men måhända inte på FZ som forum)
Då kan defintivt Game Pass vara ett sjukt prisvärt alternativ mellan 95 kronor och 285 kronor i månaden.
Varför?
Om ni är ett spelintresserat hushåll, trendkänsliga och gillar att hänga med i det senaste inom spelkultur så är Game Pass Ultimate fortfarande och definitivt framöver grejen med minst 75 nya titlar på releasedagen varje år, med något för var och envar i familjen.
Det här trots diverse irrationellt hysteriska gamers orimliga ilska över att behöva betala spelutvecklare/kulturarbetare/hantverkare för nya spel, om samma hysteriska gamers nu vill spela spelen och på releasedagen. Att betala för och spela spel är trots allt frivilligt.
Med förändringen av antalet releasespel på Game Pass Ultimate under ett år, hela 75! stycken, som alltså släpps på
"Releasen"/"Premiären"
alltså släpps dag ett, är det sjukt prisvärt med 285 kronor i månaden eller 3420 kronor på ett år där online plus en rad andra förmåner är inkluderat.
75 spel på releasedagen med Game Pass Ultimate motsvarar alltså mellan 7 500 och 67 500 kronor i rent spelvärde, under ett år, beroende på spelets pris. Plus online, cashback (Rewards) och en rad andra saker. Då är alla andra befintliga spel och deras värde på tjänsten obeaktade.
Vem spelar då egentligen igenom 75 release titlar på ett år?
Väldigt få om ens någon person, men Game Pass Ultimate riktar sig nog inte främst till spelaren som är ensamvarg med kanske lite sämre hushållsekonomi och som kanske är lite bitter på livet.
Visst, för ensamvargen, den arbetslöse eller socialfallet (inget ont om arbetslösa eller socialfall) som kanske köper ett eller två spel på release och har noll intresse av att prova spel eller hänga med inom spelkulturen, så är Game Pass "Ultimate" ändå kanske inte värt det. Game Pass Essential kan vara ett alternativ för 95 kronor i månaden.
För spelaren som är beredd att vänta upp till 12 månader på några efterlängtade spel, eller kanske väntar på realisation, så är Game Pass Premium med sina 145 kronor i månaden för Xbox egna spel inom ett år, fortfarande lägre än Sonys motsvarande PS Plus Premium för 180 kronor i månaden, och betydligt mer prisvärt, eftersom Sony inte garanterat släpper (när de väl släpper) sina egna spel på tjänsten.
Låt oss dock bli något mer konkreta genom exempel.
Säg att du som spelare/spelköpare på ett år köper några populära spel, under året de släpps, närmre bestämt genom den gamla modellen:
_______
EA Sports FC 25 à 618 kronor
(599+19 kr i frakt just nu, riktpris 899 kr)
Ghost of Yotei à 668 kronor
(649+19 kr i frakt just nu, riktpris 799 kr)
Battlefield 6 à 668 kronor
649+19 kr i frakt just nu, riktpris 899 kr)
Death Stranding 2 à 518 kronor
(499+19 kr i frakt just nu, riktpris 799 kr)
Mario Kart World à 898 kronor
(879+19 kr i frakt just nu, riktpris 899 kr)
_______
Totalt:
3370 kronor/år (just nu)
eller
4295 kronor/år (riktpris exklusive frakt)
_______
3420 kronor/år (Game Pass Ultimate +75 release spel & online)
Värt att notera är att kostnaden för att spela spelen online och att snacka med kompisarna inte är inräknat i just nu priset på 3370 kronor per år.
För att spela och prata online måste spelaren/spelköparen/hushållet lägga på ytterligare:
1068 kronor alltså 4438 kronor om året när det gäller Playstation 5
_______
382-689 kronor alltså 3752-4059 kronor om året när det gäller Switch 2
_______
Båda varianterna alltså betydligt högre kostnad för ansenligt färre spel än Xbox nya exklusiva Ultimate tjänst med minst 75 releasespel, andra spel, onlinespelande, cashback, med mera.
Just det här exemplet gäller fem populära nya spel på releasedagen under ett år. Att vilja spela och köpa fem spel på ett år bedömer jag som rimligt för väldigt många hushåll i Sverige. Beakta Sony och Nintendos riktpriser för spel så är kostnaden för fem premiumspel på releasedagen på deras plattformar rejält mycket högre än +75 spel med sannolikt fler än fem premiumspel på Xbox, där Call of Duty är ett av premiumspelen såklart.
Är Xbox i kris när Microsoft och tredjepartsutvecklare tjänar pengar på Game Pass, spelarna bevisligen får ännu mer värde för pengarna och spelen går att spela på PC, Xbox Series, Xbox Allies?
Nej, det tror jag verkligen inte.
Ett normalt hushåll med mamma, pappa, två barn, volvo och vovve, och en normalt skuldsatt ekonomi med intresse för spel sparar pengar, besvär, mer tid till spelande på Xbox Game Pass Ultimate som exklusiv gamingtjänst.
Ensamvargen med en begränsad plånbok och en förkärlek för att just ge Nintendo eller Sony sina småslantar, kanske vill punga ut extra för att spela några premiumspel om året på releasedagen.
Det är ensamvargen också fri att göra.
Likt vi andra spelintresserade svenssons i våra hushåll är fria att betala väldigt lite för oerhört mycket och med något för alla på Xbox Game Pass Ultimate, platsen där det garanterat händer 2026.
En text som bidrar med lite förnuft, allmänt sans, hyfs och rationellt tänkande bland övriga kanske inte lika upplysande inlägg.
Happy Gaming!
PS
Jag reserverar mig för stavfel eller räknefel, tanken är att förmedla lite insikt och sakligt innehåll. ^^
Nu framstår mitt alternativa som det bästa. Jag har valt att köpa alla mina spel och byggt ett eget gamepass bibliotek. För tillfället så köper jag inget mer och jag har en stor, stor backlog att beta upp under kommande år. Föredrar att äga spelen än att vara beroende av dessa månadsprenumerationerna. Detta kan verkligen slå tillbaka mot xbox/microsoft och det är bra! Endast så kan vi konsumenter protestera påriktigt med vår plånbok och mot bedrövliga ideologier som gömmer sig i våra spel!
Finns det gränser att hur mycke tex Netflix,Game pass m.m kan kosta tex max 500kr? Kan det kosta 1000kr/mån & uppåt i framtiden?
Nyfiken bara
Beror ju helt på, skulle ALLA spel släppas day1 och att alla släppta spel finns på tjänsten skulle det ju utan tvekan motivera ett högre pris...
Jag bidrar med lite förnuft, allmänt sans och rationellt tänkande bland övriga inte lika upplysande inlägg.
Spelar du eller ditt hushåll 4 till 7 stycken fullpris spel på ett år? (Troligt en ganska vanlig siffra)
Är ditt hushåll ett normalstort svenskt (kanske spelintresserat) hushåll, ja ni vet:
Mamma, Pappa, Barn ett, barn två, vovve, volvo, bolån/hyra? (Rimligt antagande i det svenska samhället, men måhända inte på FZ som forum)
Då kan defintivt Game Pass vara ett sjukt prisvärt alternativ mellan 95 kronor och 285 kronor i månaden.
Varför?
Om ni är ett spelintresserat hushåll, trendkänsliga och gillar att hänga med i det senaste inom spelkultur så är Game Pass Ultimate fortfarande och definitivt framöver grejen med minst 75 nya titlar på releasedagen varje år, med något för var och envar i familjen.
Det här trots diverse irrationellt hysteriska gamers orimliga ilska över att behöva betala spelutvecklare/kulturarbetare/hantverkare för nya spel, om samma hysteriska gamers nu vill spela spelen och på releasedagen. Att betala för och spela spel är trots allt frivilligt.
Med förändringen av antalet releasespel på Game Pass Ultimate under ett år, hela 75! stycken, som alltså släpps på
"Releasen"/"Premiären"
alltså släpps dag ett, är det sjukt prisvärt med 285 kronor i månaden eller 3420 kronor på ett år där online plus en rad andra förmåner är inkluderat.
75 spel på releasedagen med Game Pass Ultimate motsvarar alltså mellan 7 500 och 67 500 kronor i rent spelvärde, under ett år, beroende på spelets pris. Plus online, cashback (Rewards) och en rad andra saker. Då är alla andra befintliga spel och deras värde på tjänsten obeaktade.
Väldigt få om ens någon person, men Game Pass Ultimate riktar sig nog inte främst till spelaren som är ensamvarg med kanske lite sämre hushållsekonomi och som kanske är lite bitter på livet.
Visst, för ensamvargen, den arbetslöse eller socialfallet (inget ont om arbetslösa eller socialfall) som kanske köper ett eller två spel på release och har noll intresse av att prova spel eller hänga med inom spelkulturen, så är Game Pass "Ultimate" ändå kanske inte värt det. Game Pass Essential kan vara ett alternativ för 95 kronor i månaden.
För spelaren som är beredd att vänta upp till 12 månader på några efterlängtade spel, eller kanske väntar på realisation, så är Game Pass Premium med sina 145 kronor i månaden för Xbox egna spel inom ett år, fortfarande lägre än Sonys motsvarande PS Plus Premium för 180 kronor i månaden, och betydligt mer prisvärt, eftersom Sony inte garanterat släpper (när de väl släpper) sina egna spel på tjänsten.
Säg att du som spelare/spelköpare på ett år köper några populära spel, under året de släpps, närmre bestämt genom den gamla modellen:
_______
_______
Totalt:
3370 kronor/år (just nu)
eller
_______
Värt att notera är att kostnaden för att spela spelen online och att snacka med kompisarna inte är inräknat i just nu priset på 3370 kronor per år.
För att spela och prata online måste spelaren/spelköparen/hushållet lägga på ytterligare:
_______
_______
Båda varianterna alltså betydligt högre kostnad för ansenligt färre spel än Xbox nya exklusiva Ultimate tjänst med minst 75 releasespel, andra spel, onlinespelande, cashback, med mera.
Just det här exemplet gäller fem populära nya spel på releasedagen under ett år. Att vilja spela och köpa fem spel på ett år bedömer jag som rimligt för väldigt många hushåll i Sverige. Beakta Sony och Nintendos riktpriser för spel så är kostnaden för fem premiumspel på releasedagen på deras plattformar rejält mycket högre än +75 spel med sannolikt fler än fem premiumspel på Xbox, där Call of Duty är ett av premiumspelen såklart.
Är Xbox i kris när Microsoft och tredjepartsutvecklare tjänar pengar på Game Pass, spelarna bevisligen får ännu mer värde för pengarna och spelen går att spela på PC, Xbox Series, Xbox Allies?
Ett normalt hushåll med mamma, pappa, två barn, volvo och vovve, och en normalt skuldsatt ekonomi med intresse för spel sparar pengar, besvär, mer tid till spelande på Xbox Game Pass Ultimate som exklusiv gamingtjänst.
Ensamvargen med en begränsad plånbok och en förkärlek för att just ge Nintendo eller Sony sina småslantar, kanske vill punga ut extra för att spela några premiumspel om året på releasedagen.
Likt vi andra spelintresserade svenssons i våra hushåll är fria att betala väldigt lite för oerhört mycket och med något för alla på Xbox Game Pass Ultimate, platsen där det garanterat händer 2026.
En text som bidrar med lite förnuft, allmänt sans, hyfs och rationellt tänkande bland övriga kanske inte lika upplysande inlägg.
Happy Gaming!
PS
Jag reserverar mig för stavfel eller räknefel, tanken är att förmedla lite insikt och sakligt innehåll. ^^
Detta kan vara ditt sämsta inlägg hittills. Människor som inte har gamepass är alltså socialfall och ensamvargar. Hahah
Jag har knappt vant mig vid att jag har gamepass core och vad som ingår i den. Kommer de ändra namn igen om ett år och pris? Väldigt rörigt med Microsoft/xbox just nu, de petar och ändrar lite för mycket på så kort tid att man inte vet var man har dem. Kalla mig gärna konservativ då, men detta progressiva hos M/X går sjukt snabbt! Jag stannar kvar nog på Steam i fortsättningen, billiga spel och ingen online kostnad. Ett ord kan beskriva den farsen eftersom den berör ganska många med tanke på alla kommentarer: D-R-A-M-A!
Varför?
"Releasen"/"Premiären"
_______
_______
Totalt:
3370 kronor/år (just nu)
eller
_______
_______
_______
Happy Gaming!
PS
Om du ska räkna på prisvärdheten mellan att köpa spel och att hyra spel så borde du även ta med försäljning av köpta spel så att det blir mer lika villkor.