Modern Warfare 2 - inga dedikerade servrar

Inaktiv
Skrivet av Oconaghan:

Nu spelar jag det enbart till konsol. Jag föredrar det.

Okej, jo men det är ju bra att du föredrar det. Men det betyder ju inte att dom som föredrar att spela till PC ska lämnas utanför.

Din logik är jävligt kass.

Seriöst, konsol eller pc. Varför ens bråka om det? Varför. Jag har aldrig förstått det.

Det är ju samma jävla spel med en annan kontroll.

Medlem

Har vägt mellan ett köp eller ej och efter detta väger det nog över till att spara mina pengar. I praktiken påverkar det nog inte mig till någon större del då jag aldrig varit en stor fan av Cod-spelens mp men det är ingen utveckling som jag vill supporta.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Oconaghan:

Samma spel? Nej, en sämre version av ett likadant spel med massa jävla äckliga begränsningar och fördummanden.

Medlem

Fan va synd hade verkligen sätt fram emot detta spel! men nu blir det inget köp!

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Oconaghan:

Okej, jo men det är ju bra att du föredrar det. Men det betyder ju inte att dom som föredrar att spela till PC ska lämnas utanför.

Din logik är jävligt kass.

Seriöst, konsol eller pc. Varför ens bråka om det? Varför. Jag har aldrig förstått det.

Samma jävla spel?, pfff inte en chans, enorma förenklanden och fördummanden på spel som portas över, alltid samma visa...grr

signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Golvis:

Samma jävla spel?, pfff inte en chans, enorma förenklanden och fördummanden på spel som portas över, alltid samma visa...grr

Skrivet av ROFLMAO:

Samma spel? Nej, en sämre version av ett likadant spel med massa jävla äckliga begränsningar och fördummanden.

Men LÅT DET DÅ VARA SÅ.

Om ni föredrar det på ett annat sätt, då kan ni ju alltid ta pc. Men för dom som föredrar ett annat sätt, har konsol.

Seriöst nu. Vad spelar det för roll för dig ifall Herman Andersson, 13 år spelar Call of Duty på konsol istället för dator.

Påverkar det dig negativt? Nej. Inte på något sätt.

Larvigare människor än dom som bråkar om skillnaderna mellan konsol och pc får man seriöst leta efter.

Skärp er istället, för det här är bara riktigt patetiskt

Medlem

Idioter om de inte fixar dedicated servers.

Har avbokat 2 exemplar av MW2 tack vare detta.

signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | MSI RTX 4070 Super 12GB Ventus 2X OC | 2x Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Epos H6Pro |

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Golvis:

Skrivet av ROFLMAO:

Men LÅT DET DÅ VARA SÅ.

Om ni föredrar det på ett annat sätt, då kan ni ju alltid ta pc. Men för dom som föredrar ett annat sätt, har konsol.

Seriöst nu. Vad spelar det för roll för dig ifall Herman Andersson, 13 år spelar Call of Duty på konsol istället för dator.

Larvigare människor än dom som bråkar om skillnaderna mellan konsol och pc får man seriöst leta efter.

Jag tror du helt missat poängen med inläggen du svarade på.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Golvis:

Skrivet av ROFLMAO:

Men LÅT DET DÅ VARA SÅ.

Du borde läsa vad du citerat en gång till.

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Golvis:

Skrivet av ROFLMAO:

Men LÅT DET DÅ VARA SÅ.

Tänk efter lite nu innan du svarar nästa gång, detta är ganska kul dock.

signatur

Retro.

Inaktiv

Nu är det fan så man baxnar. Då är det ju bara ställa in det lilla cosiga clan-release-lanet som vi hade bokat in.

Va i ******* är det som händer?
Man vill ju bara gråta, har utvecklarna gått och snöat in TOTALT på consol-utveckling och glömt den stora plattformen för dessa typer av spel???

Och jag såg nån som mumlar om att det iaf går att köra på PS3... seriöst, fps på console, då kör jag hellre ms-röj tills musfan rasar ihop...

AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRHHHHHH!!!! :evil:

signatur

"Sometimes it's good, to be schizofrene, when you're close to the end, there is always a friend"

Så jävla sorgligt att vissa tillverkare är så pengarkåta och skiter totalt i PC-användare. Dom gör ett spel optimerat för konsoll och portar skiten till PC. Allvarligt, ett Call of Duty utan en serverbrowser måste ju vara ett skämt? Har dom blivit helt galna?!? Vart fan är världen spelutveckligen på väg. Kommer PC-spel helt sluta existera snart eller? Eller kommer vi enbart få massa sketna konstollportningar framöver?

Kolla bara på Operation Flashpoint 2, det spelet är ju en VÅLDTÄCKT mot allt vad Operation Flashpoint står för. Det känns som detta spel kommer bli som Operation Flashpoint 2. Man startar spelet, man möts av konsollmenyer och ett "Press Enter" (Där det igentligen ska stå "Press start"). Ska man spela online är det väl nå "Find custommatch" och "Find rankedmatch", samt "Play with a friend".

Serre, ska man göra ett spel ska man göra det exklusivt till en maskin, så man slipper alla kassa konsollportningar. Eller åtminstonde lägga ner mer tid på PC-versionerna istället för att bara porta skiten och överstätta knapparna.

När jag endå är i farten, jag har en G25 ratt och tänkte att det skulle vara kul och testa nya Need for Speed. Det slutade med att jag körde 1 varv och stängde ner skiten. Nu minns jag inte riktigt, men var man inte tvungen att navigera runt i menyerna i spelet med tangentbordet? Och varje gång man trycker på nån knappjävel i menyerna så ska det komma nån animation man ska vänta på i 5-10 sekunder medans nästa meny laddar.

BOYCOTTA KONSOLLPORTARNA!

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Men LÅT DET DÅ VARA SÅ.

Är det? Min fråga är om du överhuvudtaget vet vad en dedikerad serer är, det verkar inte så iom att du inte förstår varför många är upprörda.

Sen så är det tack vare alla dessa larviga pc spelare som det ens blev några konsolversioner av spelen. Jag kan garantera en sak och det är att spel aldrig hade varit så stora som de är idag om det inte var för alla "nördar" i skolan på -70 och -80 talet. Konsoler har vuxit mycket tack vare pc och tyvärr även "stulit" många grymma spelserier. Även om grafiken är avsevärt mycket bättre idag så har nästan allt annat blivit sämre, tyvärr.

Det är ju precis dedikerade servrar som är anledningen varför man hellre köper spel till PC.

I mitt exempel, jag spelar Project Reality, en mod till Battlefield 2. Där spelar jag enbart på en server hela tiden där dom har vissa regler för att slippa "idioter", en egen hemsida med forum och en riktigt grym community helt enkelt där alla mer eller mindre känner igen varandras namn.

Hade jag behövt sitta och köra Project Reality med ett sketet "Find random custom match" hade jag skickat det åt helvete direkt liksom.

Medlem

En liten historielektion om CoD, utvecklare och mods för er som lirar på consol.

När CoD1 kom var det snyggt och hade riktig bra SP men inget vidare MP från början. Det blev dock bättre med ett par patcher.

Sen fans det en del moddare som började rota med spelet, det var AWE, HoB, SWAT osv
Ur detta växte roliga saker som IW och Treyarch (då Grey Matter) direkt stal och la in i deras nästa version av spelet, utan ens ett tack till moddarna.
Saker som Domination, deployable MG's osv är saker som aldrig funnits utan mods.
Så har det fortsatt, dom snor idéer och anställer en och annan riktig bra mappare eller programmerare som dom upptäckt via en mod.

Hur tror ni det blir med nya idéer när det inte finns några mods?
Hur skal det kunna bli några mods utan de community's som växer up runt en server? Så har dom börjat alla, nu är det slut med det i CoD serien.

För er som spelar consol så känns det här kanske likgiltigt nu, men vänta bara, utvecklingen drivs via PC och om PC scenen dör så blir spel på consol snart tråkigare.

Medlem

Har inte varit så särkilt intresserat av detta sen det annonserade pga. att det sett väldigt konsolanpassat ut. Nu är jag inte ens interesserad överhuvudtaget, inte ens värt att spendera bandbredd på...

Medlem

Shit alltså, Tillverkarna flippar verkligen.

Cod serien har bra kamanj - men det som säljer är dess Multiplayer. varför då förstöra den.

Löjligt.

men men, kommer skaffa det till Ps3. men jag tror inte det kommer bli något stort, kommer mer likna ett DLC till första Modern Warfare.

signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Påskrivet och avbokat.
Sorgligt är vad det är. Och att kläcka en sån här grej mindre än en månad från release... Tur att inte Bad Company 2 är så långt bort.

Medlem

Dice :heart:

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Update 1 Midnight Oct 15 '09

Aside from the interesting Steam-related news, the latest I have heard related to dedicated servers was a comment from a GSP (anonymous source as he wanted anonymity) that dedicated servers will in fact be available. Apparently, he was contacted by IW on this topic recently.

Given that GSP's love the Steam interface...could we in fact be heading for an online Steam+dedi server scenario?

Från BASHandDASH.com..

Tveksam någon?

IW has control of the game.
IWnet servers will host multiplayer.
DLC will be a charged item for PC.
No dedicated servers.
Semi-capable password servers.
Semi-capable ad-hoc servers.
Competitive play is dead.
MW2 mods would not be possible.
Full integration into Steam.
PC has been turned into console.
Will Treyarch pick up the dedicated server side?

Nu i efterhand är det nästan så man hoppas det är sant och att det kommer gå jävligt dåligt för dem, sån idioti!

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Får köpa Bad Company då o nöta det istället.

En annan grej är ju att consolerna håller ju tillbaka utvecklingen för spel osv vilket är synd :/ , vad har dem? dx9 ? vore ju sweet om dem hade DX11 , får hoppas att det kommer nytt snart

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

allt nerdrage är bara en ursäkt för att kidsen inte kan lira pirat.. det är uppenbart..

Roligt att det är så många magiker här.

Jag blev lite tveksam till att köpa redan när dom sa att man inte skulle få spela SP kampanjen Co-op, utan att det skulle bli en kapmpanj för sig. Vill vänta och se om den är lika bra som SP brukar va.

Medlem
Skrivet av Oneone:

En annan grej är ju att consolerna håller ju tillbaka utvecklingen för spel osv vilket är synd :/ , vad har dem? dx9 ? vore ju sweet om dem hade DX11 , får hoppas att det kommer nytt snart

det är konsolerna som driver utvecklingen framåt, spel som uncharted 2, Killzone 2, är bra bevis på det.

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

det är konsolerna som driver utvecklingen framåt, spel som uncharted 2, Killzone 2, är bra bevis på det.

Och hur i helvete tänker du nu? På vilket sätt för de utvecklingen framåt ÖVERHUVUDTAGET?

Tror du för övrigt att majoriteten av pc spelarna är små fjortisar som laddar hem spel eller?

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

Och hur i helvete tänker du nu? På vilket sätt för de utvecklingen framåt ÖVERHUVUDTAGET?

Tror det för övrigt att majoriteten av pc spelarna är små fjortisar som laddar hem spel eller?

du borde öppna dina ögon o se verkligheten 8)

signatur

Medlem

haha ja visst borde jag det! Omg..

EDIT: Förklara gärna för mig föresten hur konsolerna med killzone 2 och uncharted driver utveckligen framåt, det lär ju bli FRUKTANSVÄRT kul att se:)

signatur

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

det är konsolerna som driver utvecklingen framåt

Haha, detta var det dummaste inlägget jag sett på FZ, you made my day!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

Tror det för övrigt att majoriteten av pc spelarna är små fjortisar som laddar hem spel eller?

du borde öppna dina ögon o ser verkligheten 8)

Hur kan en 5 år gammal maskin driva utvecklingen frammåt?

Det enda företagen är intresserade av är att tjäna pengar, därför måste vi pc-spelare dra med halvfärdiga konsol portningar. Det är bara idioti.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

haha ja visst borde jag det! Omg..

EDIT: Förklara gärna för mig föresten hur konsolerna med killzone 2 och uncharted driver utveckligen framåt, det lär ju bli FRUKTANSVÄRT kul att se:)

så du menar att experter och recensenter ljuger?

signatur

Medlem

Öhm, Warpgun, du får gärna förklara dig.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar