Robot
Prototype

Bara ett par veckor efter släppet av Infamous kommer nu nästa stora actionspel ut på marknaden. Antar att du vill att jag ska avslöja vilket av dem du ska spendera dina regniga sommardagar på? Tji fick du.

#destruction-derby, #outrun-2006-coast-2-coast


Inaktiv
Prototype

Hm. verkligen helt olika betyg.

Medlem

Hehe jepp de flesta verkar ha sågat det.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Både detta och infamous verkar väldigt bra, ska nog bli båda på Semestern

Btw :
Capoeira running i Malmö :
http://www.youtube.com/watch?v=yx51dIPL2dM

Redaktör
Skrivet av LocSin:

Hehe jepp de flesta verkar ha sågat det.

Jag har hittills inte sett något som ens varit i närheten av en sågning. Det ligger i nuläget på drygt 80 procent i medelbetyg hos Gamerankings och Metacritic.


signatur
Medlem

Jag har inFAMOUS och spelar det just nu som

INFAMOUS ond alltså... Tror jag är vid sista bossen Kessler!! Slåss där allting började!

Skall nog köpa detta spelet imorgon! Promenera in till Köpcentrumet och köpa det till min PS3a!

Jag som trodde FZ skulle ge ett 2/5 betyg eller 3/5... Så detta blir ett köp! Synd bara att en del sågar detta riktigt hårt!

Nej, nu ska jag fortsätta spela inFAMOUS och spöa skiten ur Kessler en gång för alla!

Tompa eller vad du heter:

[http://www.gamereactor.se/recensioner/18259/Prototype]

Spoiler-taggar tillagda. /Tompa


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Trevligt med ett bra betyg, har haft stora förhoppningar på det här spelet, trots att grafiken på alla ingame trailers varit sådär.....

Hoppas jag gillar det lika mycket när jag själv fått spela det....

Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Hehe jepp de flesta verkar ha sågat det.

Nej det stämmer inte.
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/prototype

Bra FZ recension i övrigt, gav det en hel del kritik men förklarade varför det var värt bra betyg.

Inaktiv

Riktigt kul spel. Jag gav det en femma eftersom jag tyckte det var perfekt men det är nog värt en fyra i dom flestas ögon förutom mina heh

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag har inFAMOUS och spelar det just nu som INFAMOUS ond alltså....text....
Jag som trodde FZ skulle ge ett 2/5 betyg eller 3/5... Så detta blir ett köp! Synd bara att en del sågar detta riktigt hårt!

Det verkar som Prototype är mer snabb hack & slash, medans Infamous är lite långsammare men kanske snyggare action. Har inget av spelen än, men hållt koll på dem för de verkar båda intressanta.

Medlem

Helt underbart spel, massa fint blod, massa sjuka fiender och att dunka sönder en stridsvagn med nävarna e fan cremè de la cremè

Medlem

Fan där rök fickpengarna tills första lönen kommer. (För vi har tagit studenten..)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Då har man klarat av inFAMOUS som ond! God kvar! Vilket jävla bra spel det är! Riktigt snyggt! Snygg stil! Nästan ett mästerverk! Sen blir det Prototype!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Fan va gött och läsa, blev lite rädd när man såg andra sajter ge spelet dålig betyg, men föredrar FZ över alla andra så.

Medlem

Detta var ju grymt! Måste köpas


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kör spelet just nu och jag håller med FZ grymt bra story och otrolig fighting! Man känner sig väldigt mäktig men spelet är ändå svårt så de har lyckats enormt bra med att balansera spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Är det nå cutscenes i spelet och inte bara "intron"?? Som i inFAMOUS typ där finns det en hel del cutscenes!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kanske det blir prototype någon gång framöver, kanske köper när det reas ut eller något. Spelar infamous nu och det är förbaskat kul.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker det är verkligen ett underhållande spel. Definitivt ett 4/5. Det enda minuset är grafiken, några fel på inställningarna och AI'n.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag har inFAMOUS och [...]

smart att spoila pucko.

Spoiler borttagen. /Tompa

Redaktör

Remus: om 5 av 10 är en sågning undrar jag vad betygen 1-4 fyller för funktion.


signatur
Medlem

Remus din idiot!

Väldigt onödigt att spoila slutet, är inte jättekänslig men tycker det är lite tråkigt när folk gör sådär

Medlem

Det verkar vara ett roligt hack n' slash, lirat litegranna.. Men grafiken spyr jag på, den är väldigt blandad i vissa lägen är det som en blandning mellan HL1 och 2, fast medvind mot 1an Lite allmänt stelt. Älskar dock maktkänslan och friheten. Nej, jag tycker de ska göra om och göra rätt. Kanske skulle varit en annan utvecklare? Skulle kunna varit ett game-of-the-year. För jag ser viss potential

Edit: Lär kanske tillägga att det var på PC jag lirade.
Vem vet. Det kanske är bättre på konsol, eftersom det känns ganska konsolaktigt.

Edit nr.2: Var rätt kul ändå
Man måste ge det en chans. Förstår inte varför spelet börjar med att vara skitfult.
Sedan när man väl "börjar" spela på riktigt så blir det ganska snyggt faktiskt


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Prototype slår ut sin konkurrent inFamous med marginaler


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Tompa:

Remus: om 5 av 10 är en sågning undrar jag vad betygen 1-4 fyller för funktion.

Det är väl upp till var och en om det är en sågning. Med tanke på hur det hypeats och vad som lovats av utvecklare är allt under en sjua en sågning enligt mig.

1-3 = Pest pestigare mest pestigt?
4-6 = dåligt mediokert okej
7-9 = bra underbart, fantastiskt
10 = bör inget spel få då det aldrig blir så bra.

...kanske?

Redaktör

Fisse - nej, jag håller verkligen inte med dig. En sågning är en negativ recension och ett riktigt lågt betyg. Recensenten må vara besviken, men det är hur spelet är som ska bedömas, inte hur pass bra det lever upp till ens egna förväntningar.

Om man okritiskt köper vad en utvecklare/utgivare/säljare/ett reklambudskap lovar och blir besviken har man faktiskt sig själv att skylla - varken marknadsföring eller kritiskt tänkande är några nya påfund.


signatur
Inaktiv

FAN prototype är en av dom roligaste spelat sen gta, jag har också inamous och det var inte ett dugg likt, fan prototype best buy yet hahaha

Medlem

Fruktansvärt bra lir!

Man känner sig verkligen som en gud med gudalika krafter när man kastar runt bilar och mosar pansarvagnar nere på Times Square och springa upp för Empire State Building och sen glida ner över Manhattan. Och den våldsamma anarkin, kaos och upplopps scener som råder när viruset får fäste efter ett tag när man spelat, AFA och Reclaim the City skulle bli svarta av avundsjuka.

Enda minusen jag kan komma på som spelet får är väl den typiska konsoll-knapp-spammandet(lirar på PC) när man bl.a. skall hijacka ett fordon så måste man spamma höger knappen som fan.

Och dom där förbannat jobbiga super-soldaterna som man måste counter-attakera hela tiden(genom att trycka på en slumpmässigt vald knapp).

4/5 är ett riktigt rättvisst betyg tycker jag.

[Edit]: Glömde en rad.

Inaktiv

är taggad till tusen på prototype


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Poppat upp väldigt många sådana här spel nu senaste tiden.

123
Skriv svar