Så här målar du din värld i Project Spark

Robot
Medlem
Så här målar du din värld i Project Spark

Detta är det enda som gör mig sugen på Xone :<

Medlem

Känner mig lite negativ fortfarande, är kanske av all marknadsföring för D3 till konsol överallt, som om det vore ett helt annat spel än på PC..
Men iaf, detta är nog inget för mig heller!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Känner mig lite negativ fortfarande, är kanske av all marknadsföring för D3 till konsol överallt, som om det vore ett helt annat spel än på PC..
Men iaf, detta är nog inget för mig heller!

Fast Project Spark och Diablo 3 har väl inte särskilt mycket gemensamt; varken gameplay- (helt olika sorters spel) eller utvecklingsmässigt (D3 utvecklades separat till de olika plattformarna, samtidigt som PS's versioner tas fram samtidigt).

Tycker att detta ser ordentligt lovande och underhållande ut på förhand! Kan bara Team Dakota knyta ihop säcken runt allt de utlovat och hintat om tror jag att det här spelet har i det närmast oanade möjligheter!

Medlem
Skrivet av hastapan:

Detta är det enda som gör mig sugen på Xone :&lt;

det kommer till pc

ELF
Medlem
Skrivet av Droox23:
Skrivet av hastapan:

Detta är det enda som gör mig sugen på Xone :&amp;lt;

det kommer till pc

Som jag förstått det så är det bara för Windows 8 Store. Så det går inte direkt att säga att det kommer till PC. Men vi får hålla tummarna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Droox23:
Skrivet av hastapan:

Detta är det enda som gör mig sugen på Xone :&amp;amp;lt;

det kommer till pc

Som jag förstått det så är det bara för Windows 8 Store. Så det går inte direkt att säga att det kommer till PC. Men vi får hålla tummarna.

tur att man har windows 8

Inaktiv

Kommer säkert "hackas" så det funkar för W7, XP.

Medlem
Skrivet av Whe112:

Fast Project Spark och Diablo 3 har väl inte särskilt mycket gemensamt; varken gameplay- (helt olika sorters spel)

Du har helt rätt, jag bara insåg att jag började skriva min 3:e negativa kommentar bland dagens nyheter och spekulerade i varför, Helt oviktig smörja med andra ord.. jag kan se att Projekt Spark ger många möjlighter att vara kreativ men tror inte det har rätt spelelement för att tilltala mig. Så nvm me


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av Grimley:

Kommer säkert "hackas" så det funkar för W7, XP.

Det handlar inte om att hacka, man måste porta det från WinRT till Win32. Rätta mig om jag har fel, men behöver man inte källkoden för att göra det?

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Grimley:

Kommer säkert "hackas" så det funkar för W7, XP.

Det handlar inte om att hacka, man måste porta det från WinRT till Win32. Rätta mig om jag har fel, men behöver man inte källkoden för att göra det?

Halo 2 skulle ju bara funka för Vista. Sedan "hackades" det och funkade på Xp med. Så varför inte?

Inaktiv
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Grimley:

Kommer säkert "hackas" så det funkar för W7, XP.

Det handlar inte om att hacka, man måste porta det från WinRT till Win32. Rätta mig om jag har fel, men behöver man inte källkoden för att göra det?

Halo 2 skulle ju bara funka för Vista. Sedan "hackades" det och funkade på Xp med. Så varför inte?

Du missade huvudargumentet i min post. Att porta från WinRT till Win32 är samma sak som att porta till ett helt annat operativ. Detta är inte samma scenario som Halo 2-fiaskot.

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Grimley:

Kommer säkert "hackas" så det funkar för W7, XP.

Det handlar inte om att hacka, man måste porta det från WinRT till Win32. Rätta mig om jag har fel, men behöver man inte källkoden för att göra det?

Halo 2 skulle ju bara funka för Vista. Sedan "hackades" det och funkade på Xp med. Så varför inte?

Du missade huvudargumentet i min post. Att porta från WinRT till Win32 är samma sak som att porta till ett helt annat operativ. Detta är inte samma scenario som Halo 2-fiaskot.

Ops, ja det stämmer nog. Dock så är det rätt dumt att det bara funkar på W8. Tänker aldrig skaffa 8an pga ett spel. Samt varför kan de inte skapa ett Windows för gamers?

Inaktiv
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Grimley:

Kommer säkert "hackas" så det funkar för W7, XP.

Det handlar inte om att hacka, man måste porta det från WinRT till Win32. Rätta mig om jag har fel, men behöver man inte källkoden för att göra det?

Halo 2 skulle ju bara funka för Vista. Sedan "hackades" det och funkade på Xp med. Så varför inte?

Du missade huvudargumentet i min post. Att porta från WinRT till Win32 är samma sak som att porta till ett helt annat operativ. Detta är inte samma scenario som Halo 2-fiaskot.

Ops, ja det stämmer nog. Dock så är det rätt dumt att det bara funkar på W8. Tänker aldrig skaffa 8an pga ett spel. Samt varför kan de inte skapa ett Windows för gamers?

Xboxens nya operativ är ju baserat på W8, så jag antar att det var en relativt enkel portning. Och Games for Windows Live gick ju inte så bra och har blivit nerlagt, och istället har de startat Xbox Games som finns för det nya gränssnittet i Windows 8, där detta kommer släppas.

Spelet blir alltså Xbox-exklusivt, men inte plattformsexklusivt. Om du förstår vad jag menar?

1
Skriv svar