Trots "bevis" hävdar utvecklaren: inga mikrotransaktioner i Crash 4

Robot
Trots "bevis" hävdar utvecklaren: inga mikrotransaktioner i Crash 4
Medlem

Trist att endast digitala versioner får ta del av nostalgi-godis.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Intressant att se vad nästa grej de hittar på i spelindustrin nu när lootlådor och microtransaktioner börjar bli så tabu. Det kommer självklart att finnas kvar en bra tid framöver men det känns som att det ska kramas ur mer och mer pengar ur spelarna och det tycks inte riktigt räcka med att göra ett väldigt bra spel nu utan man ska både göra specialutgåvor med lite skräp som skins och extrauppdrag utklippta ur grundspelet sen på det designa spelen för att uppmuntra spelaren att köpa ammo för rikta pengar (Deus Ex). Tråkigt för spelarna och till de som säger att man inte behöver köpa microtransaktioner så är det delvis sant men då får man i många fall betala med sin tid istället.

Kosmetiska saker är en annan femma men kan tänka mig en del huvudvärk ute i stugorna varje gång Fortnite släpper nya skins och ungarna tjatar på föräldrarna för att polarna och alla coola streamers har dom.

Medlem

Det där var en undertitel jag aldrig förväntat mig att läsa.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Redaktör
Ponny
Skrivet av SID 6.7:

Det där var en undertitel jag aldrig förväntat mig att läsa.

Tack! <3


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tycker bara spontant att det överhuvudtaget finns arkitektur i spelet för att leverera olika content till olika användare antyder att mikrotransaktioner åtminstone funnits med i planeringen.

Medlem

Tror de verkligen någon tror på det? Activision kommer ännu en gång lägga till i efterhand/göra det extremt mycket värre i efterhand likt racing spelet och Blackout. Blackout blev ren Pay2Win i slutet.

1
Skriv svar