Remake av Star Wars: Knights of the Old Republic bekräftad!

Robot
Remake av Star Wars: Knights of the Old Republic bekräftad!
Medlem
Medlem

Mycket trevlig överraskning, hoppas på att tvåan får samma behandling sen också!

Medlem

Exklusiv för PS5?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Exklusiv för PS5?

Antagligen inte, men det är ändå ett PS5-event så lär utannonseras till Xbox Series och PC senare.

Medlem

Troligen PS5 exklusivt, vilket som är skit (även om jag äger en PS5) Det baserar jag på för att Sony är utgivaren.
Dom kommer troligen också behöva göra om combaten för att det ska locka in alla younglings (no anakin)
Skit bra spel för sin tid, men det är rätt stelt och åldrat om man skulle sitta ner och spela det nu.

Så en remake gör mig riktigt orolig.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ironiskt, för det började som ett Xbox-exklusivt spel.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Troligen PS5 exklusivt, vilket som är skit (även om jag äger en PS5) Det baserar jag på för att Sony är utgivaren.
Dom kommer troligen också behöva göra om combaten för att det ska locka in alla younglings (no anakin)
Skit bra spel för sin tid, men det är rätt stelt och åldrat om man skulle sitta ner och spela det nu.

Så en remake gör mig riktigt orolig.

Ah, stryk mitt förra inlägg för det verkar ju stämma att Sony är utgivarna.

Inaktiv

Häftigt!

Hoppas det fläskas på grafikmässigt så att det ser lika bra ut som Demon's Souls remaken.

Det som kan göras bättre är striderna som inte ens var bra då. De tog stridssystemet direkt från Baldur's Gate men det fungerade inte lika bra med 3d-kamera och det var alldeles för simpelt och saknade finess.
En annan grej som kan förbättras är att miljöerna är väldigt simpla som i att man bara har en korridor att gå runt i typ, hade varit häftigt om man tryckte in alla quester och liknande i mer öppna realistiska miljöer.

Själva resan till alla olika planeter och storyn är nog ganska tidlöst.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ah, stryk mitt förra inlägg för det verkar ju stämma att Sony är utgivarna.

Det är dock inte hundra ändå (men så klart troligt), det var ju en del rubriker i våras när de släppte nåt spel även till xbox.

Medlem

Mycket bra spel dom närmaste 2 åren.

Medlem

Hoppas verkligen att det kommer till PC också!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Ironiskt, för det började som ett Xbox-exklusivt spel.

Jag tänkte samma sak själv. Köpte en begagnad Xbox enbart för det spelet (som jag missade när det kom p.g.a. att jag bara hade PS2).

Medlem

Direkt citat från Playstation officiella sida för spelet:
"And it’s a console exclusive on PlayStation 5 at launch"

Så kommer till PC och med mycket stor sannolikhet lite senare till XBOX och kanske Switch.

Inaktiv
Medlem

Sista intervjun på streamen pratade om denna remake. Det sas då att de kommer göra om spelet "from the ground up" och att det inte bara handlar om att uppdatera grafik etc. Men att de skall vara "true to the gameplay and experience of the original". Vad det här betyder i slutändan återstår att se. Men ser helst inte att det blir ännu ett hack and slash spel av det

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Direkt citat från Playstation officiella sida för spelet:
"And it’s a console exclusive on PlayStation 5 at launch"

Så kommer till PC och med mycket stor sannolikhet lite senare till XBOX och kanske Switch.

Precis. Engelska PCGamer skriver så här:

"On Sony's blog, the developer says that Knights of the Old Republic Remake will be a "console exclusive on PlayStation 5 at launch." These days, the specification that it's a "console exclusive" and not just an "exclusive" means that a simultaneous PC release is probable, but we don't have confirmation on that point yet."

Stor chans att det släpps på PC samtidigt, vilket skulle göra mig mycket glad. Dels har jag inget PS5 och dels tycker jag inte att den här typen av spel gör sig på konsol.

Medlem

När det sägs "console exlusive" så blir det ju även PC, om det är under launch eller senare återstår att se. Hoppas på att det släpps samtidigt till PC.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nu bekräftade Lucasfilms PC-release på twitter:

"A legendary story remade for a new generation of players is coming to PlayStation 5 and PC."

https://twitter.com/LucasfilmGames/status/1436066933032439824

Medlem

Det är ju uppenbarligen Jennifer Hale i voiceovern iaf. Intressant!

Men...hur i hela friden har licensen för KOTOR hamnat i händerna på Aspyr? Det är ju kanske det absolut mest älskade spelet bland SW-fans. De är "kända" för att göra portningar av gamla spel...

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Men att de skall vara "true to the gameplay and experience of the original".

Alltid en bra grej att säga av utvecklaren, ifall något inte håller modern standard, är buggigt eller känns lite ofärdigt - "det är så i originalet också, vi försökte ju bara kopiera det."

Inaktiv
Skrivet av trifix:

Det är ju uppenbarligen Jennifer Hale i voiceovern iaf. Intressant!

Men...hur i hela friden har licensen för KOTOR hamnat i händerna på Aspyr? Det är ju kanske det absolut mest älskade spelet bland SW-fans. De är "kända" för att göra portningar av gamla spel...

Är det kanske lättare då det inte är Canon längre utan "bara" extended universe eller vad dom kallar det?

Inte en aning om det har med saken att göra men bara en tanke.

Medlem

Såhär står det iaf i mail-utskicket jag fick från PR-firma som marknadsför det till streamers/youtubers bl.a.

AUSTIN, Texas — Sept. 9, 2021 — Aspyr, Lucasfilm Games, and Sony Interactive Entertainment (“SIE”) have announced Star Wars™: Knights of the Old Republic™ - Remake, a new remake of the original revered Star Wars™ story and blockbuster role-playing game experienced by millions of fans around the world. In development as a PlayStation®5 (PS5™) console exclusive at launch and for PC, Star Wars: Knights of the Old Republic - Remake is completely rebuilt from the ground up for a new generation of players to experience this legendary tale as never before. The news was revealed today in a teaser trailer during the ‘PlayStation Showcase 2021’ featuring the iconic imagery of Darth Revan and the voice-over talent of Jennifer Hale, who played Bastila Shan in the original game.

Hur tolkar ni den formuleringen? "and for PC", tror ni det blir samtidigt eller först senare då?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Såhär står det iaf i mail-utskicket jag fick från PR-firma som marknadsför det till streamers/youtubers bl.a.

AUSTIN, Texas — Sept. 9, 2021 — Aspyr, Lucasfilm Games, and Sony Interactive Entertainment (“SIE”) have announced Star Wars™: Knights of the Old Republic™ - Remake, a new remake of the original revered Star Wars™ story and blockbuster role-playing game experienced by millions of fans around the world. In development as a PlayStation®5 (PS5™) console exclusive at launch and for PC, Star Wars: Knights of the Old Republic - Remake is completely rebuilt from the ground up for a new generation of players to experience this legendary tale as never before. The news was revealed today in a teaser trailer during the ‘PlayStation Showcase 2021’ featuring the iconic imagery of Darth Revan and the voice-over talent of Jennifer Hale, who played Bastila Shan in the original game.

Hur tolkar ni den formuleringen? "and for PC", tror ni det blir samtidigt eller först senare då?

Nu blir det lite väl många inlägg från mig här, men ordvalet tolkar jag som "kommer till PC och PS5 exklusivt vid release (och Xbox senare)".

Medlem

Flera starwars spel kommer fram över på grund av "därför". Så folk kanske tom kommer att bli trötta på starwars spel om några år...

Skribent
Skrivet av trifix:

Det är ju uppenbarligen Jennifer Hale i voiceovern iaf. Intressant!

Men...hur i hela friden har licensen för KOTOR hamnat i händerna på Aspyr? Det är ju kanske det absolut mest älskade spelet bland SW-fans. De är "kända" för att göra portningar av gamla spel...

Ja det här är för mig ett frågetecken? Sen att de ska bygga om spelet från grunden, det känns som ett stort steg för ett företag som enbart gjort portningar av gamla spel tidigare. Att ettan dessutom var xboxklusivt och så hamnar remaken exklusivt på PS5, väldigt konstiga turer här.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

ÄNTLIGEEEEN SÄGER JAG! 😎

ZF
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ah, stryk mitt förra inlägg för det verkar ju stämma att Sony är utgivarna.

Behöver inte säga något. Det är inte ovanligt att det är olika utgivare i olika regioner, så samma kan det vara på olika plattformar helt enkelt.

Hade Sony varit utgivare för Windows-versionen, så hade de säkert skrivit "Also on PC" där med, som de gjorde med Uncharted 4.

Skrivet av Fezk:

När det sägs "console exlusive" så blir det ju även PC, om det är under launch eller senare återstår att se. Hoppas på att det släpps samtidigt till PC.

Det gör det. Men det är ingen idé att kolla på trailern från en plattform och dra slutsater från det. Samma på Xbox. Eller alla andra plattformar för den delen.

Om de som sagt inte är utgivaren för alla då möjligen.

Medlem

Viktigaste frågan angående detta är ifall storyn kommer räknas som canon efter det här, ifall detta är ett sätt att få KotoR bli en del av det "riktiga" Star Wars igen och inte bara Legends. Har ju hänt liknande förr med att t.ex. Admiral Thrawn skrevs in i nya Canon eftersom han var så populär i Legends.

Moderator | Testpilot
Skrivet av DrDoom:

Viktigaste frågan angående detta är ifall storyn kommer räknas som canon efter det här, ifall detta är ett sätt att få KotoR bli en del av det "riktiga" Star Wars igen och inte bara Legends. Har ju hänt liknande förr med att t.ex. Admiral Thrawn skrevs in i nya Canon eftersom han var så populär i Legends.

Spelar det verkligen roll? Det mesta material som finns är så långt ifrån Kotor ändå att det inte gör något oavsett om det är "canon" eller inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar