Antifusk-mjukvara stoppar Battlefield 6 och Valorant från att köras samtidigt
För egen del känns det som ett icke-problem – är ju bara att stänga ena spelet när man ska spela det andra. Men finns det nån anledning att ha nåt av dem igång i bakgrunden?
nej...
Kan helt klart förstå behovet att ha ingång flera spel samtidigt, har gjort den en väldans massa med wow tillexempel, men dessa två spel så är det verkligen inte ett problem, så pass att jag skulle våga påstå att det är ett ickeproblem för 99% av alla fps spel förutom för min del Tarkov om jag sitter och kör scavruns =p
Som jag förstått det så handlar det mer om att man inte kan spela BF 6 utan att först starta om datorn om man kört Valorant eftersom de vekar dela minnet som används och detta frigörs bara om man startar om. Jag hade ett liknande problem när jag uppdaterade Virtual Box, var tvungen att göra en omstart eftersom det tydligen fanns kvar information i minnet från den tidigare versionen som inte var "kompatibel" med den nya versionen.
För egen del känns det som ett icke-problem – är ju bara att stänga ena spelet när man ska spela det andra. Men finns det nån anledning att ha nåt av dem igång i bakgrunden?
Multitasking ftw. Spelar inte alla minst två spel samtidigt? Många har ju faktiskt två eller fler skärmar idag.
Vilka lemmar som ligger på vilka styrdon låter jag dock vara osagt.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.