Warhammer 40,000: Dawn of War IV

Robot
Warhammer 40,000: Dawn of War IV

Vår skrivbordsgeneral Johan “kräk-på-kragen” Olander återvänder till slagfälten i Dawn of War IV. Hur många blodreferenser kan man klämma in på 700 ord?

#warhammer-40000-dawn-of-war-iv

Medlem

Känns som att de har förtydligat UI:t såsom i Total War, vilka kategori enheterna hör till osv.
Samt placeringen och utformningen påminner också väldigt mycket om TW.

Kanske fanns i tredje spelet redan men har inte lirat den.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det låter bra, men efter bajsmackan som var Dawn of War III litar jag inte på något förens jag fått pröva det själv. Vad försökte de ens med Dawn of War III, göra någon form av moba hybrid?
Sen en liten fråga, hur kändes de olika Commander gubbarna? Hur var balansen på dem och övriga trupper? Typ Dawn of War II känsla på dem?

Det finns föresten bara en blodgud, Khorne, inte flera blodgudar
Eller, vill man göra en ”um actually” så finns det massvis av olika mindre chaos varelser som skulle kunna kallas för gudar och det är inte omöjligt att vissa av dem blir lika hypeade av blod som Khorne. Så tekniskt sett har artikeln rätt ändå.

Skribent
Skrivet av Atilaa:

Det låter bra, men efter bajsmackan som var Dawn of War III litar jag inte på något förens jag fått pröva det själv. Vad försökte de ens med Dawn of War III, göra någon form av moba hybrid?
Sen en liten fråga, hur kändes de olika Commander gubbarna? Hur var balansen på dem och övriga trupper? Typ Dawn of War II känsla på dem?

Eller, vill man göra en ”um actually” så finns det massvis av olika mindre chaos varelser som skulle kunna kallas för gudar och det är inte omöjligt att vissa av dem blir lika hypeade av blod som Khorne. Så tekniskt sett har artikeln rätt ändå.

Exakt, det jag menade om gudarna…

Bara Cyrus fanns och det var en extremt tidig build, så att börja snacka balansering etc kan jag inte. Det är INTE moba, utan min taktik var att köra DoW och sen direkt DoW 4. Det kändes rätt sömlöst faktiskt. Fast man har inga speciella byggar.

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ser fram emot det här något djävulskt!

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Skrivet av Johan Olander:

Exakt, det jag menade om gudarna…

Bara Cyrus fanns och det var en extremt tidig build, så att börja snacka balansering etc kan jag inte. Det är INTE moba, utan min taktik var att köra DoW och sen direkt DoW 4. Det kändes rätt sömlöst faktiskt. Fast man har inga speciella byggar.

Kättare, det finns bara en gud.
Och jag är också nyfiken på varför Cyrus bytt dialekt så förbannat.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Geeks Gaming

Hoppas verkligen det blir som ettan. Fortfarande ett ruggigt bra spel. Visst vissa mekaniker behöver uppdateras.

Medlem

Tycker det ser väldigt lovande ut! Kollat några tubers som haft access precis som ni och de var också rätt impade. Mycket inspiration från 1an vilket är positivt!

Vissa säger att det är väldigt färgglatt men jag håller inte med utifrån det lilla gameplay vi såg. Tycker presentationen ser ruggigt mysig ut, fylld med detaljer i lite mer seriös färgton än alla de andra tre spelen och med ett stilrent UI.

Viktigast av allt är att det inte får en identitetskris som 3an.

Medlem

Ser sjukt bra ut, ser ut som en hit redan nu.

Medlem

Hoppas det blir bra.
Hoppas också de bättrar på grafiken.
Ser ju inte kanon ut direkt på bilderna. Saknas lite skuggor kanske?

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

1
Skriv svar