Planer sägs finnas på att göra ett actionäventyr av Dead Space. Också flygaraction, ett fps och ett co-op-baserat Dead Space 3 på en isplanet finns på teamets fullmatade agenda.

Dead Space är så mycket mer än en duo shooters i tredjeperson. Serien har hunnit få spin-offs som en #rälsskjutare, ett #pusselspel, animerade filmer, serietidningar och en roman. I rymden kan måhända ingen höra dig skrika, men #EA känner definitivt doften av en potentiell storserie. Enligt en insiderkälla är detta bara början. Dead Space-teamet har blivit tillsagda att de måste expandera serien och göra den större och bättre, således jobbar de nu på ett fps.

Det finns också planer på att göra flygaraction av Dead Space, vilket skulle innebära ett spel där du rattar rymdskepp och skjuter friskt. Efter de ovan nämnda spelen är färdigställda är planerna att utveckla ett spel i serien som skall likna och mäta sig med Uncharted-spelen.

De nya, radikala förändringarna sägs vara frukten av förändringar inom EA:s ledning, som närapå dödade #Dead Space 3, eftersom serien inte säljer lika frenetiskt som exempelvis Uncharted-spelen. Den tredje delen i serien är dock inte nedlagd. De dunkla rymdstationerna ska bytas mot co-op på isplaneten Tau Volantis. Den vita tundran och blanka isen kanske kommer dölja spelets fiender på ett nytt sätt, snarare än att låta dem överraska dig i mörkret.

Efter Dead Space 3, vilket också är en avslutning av Isaacs trilogi, lutar det alltså åt fps-, rymskepps- och Uncharted-fortsättningar. Puh! Stora planer tycks finnas för serien men lägg på minnet att inte en enda titel är officiellt bekräftad.

Källa: Kotaku

Co-op i Dead Space... Kan väl funka bra men jag hade mer hoppats på single-player och att de faktiskt hade gjort det läskigt för en gångs skull. Fortfarande för mycket action om ni frågar mig 04/12 nej vi gör ett fps istället? http://feber.se/spel/art/230258/dead_space_blir_fps/ 04/12 Och jag förstår inte poängen med att kalla "varenda en av er" för hipsters bara för att vi inte vill att de ska förstöra en såpass bra spelserie. 02/12 Förstår inte ens poängen med ditt inlägg. 02/12 Precis min poäng! :D 02/12 För att kvantitet över kvalitet aldrig har varit gynsamt, om man vill ha just det du säger underhållande spel? 02/12 Ettan kändes stelt och storyn var förbannat tråkig, samt att Isaac var som en skyltdocka, verkligen ingen man brydde sig om. Samt att skräcken var obefintlig. Tvåan blev bättre med hjälp av bättre kontroller och att de försökta få Isaac mera tredimensio... 02/12 Ni postar tamefan samma jävla saker varje gång. Oh, noes. Dom kommer att fortsätta göra Dead Space spel, för att det är populärt. Helt sjukt! Hur kan dom ens tänka så! Varför tjäna pengar? Det är ju helt meningslöst. Spelen är fortfarande/kommer att var... 02/12 Tvåan var som två helt olika spel, jag antar att du menar nivåerna under hardcore. De kunde ibland kännas mera mainstream. Men hardcore var episkt. 15 chapters, 3 saves, inga checkpoints. Så långt från casual man kan komma. Rekommenderas varmt. 01/12 Deadspace 1 var genialt och fräscht medan 2an var ett försök att casualisera, mainstreama det. Tvåan var långt ifrån samma survival horror som man upplevde i ettan enligt min mening och 3an lär tyvärr bli ännu sämre. Precis som Capcom gjort med sin Resi... 01/12
Skicka en rättelse