På spelutvecklaren #Eidos Montreals hemsida kan man läsa att de som bäst raggar nytt folk till utvecklingen av ett nytt stort projekt. För att vara extra busiga lämnar de en ledtråd till vilket spel det handlar om: spelets namn börjar på bokstaven T. Eftersom #Eidos Interactive har varit utgivare till de tidigare delarna i #Thief-serien så kanske detta kan innebära att just Thief 4 är under produktion. För övrigt sitter utvecklingsstudion och filar på en annan uppföljare i en populär spelserie: #Deus Ex 3.

Tack till Katana för detta #nyhetstips!
Antagligen Tomb Raider: Legend-motorn. (http://www.shacknews.com/onearticle.x/50146) Du råkar inte heta vurt på TTLG-forumet, MKultra? 09/04 Ingen skulle bli gladare än jag om dem släppte ett nytt Thief ;) Älskar hela serien, håller på just nu att dra igenom Dark Project och Deadly Shadows och njuter av varje sekund. Bes a goodsie woodise! Pagans är ju så bäst :P 08/04 Är väl iofs lite mer ett short sword, men jag är med på det du menar. Det är å andra sidan förståeligt att något att försvara sig tas med på uppdrag - dessutom gör det lite extra skillnad i hur man kan gå tillväga med uppdragen, dolken man har i trean... 08/04 Tycker ändå de lyckades med att göra mer varierande teman/banor i TDS. Sen är Thief3 det enda spelet i serien där du spelar tjuv, tjuvar bär inte stora långsvärd :P 08/04 TG har: Slott/slottlika byggnader, fängelse, mausoleum, tjuvgille, stadsdel i ruiner, magikertorn, antik försvunnen underjordisk stad, hammerite-tempel, förfallen katedral, en underlig organisk bana, samt den helspejsade sista banan. TDS har: Slott/slot... 08/04 Äventyrsspel har ganska mycket affärer (Beyond Good & Evil, Zelda för att nämna en handfull) så jag ser det mer som ett sådant element, jag. Det var inte den idén i sig jag ogillade med staden, utan hur det sköttes ganska dåligt med mycket laddningstide... 08/04 Min önskedröm är de utvecklar konceptet till en helt öppen GTA/Oblivion-liknande miljö. Inte påstått att det är ett RPG mer än att man kan ana inspiration. Det är inte så ofta man ser affärer i spel förutom RPG's, te.x. Jag tror inte jag nämna ett enda... 08/04 Jag brukar inte heller tycka om filmsekvenser i spel, men Thief-seriens bildspel tyckte jag var superba. Eftersom Thief inte är rollspel och man därför inte pratar med andra karaktärer gav det ett trevligt utforskande av Garrets personlighet. Själva sto... 08/04 vilken grafikmotor kommer dom köra med tror ni? 08/04 Tycker inte filmsekvenser/"bildspel" i spel är speciellt viktiga, tvärtom tycker jag man ska försöka undvika sånt så mycket som går och istället låta spelaren få möta karaktärerna in-game. Jag gillar RPG's och tyckte det var skönt att se lite sånt tänka... 08/04
Skicka en rättelse