Nyckelord: doom

287 artiklar i arkivet.

Filtrera
13

Gör Doom ännu våldsammare

Det hörs på namnet - Brütal Doom är så långt ifrån My Little Pony-gulligt man kan komma.

31

Mythbusters testar – hur realistiskt är Doom?

Hur verkligt är det egentligen att bära på dussintals vapen - och en motorsåg?

62

Far Cry 4

Hur möter Ubisoft spelarna efter det hårt kritiserade Assassin's Creed: Unity? Med en androgyn fullblodsgalning i rosa kavaj.

18

Spela Doom och Minecraft på din klocka

Dagens smarta klockor klarar betydligt mer än bara visa tiden.

33

Hagelbrakare – spelhistoriens mest ikoniska vapen?

Inled veckan med lite vapenporr.

14

Carmacks son har släppt sitt första spel

Inte en megatexture så långt ögat ser.

25

John Romero: "Free-to-play en anledning till pc-dominans"

Id-legendaren nämner Steam-reor och free-to-play som anledningar till pc-formatets pole position.

14

Du lär inte få se mer från Doom i år

Id och Bethesda ville tysta tvivlet på Quakecon. Nu vill de fortsätta arbeta i tysthet.

24

Historien om DOOM

När Quakecon börjar i dag får vi äntligen veta vad Id Software gör med Doom 4. Men ladda först upp med historien om Doom-serien, de tekniska mästerverken som drog upp riktlinjerna för en hel spelgenre.

38

Nya Doom visas på Quakecon

Men bara för besökare - ingen stream planerad.

36

Arnroths krönika – När barnen fuckar upp spelvärlden

Arnroth ser en förändringsvåg drabba spelvärlden. Det handlar om barnvågen, världens mest omstörtande naturkraft.

61

Arnroths krönika: Hur tv-spel inte skapade en massmördare

Tv-spel ledde inte till en skolskjutning, även om media påstod det. Och därför får vi aldrig veta det. Arnroth leker privatdetektiv i och upptäcker en massmördare som älskade dansspel och Super Nintendo.

50

Arnroths krönika - Varför Oculus-uppköpet svider

Av spelare för spelare. Med de orden kickstartades Oculus Rift för två år sedan. Nu ägs de av Facebook. Och en hel spelvärld står förstummad.

0

Arnroths krönika – Kärrtorp gjorde spelnazismen svårare

"Inga nazister på våra gator!" Slagordet har skanderats runt om i landet efter nazistvåldet i Malmö. Men hur är det med nazisterna i våra spel, undrar Arnroth i veckans krönika.

17

Carmack ifrågasätter "When it's done"-mantrat

John Carmack blickar tillbaka på de 20 åren med Doom med både stolthet och ånger.

45

Doom fyller 20 år!

Ett av historiens viktigaste actionspel får köpa sin egen champagne.

33

John Carmack lämnar Id Software

Quakes och Dooms tekniska fader satsar på en fortsatt karriär med Oculus Rift. Men Ids arbete med Doom 4 och Id Tech 5 påverkas inte.

47

Arnroths krönika – Den poänglösa spelvåldsdebatten

Spelandet ökar. De våldsamma spelen blir fler, spelvåldet allt verkligare – och det verkliga våldet minskar. Arnroth tycker det är hög tid att den oändligt tröttsamma spelvåldsdebatten tystnar. Och att vi istället börjar diskutera på riktigt.

13

Så skapade id Software Doom

19 år gammal artikel ger oss insikt i arbetet med både Wolfenstein, Doom och id själva.