Typ: Krönika
138 artiklar i arkivet.
138 artiklar i arkivet.
Joakim Kilman om att växa från tonåring till gubbe – och tillbaka igen – med Diablo.
Mike Stranéus listar nostalgitrippar som förtjänar en plats i nutiden.
I en stormig värld finns spelen från förr alltid där som en trygg hamn.
Dödsbesked är ganska vanliga. Ganska ofta fastnar de i halsen.
Mike om minnena från jobbet i en spelbutik i en tid när internet var årets julklapp.
När Starfield släpps har vi väntat i nästan 2 000 dagar. Orimligt, tycker Fredrik.
Även mästerliga Red Dead 2 hade behövt vara tightare, tycker Tomas Helenius.
Fredrik Eriksson om att släppa prestigen och välja rätt svårighetsgrad för rätt spel.
Fredrik Eriksson om att våga välja spelglädjen när vi får chansen att göra det.
Joakim Kilman om Greta som inte längre finns därute, men finns kvar inom honom.
Vi sitter på den högsta hästen i Hyrule och sliter sönder argumenten för varför stålvapen borde gå sönder efter ett tiotal träffar.
Spelmediets framåthets lämnar spelkulturhistorian i kölvattnet.
Plötslig blev gamerns bästa vän ett cyniskt jätteföretag.
I ett allt hårdare onlineklimat behöver vi fler personliga möten – inte färre.
Den må ha fått en skakig start, men Nintendo 3DS har ändå bjudit oss på en diger lista suveräna speltitlar.
Andreas "Lövet" Eklöv delar med sig av några tankar om FFVII Remake, jrpg-genrens tveklöst största händelse på många år.
Vi analyserar varför jakten på kycklingmiddagar dominerat spelbranschen senaste året.
Det behövs Star Wars-spel, och de behöver ha ett hjärta.
Respektera de döda - var inte så tvärsäker.