UFO och Aliens, finns dom? :O
Nej. Men du inser nog inte hur stora avstånden är. Ja det kan finnas civilisationer som har utvecklats under miljoner år men då hade vi nog sett betydligt fler spår av den. En civilisation så långvarig och avancerad i vår galax skulle ha lämnat spår efter sig.
Jo jag inser de helt sjuka avstånden. Men det säger ju inte att en civilasition miljoner år mer avancerad än oss har lyckats skapa wormholes eller andra sätt att manipulera tid och sätt att färdas på. Eller att de helt enkelt sände ut sina AI probes miljoner av år sedan och de börjar komma fram nu De bygger baser och är självreplikerande.. Vi jordvarelser här är bara nybörjare om ens det.
Vi får se i en ganska nära framtid, handlar om år nu..hemligheten sipprar fram.
Hur nära? Slutet av sommaren?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Hur nära? Slutet av sommaren?
Vi får se, alla säger 2027, Bledsoe som jag inte tror på säger 2026.
Så nej du kan nog njuta av sommaren, men sen kom ihåg vad jag sa nästa år. Jag som kanske hånar er?
Är det inte nästan bevisat vid det här laget att de redan är här sedan länge dessutom? Postar inga länkar till det, går bra att googla. Mainstreammedia ignorerar sånt här så långt det går. Att de som vet vill dölja sanningen är uppenbart, varför dock? För att behålla hemligheter som de hoppas reverse engineering eller för att sanningen är för hemsk för att ta in för oss alla? Att vi har haft kontakt med enheter från någon annanstans sedan länge i det dolda. Det är inget skämt.
Så många med security clearance till toppnivåer och före detta admiraler/toppmilitärer/rådgivare nu som säger att vi inte är ensamma. Att vi har kontakt med "dem" sedan länge. Att vi har blivit förda bakom ljuset i decennier, varför är den stora frågan? Att vi har blivit det är klart. Det går inte att bortse från.
Om det bara är att googla så är det väl knappast någon hemlighet längre?
Eller är det bara "trust me bro" som gäller?

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Det blir historiens största händelse, när det blir officiellt.
Om du tvivlar kolla Jesse Michels Yt. https://www.youtube.com/@JesseMichels
Vi får se, alla säger 2027, Bledsoe som jag inte tror på säger 2026.
Så nej du kan nog njuta av sommaren, men sen kom ihåg vad jag sa nästa år. Jag som kanske hånar er?
Japp, ok, ser fram emot det, kommer bli coolt.
Jag väntar tillsammans med en annan kompis på 2027, då all mat kommer ta slut också, får se vad som sker först.
Ok, säger du det.
"helt av banan" vi säger så. Undviker att kommentera din intelligens.
Att de är här eller deras variant av AI är här är odiskutabelt. Borde vara det största händelsen någonsin nyhetsmässigt men nej..De flesta tänker som dig och kan inte acceptera det. Det är väl så vi fungerar, med rädsla och förnekande..
Om du tycker det är nödvändigt att ifrågasätta min intelligens pga att jag ifrågasätter din "trust me bro"-attityd, säger väl ändå mer om dig än om mig?
På tal om UFOs och SETI och sånt..
Men också gaming.
Är det nån som testat Voices of the Void? Verkar vara ett spel gjort i Source av en person. Inte färdigt, men spelbart. Såg en video på det, verkar spännande. Man sköter rymdteleskop i ödemarken och så händer det konstiga saker
Den här tråden levererar.
Du, den är mer guld än guld. Den har gett utan att ta i mer än 500 inlägg.
Ja tråden levererar absolut, så det ska vara.
Jag är inte 100% på att 2027 kommer vara året utan återvändo. Kan även vara 2028.
Eller eventuellt i värsta fall 2029. Hur som helst något av de åren är det nog.
Varje år så skjuter folk på det till nästa år. Som med alla domedagsprofeter
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Bledsoe säger påsken 2026. Han är profeten vi bör lyssna på. Han har direktkontakt med "The Lady"
https://www.google.com/search?q=Bledsoe&sourceid=chrome&ie=UT...
(ironi) vet att det är en förlorad konstform ....
Tror de är lite tidiga men nu är de på väg: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direk...
Hagfors av alla ställen, antar att det är en bra landningsplats. Mystiskt är det.
Jo jag inser de helt sjuka avstånden. Men det säger ju inte att en civilasition miljoner år mer avancerad än oss har lyckats skapa wormholes eller andra sätt att manipulera tid och sätt att färdas på. Eller att de helt enkelt sände ut sina AI probes miljoner av år sedan och de börjar komma fram nu De bygger baser och är självreplikerande.. Vi jordvarelser här är bara nybörjare om ens det.
Hur visste dom att de skulle skicka dessa AI probes för miljontals år sedan just hit och hitta oss? Vi har inte funnits här så länge.
Det skulle ta ett miljontals år innan ljuset från våran planet når dem. Då jorden bara ser ut som en lava sten.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hur visste dom att de skulle skicka dessa AI probes för miljontals år sedan just hit och hitta oss? Vi har inte funnits här så länge.
Det skulle ta ett miljontals år innan ljuset från våran planet når dem. Då jorden bara ser ut som en lava sten.
En baggis, de har ju krökt tid och rum. Allting händer samtidigt.
En baggis, de har ju krökt tid och rum. Allting händer samtidigt.
Jag tycker bara att det hela låter lite märkligt att dom skulle dyka upp just nu när människor kan börja fantisera om Aliens.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag tycker bara att det hela låter lite märkligt att dom skulle dyka upp just nu när människor kan börja fantisera om Aliens.
Ja, vem vet... God observation.
LOL men är inte hela grejen med AI att de tänker själv, styr sig själva? Var har du varit gömd de sista årtiondet? Vår största huvudbry är ju hur vi ska kunna styra AI och det inte blir helt autonoma enheter som eventuellt ser oss som "onödiga"..
Dags för oss att göra oss redo för att ta emot våra galaktiska grannar. AI eller ej. Behandla dem väl. Allt annat kan straffa sig. Det vill vi nog inte.
Dessutom så har vi mycket närmare grannar och solsystem med exoplaneter än "miljontals" ljusår bort.
Proxima Centauri är 4.25 ljusår bort. Långt, visst men inte ens nära miljontals ljusår
Ganska stor skillnad mellan "miljontals" och 4.25 eller? Bara ett bevis på att de flesta inte vet vad de pratar om utan bara har förutfattade åsikter och vill förlöjliga ämnet.
Ser att alla upvotes blir till de som förlöjligar. Så ni vill ha det. Spelar ingen roll att ni är oförberedda då ni fått alla chanser att inte vara det. Kanske därför det aldrig kommer bli en "disclosure" innan det är för sent. Vi ser oss som skapelsens krona, och vi har alla svar, allt annat vill vi inte förstå. Komiskt för de andra som är tusentals år mer avancerade än oss. Hoppas de ser komiken i det hela.
Alltså, "de" har väl skickat ut dessa lite kors och tvärs hela tiden... och nu på senare 100 åren har folk börjar bli mera uppmärksamma på konstiga saker, tidigare kanske någon bara trodde det var en badboll eller typ en skiftnyckel.
Enligt Kardashev skalan så kan en typ 3 civilsastion ta över en hel galax. Ganska snabbt dessutom, expentionellt. Inte endast "flum" det här är något även "riktiga" forskare överväger. Tro på det eller ej..
https://en.wikipedia.org/wiki/Kardashev_scale
Vi har ingen aning om vad Ai kan göra, finns ju ingen åldersgräns då de skulle kunna återskapa sig själv hela tiden. Risken spelar nog mindre roll då vi knappast är de första att skapa det oöverblickbara monstret. Kanske framtidens Ai har knäckt tidsresor och gravitatonens hemligheter, wormholes m.m..svarta håls hemligheter? Vem vet...helt seriöst.
Hur ska vi någonsin kunna kommunicera med en intelligens kanske miljoner år före oss? Samma problem som vi får när vi ska försöka kommunicera med myror i en myrstack. Det går helt enkelt inte. Vi är på så helt olika nivåer.. Vi kan studera dem, få svar på hur deras instinkter fungerar men inte mer än så.
Vem säger att de har dykt upp igår?
Kan ju vara först nu vi börjar få teknologi som aktiverar nått protokoll i deras programmering. "De" kan ju ha varit inaktiva, slumrande och så har vår aktivitet triggat dem. Antal observationer ökad markant under andra världskriget och i synnerhet i runt tiden för atombomben och vätebombens inträde.
Det finns inget som nödvändigtvis säger att de direkt har riktat in sig på vår planet heller. Själv-replikerande Von Neumann sonder kan med största sannolikhet sprida sig relativt snabbt över galaxen.
Personligen har jag ännu inte sett några bevis av den dignitet jag anser bevisbördan bör nå för att man ska säga med säkerhet vad det rör sig om.
Det man dock kan säga med säkerhet är att nåt underligt pågår. Sedan om det är farbror grön från Epsilon 39A som är på besök eller om det något helt annat det återstår att se... Om man lever vill säga!
För övrigt har vår egen teknik gjort det lättare att observera fenomen. Enligt de amerikanska jaktpiloterna har radarn-utvecklingen nyligen lett till att vi lättare ser UAP på radar vilket är en del av anledningen att vi har dokumenterade observationer som "Go Fast" och "Gimbal".
Återigen kan lika gärna var en påverkans-kampanj / Täckmantel från amerikanska armen eller liknande....
Med det sagt börjar hela "disclosure" cirkusen låta som pojken som ropade varg.
Man blir rätt så avtrubbad av alla utlovade "avslöjningar".
Hur ska vi någonsin kunna kommunicera med en intelligens kanske miljoner år före oss? Samma problem som vi får när vi ska försöka kommunicera med myror i en myrstack. Det går helt enkelt inte. Vi är på så helt olika nivåer.. Vi kan studera dem, få svar på hur deras instinkter fungerar men inte mer än så.
I det fallet är vi nog lika oförmögna att studera dem lika mycket som myror studerar oss.
En känd liknelse är att man skickar tillbaka en kärnreaktor till 1800-talet. Visst de kan öppna den, men de som gör det, kommer i deras ögon, bara dö oförklarligt.
Om inte den teknologiska utvecklingen planar ut eller om det finns ett tak så är det omöjligt att föreställa sig den teknologiska kapaciteten i civilisationer som verkar miljontals år.
Ja, vem vet... God observation.
Inte särskilt. Faktiskt rätt så korttänkt.
I det fallet är vi nog lika oförmögna att studera dem lika mycket som myror studerar oss.
En känd liknelse är att man skickar tillbaka en kärnreaktor till 1800-talet. Visst de kan öppna den, men de som gör det, kommer i deras ögon, bara dö oförklarligt.
Om inte den teknologiska utvecklingen planar ut eller om det finns ett tak så är det omöjligt att föreställa sig den teknologiska kapaciteten i civilisationer som verkar miljontals år.
Ja en ännu radikalare liknelse men tänkvärd, varför skulle de ens vilja studera oss, finns det några resurser här som de vill ha så tar de bara dem. Den där lilla pissmyran ger mig det onda ögat..
Det där med bevisbörda och bevisvärdering är verkligen inte allas starka sida.
Absolut inte, då du tycks påstå att det är din "starka sida".. Vilka bevis har du för ditt narrativ om att vi är ensamma i detta univerum förutom det gamla vanliga?
Är det inte nästan bevisat vid det här laget att de redan är här sedan länge dessutom? Postar inga länkar till det, går bra att googla. Mainstreammedia ignorerar sånt här så långt det går. Att de som vet vill dölja sanningen är uppenbart, varför dock? För att behålla hemligheter som de hoppas reverse engineering eller för att sanningen är för hemsk för att ta in för oss alla? Att vi har haft kontakt med enheter från någon annanstans sedan länge i det dolda. Det är inget skämt.
Så många med security clearance till toppnivåer och före detta admiraler/toppmilitärer/rådgivare nu som säger att vi inte är ensamma. Att vi har kontakt med "dem" sedan länge. Att vi har blivit förda bakom ljuset i decennier, varför är den stora frågan? Att vi har blivit det är klart. Det går inte att bortse från.
Religion skulle vara en anledning, masshysteri. Jag har inte läst Bibeln, men av det jag har hört så finns det bara vi enligt Bibeln, och om det fanns andra så dog Jesus för dom också, det blir lite knepigt, Amerika är ett väldigt kristet land.
Men när det gäller bevis så ja, sitter man och tittar mycket på history channel eller diverse youtube kanaler och vill tro så kan man tycka att det vimlar utav bevis, med vuxna människor och experter överallt, men i själva verket så finns det knappt ingenting, om något i huvud-taget, det finns däremot många vittnes-mål och intressanta historier som kan absolut vara sanna, men inte mycket bevis att gå på. UFO hysterin som nyligen var i USA så filmade folk flygplan utan att veta att det var just flygplan. Folk brukar även filma satelliter utan kunskap.
Senaste klippet med Mick West nedan är ett exempel på vad som ofta är problemet med UFO och bevis, du har en grupp experter som sägs göra en utredning utan några resultat, vilket bara kan betyda ett UFO.
Här är en annan video med 6,1 miljoner visningar på ett UFO, bevis? Njae, bara en kondensationsstrimma från ett annat flygplan.
Jag säger inte att allt är som detta, men mycket är det tyvärr.