Speltips till sambon

Medlem
Speltips till sambon

Hallå gänget!

Som det står i rubriken så behöver jag lite speltips till min sambo som nyligen upptäckt nöjet med "vår" ps5a

Hon har lirat animal well, hogwarts legacy och kena bridge of spirits själv. Vi har även lirat it takes two och split fiction ihop men nu letar nu primärt något hon kan spela själv.
Kanske inte så mycket sport eller racing men annars så välkomnas de flesta förslagen.

Tack på förhand! <3

Medlem

Har hon testat Astro's Playroom som finns förinstallerat på PS5? Kan vara nåt... och gillar hon det finns ju Astro Bot som är helt magiskt.

Kan också tipsa om Horizon: Zero Dawn och uppföljaren Horizon: Forbidden West, om hon gillade Hogwarts och Kena.

Medlem

Kanske uncharted? Går alldeles utmärkt att börja med 4an om man inte vill spela från början.

Detroit: become human kanske också kan vara ett bra spel för att börja med.

Medlem

Dredge är mitt tips 😊

Medlem

Sätt er ned o kika trailers och gameplay tills nått fångar hennes intresse, det är ju omöjligt att ge tips till någon som inte skapat sig några preferenser ännu.

Men om jag skulle försöka, ett spel jag tror kommer locka många från olika håll och kanter är Cairn. Finns bara ett (relativt innehållsrikt) demo just nu men hela spelet kommer i vinter. Om hon blir peppad så introducerar du henne samtidigt till en annan aspekt av hobbyn; Väntan!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Stardew Valley <3

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Om hon gillade Hogwarts så kanske hon gillar Elden Ring det har vackra miljöer, magi och är inte allt för svårt när man kommit in i det.

Releasehästryttare

Hollow knight nu innan Silksong släpps!

Medlem

Spyro reignited trilogy

Medlem

Tackar så mycket för tipsen! Ni är grymma!

Skrivet av Dass Papper:

Tackar så mycket för tipsen! Ni är grymma!

Jag slänger in Stray, South of Midnight och Ratchet and Clank: Rift Apart som potentiella alternativ. De två första går ju lite i samma anda som Keena.

Medlem
Tjena
Skrivet av Dass Papper:

Hallå gänget!

Som det står i rubriken så behöver jag lite speltips till min sambo som nyligen upptäckt nöjet med "vår" ps5a

Hon har lirat animal well, hogwarts legacy och kena bridge of spirits själv. Vi har även lirat it takes two och split fiction ihop men nu letar nu primärt något hon kan spela själv.
Kanske inte så mycket sport eller racing men annars så välkomnas de flesta förslagen.

Tack på förhand! <3

Crash Bandicoot: https://www.spelbutiken.se/produkt/crash-bandicoot-nsane-tril...

Rayman: https://www.spelbutiken.se/produkt/rayman-legends-playstation...

signatur

I Regret Nothing

Medlem

Plucky Squire är riktigt trevligt och finns på PS+ Extra om ni har det.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

1
Skriv svar