Metroid Prime 4 har releasedatum!
Haha, ja... Jag älskade Metroid och Metroid 2 på den tiden, men Prime-serien (eller Metroid 3D) var aldrig min grej. Det fanns alltid andra spel som gjorde den genren till synes mycket bättre. Likaså när jag ser den här videon, för mig som PC-spelare, så är det dels otänkbart att spela ett FPS på konsol, och dels så ska det mycket till för att jag ska hoppa tillbaka grafiskt till 2017.
Inte med min backlogg.
Men ändå, jag är glad för att alla som längtat efter det här snart får sin belöning
Den här trailern gör mig faktiskt besviken. Jag har sett fram emot nästa Prime-spel i cirka 15 år, och så släpper de en sista trailer med Samus på motorcykel i en open world-värld? Man ska inte döma ett spel som inte finns ute än, men jag är orolig.
Det känns som att vi har sett denna formel tidigare: Först Zelda BotW, sedan Mario Kart World och nu Donkey Kong och Metroid. Jag är personligen inget fan av världar som är öppna och stora bara för sakens skull. Motorcykeln känns dessutom oseriös.
Nej, jag föredrar mindre men mer detaljerade open world-spel, som Majoras Mask, om de nu tvunget ska ha open world.
Kommer köpa spelet ändå, men kanske inte vid release.
Mer Metroid åt folket!
Hypenivån sjönk från en 10a till en 6a.
Var lite redo på att det eventuellt skulle implementera någon mindre open world hub men var inte redo alls för att se Samus på en extreme G motorcykel med låg markfrigång och slicksdäck i offroad terräng och sen breda racerbanor.
Lite tvekande optimistisk att se vad som kokats ihop ändå, all ära till retro studios. Men ser ut som att Nintendo är i och petar i riktningen här som jag inte är jättetaggad på - säger jag med bekymrad min.
Tillägg: vill se lite bilder nu på ordentligt djupa klaustrofobiska morphball tunnlar, cool boss och häftiga nya movement mechanics som inte är en motorcykel på en racebana nu i höst som plåster på såren.
Metroid har aldrig varit linjärt så jag förstår utvecklarnas resonemang när de ger sig in i open world, metroidvania är ju själva urtypen för open world konceptet, men.. med tanke på hur många nintendo-franchises som gått åt det hållet senaste åren känns det lite påtvingat. Sen hjälper det heller inte att det såg helt jäkla dött ut, fullständigt öde förutom lite monster som irrar runt.
Aldrig gillat Metroid så egentligen inte rätt person uttala mig.
Gillar designen på motorcykeln. Annars ser det inte bra ut. Ser ut som ett mobilspel och då är jag snäll. Inslaget med motorcykel känns mer som något de lagt till i sista minuten, för att ladda in spelet delvis i bakgrunden.
Alla tycker olika och hoppas att det blir ett spel som tilltalar fansen.
Oj...jag hade hoppats på något riktigt bra men det här ser verkligen inte bra ut. Motorcykeln är totalt malplacerad, passar inte in i spelet alls och verkar mest som något dom har lagt in för att det ska se coolt ut. Att Samus far runt och sladdar och kör på bakhjulet är ju bara löjligt.
Får hoppas att gameplay och story är bra.
Tycker att miljöerna ser väldigt tomma ut. Känns som om de försöker göra större världar än vad hårdvaran klarar av?
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Metroid har aldrig varit linjärt så jag förstår utvecklarnas resonemang när de ger sig in i open world, metroidvania är ju själva urtypen för open world konceptet, men..
Vad snackar du om? Metroidspelen har alltid varit linjära. Du måste först låsa upp morph ball för att sedan låsa upp missilerna, för att i sin tur kunna låsa upp power bomb, för att sen... ja du fattar. Du kan inte låsa upp power ups i valfri ordning. Bara för att ett spel innehåller backtracking fråntar det inte från att vara linjärt. Det måste inte vara Super Mario Bros.
Och bara för att ett spel innehåller utforskning innebär inte det att det är open world. Metroid Prime är "rum" och "korridorer", även om det ser ut att vara open world.
MP4 för mina tankar till "Detox", albumet som skulle bli Dr Dres magnum opus. Jag minns inte när det först började talas om detta. Kanske 2004, kanske ännu tidigare. Jag sög girigt i mig av varje rykte i flera år. Väntade. Och väntade. Det tycks mig som att Dre var en sådan perfektionist att han strök arbetet med albumet flera gånger och började om från början.
Det blev aldrig något "Detox". Det blev ett soundtrackalbum till Straight Outta Compton, spelfilmen om NWA. Ett inte så litet "meh".
Metroid Prime 4 har skrotats och börjats om från början av annan studio. Lång tid har gått sedan det först nämndes. För lång? Jag vet inte. Ju längre väntan, desto högre förväntningar. Förväntningar som Retro Studios med största sannolikhet inte kan leva upp till, inte nu när genren är mättad av metroidvaniaspel och flertalet (Ori, Hollow Night m fl) vida överträffat de senaste Metroid-spelen.
Jag kommer såklart köpa och spela MP4, även om jag tror att det på sin höjd kommer vara i nivå med MP3, inte ettan och tvåan som jag bägge med lätthet hade placerat på en topp 10-lista över de bästa spelen någonsin. Men det är inte spelet som kommer att få mig att köpa Switch 2, det kommer att spelas på ettan.