Xbox Game Pass - September 2025 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - September 2025 - Part 2

Då var det dags för septembers andra omgång spel till Game Pass! Det blir skjutglad dvärg i Deep Rock Galactic: Survivor, strategi i snö med Frostpunk 2 som tar klivet över till konsol, det underliga co-op-spelet Wobbly Life, strategispelet Endless Legend 2 som kommer direkt i early access-release, co-op rogue-liken Sworn, grisäventyr med Peppa Pig: World Adventures, JRPG-godis med Visions of Mana, gravplundrande med Lara Croft and the Guardian of Light och så äventyrsspelet Sopa som kommer direkt på releasedagen.

Hades gör comeback på tjänsten och tre spel som redan finns på Ultimate ansluter till Standard: Call of Duty: Modern Warfare III, For the King II och Overthrown.

Tre spel från biblioteket blir också tillgängliga med basic-prenumerationen Core: Cities Skylines: Remastered, Disney Dreamlight Valley och Warhammer 40.000: Darktide.

För de med Ultimate eller PC-prenumerationer så får man tillgång till early access betatestning av Call of Duty: Black Ops 7 redan den 2 oktober! Den öppna betan drar igång den 5:e och pågår till den 8 oktober.

Första omgången spel för september hittas här: Xbox Game Pass - September 2025 - Part 1

Nya titlar:

Deep Rock Galactic: Survivor (17 sep, Series X|S+PC+cloud)

Frostpunk 2 (18 sep, Series X|S+cloud)

Wobbly Life (18 sep, Series X|S+PC+cloud)

Hades (19 sep, konsol+PC+cloud)

Endless Legend 2 (22 sep, PC)

Sworn (23 sep, Series X|S+PC+cloud)

Peppa Pig: World Adventures (25 sep, Series X|S+PC+cloud)

Visions of Mana (25 sep, Series X|S+PC+cloud)

Lara Croft and the Guardian of Light (30 sep, konsol+PC+cloud)

Sopa - Tale of the Stolen Potato (7 okt, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 sept: Ninja Gaiden Sigma, Ninja Gaiden Sigma 2, Ninja Gaiden 3: Razor's Edge, Terra Invicta.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Åh, trevligt med Deep Rock Galactic: Survivor, visste jag inte.

Kan bli gött som lite hjärndöd avkoppling efter Silksong.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Visions of Mana är väl månadens GP-spel för min del, ingen aning om det är bra. Är väl det som är bra med gamepass, bara prova på😅

Medlem

Ok, då gissar jag att jag kan köpa hades 2 och att det inte kommer till gamepass i år

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Najkan:

Ok, då gissar jag att jag kan köpa hades 2 och att det inte kommer till gamepass i år

Hades 2 ser ut att vara Steam/EGS+Nintendo-exklusivt ett tag framöver. Det är i alla fall de enda plattformarna som är utannonserade i nuläget.

Det var samma visa med det första Hades, det tog knappt ett år innan det hittade till Xbox och PlayStation.

Källa

signatur

Jump in.

Medlem

Visions of Mana demot var rätt kul, så kanske blir att fortsätta på det.

Medlem

Ett stabilt september med Silksong i spetsen.

Vi provade nyss Deep Rock Galactic: Survivor, som känns som årets besvikelse, riktigt mög. Jag har spelat otalig timmar av orginalet tillsammans med äldsta barnet och kärleken samt vänner.

Survivor har inget multiplayer som exempelvis Brotato, vilket känns givet i Deep Rock Galactic med dvärgarna, och det är en extremt tråkig auto-shooter, som passar på en smartlur. Epic fail.

Jag blir föga förvånad över att samma kritiker som gav Hell is Us en trea i sin recension på Eurogamer med hänvisning till sina egna tillkortakommanden i spelet älskar Deep Rock Galactic: Survivor. Vi tycker och verkar ha väldigt olika förväntningar på spel.

Medlem

Åååååh sopa!

Medlem

"Deep Rock Galactic: Survivor" var ju jäkligt skoj!

Så olika man kan tycka.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så olika man kan tycka.

Kul att du har kul!

Jag fattar dock inte grejen och det är okej, själv fick jag kämpa genom första uppdraget och barnet vägrade klara första uppdraget, batnet lade till och med demonstrativt ifrån sig handkontrollen XDDD
Det händer inte ofta.

Jag förstår äldsta barnets enorma besvikelse efter orginalet.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Kul att du har kul!

Jag fattar dock inte grejen och det är okej, själv fick jag kämpa genom första uppdraget och barnet vägrade klara första uppdraget, batnet lade till och med demonstrativt ifrån sig handkontrollen XDDD
Det händer inte ofta.

Jag förstår äldsta barnets enorma besvikelse efter orginalet.

Grejen är väl att jag inte kört originalet!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Grejen är väl att jag inte kört originalet!

Kanske.
Hela orginalet kretar kring samarbete mellan de olika dvärgarna.
Jag älskar top down shooters och shooters överlag, så Deep Rock Galactic passar helt klart i en sådan spin-off. Att då missa multiplayer med dessa sköna dvärgar känns verkligen som ett rejält misslyckande då multiplayer i genren är instant win, men men. Jag kanske ger det ett försök till senare, när ungen får sin skönhetssömn. Vem vet, mulitplayer kanske kommer en vacker dag när solen skiner.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Kanske.
Hela orginalet kretar kring samarbete mellan de olika dvärgarna.
Jag älskar top down shooters och shooters överlag, så Deep Rock Galactic passar helt klart i en sådan spin-off. Att då missa multiplayer med dessa sköna dvärgar känns verkligen som ett rejält misslyckande då multiplayer i genren är instant win, men men. Jag kanske ger det ett försök till senare, när ungen får sin skönhetssömn. Vem vet, mulitplayer kanske kommer en vacker dag när solen skiner.

Jag tycker om såna här "Survivors" och det känns som att detta var välgjort med variation så det kommer nog att hålla ett bra tag för mig.

Gnällkuk
Skrivet av Ribcage:

Så olika man kan tycka.

Jag med, köpte det direkt när det släpptes i ea så jag visste ju vad det var för typ av spel också. Känns konstigt att bli besviken för att man inte vet vad det är för typ av spel. Finns väl många spin-offs på spelserier som avviker rätt mycket från grundkonceptet.

En form av inverted bullet hell som vampire survivors med liten drg-twist är vad det är.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tycker om såna här "Survivors" och det känns som att detta var välgjort med variation så det kommer nog att hålla ett bra tag för mig.

Gött mos! Jag är glad för din skull. 🎮😎👍☕

Skrivet av trickeh2k:

Känns konstigt att bli besviken för att man inte vet vad det är för typ av spel. Finns väl många spin-offs på spelserier som avviker rätt mycket från grundkonceptet.

Nu kanske du har missförstått vad som menades om du syftar på mina inlägg?
Vi vet vad det är för typ av spel, besvikelsen finns i att spelet saknar CO-OP, när Deep Rock Galactic handlar om samarbetande dvärgar.
Spin offs som sådant är alltså inte ett problem. Problemet är snarare hur de har gjort själva spelet DRG: Survivor utan multiplayer.

Medlem

Vad har dom gjort med Game Pass appen på PC?

Infon om hur snabbt jag laddar ned ett spel syns inte någonstans... gött.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk
Skrivet av AELDSTAR:

Gött mos! Jag är glad för din skull. 🎮😎👍☕

Nu kanske du har missförstått vad som menades om du syftar på mina inlägg?
Vi vet vad det är för typ av spel, besvikelsen finns i att spelet saknar CO-OP, när Deep Rock Galactic handlar om samarbetande dvärgar.
Spin offs som sådant är alltså inte ett problem. Problemet är snarare hur de har gjort själva spelet DRG: Survivor utan multiplayer.

Nej, jag missförstod inte alls. Co-op har mig veterligen aldrig planerats för spelet så att bli besviken över det känns lite udda.

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag med, köpte det direkt när det släpptes i ea så jag visste ju vad det var för typ av spel också. Känns konstigt att bli besviken för att man inte vet vad det är för typ av spel. Finns väl många spin-offs på spelserier som avviker rätt mycket från grundkonceptet.

En form av inverted bullet hell som vampire survivors med liten drg-twist är vad det är.

Fastnat hela kvällar med det. Tycker om progressionen. Ibland störande hur svaga vapen känns men sen byter jag karaktär och har lite flyt så smälter jag bossar. Gott om tillfällen då jag slappnat av efter en boss och inte hinner till skeppet med.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej, jag missförstod inte alls. Co-op har mig veterligen aldrig planerats för spelet så att bli besviken över det känns lite udda.

Jo, nu är det för mig helt uppenbart att du missförstod vad jag skrev. Du kan såklart påstå att du vet bättre än jag själv vad jag menar underförstått och mellan raderna, det vore dock minst sagt lite udda.

Barnet som älskar orginalet för bla co-op, men inte kände till Survivor blev oerhört besviken på avsaknaden av co-op i Survivor, då "Brotato har till och med co-op".

I sammanhanget framstår det som väldigt udda att hävda att alla (inklusive barn skulle känna till allt om Survivor) bara för att du veterligen har känt till designvalet i förväg. Och det är väldigt udda att anmärka på en sådan sak. Nu har du kanske inga barn, så du kanske inte har samma föreställningsförmåga runt barn och det är såklart okej, om sådant är fallet.

De flesta som spelat Deep Rock Galactic känner nog väl till att spelet är byggt runt och som bäst i co-op. Brotato är också väldigt roligt i co-op. Avsaknaden av co-op i survivor upplevs vara en rejäl miss, för fans (här exempelvis mitt barn) av Deep Rock Galactic och människor som gillar att spela tillsammans.

Nu må Survivor vara ett perifert spin off spel, ett spel som valt bort multiplayer inom en genre där multiplayer är uppskattat av spelare och där varumärket kretsar kring multiplayer.
Det betyder såklart inte att ensamvargar inte får gilla spelet.

Och jag är glad för de spelare som finner DRG: Survivor tillräckligt roligt att lägga sin tid på.

Gnällkuk
Skrivet av AELDSTAR:

Jo, nu är det för mig helt uppenbart att du missförstod vad jag skrev. Du kan såklart påstå att du vet bättre än jag själv vad jag menar underförstått och mellan raderna, det vore dock minst sagt lite udda.

Barnet som älskar orginalet för bla co-op, men inte kände till Survivor blev oerhört besviken på avsaknaden av co-op i Survivor, då "Brotato har till och med co-op".

I sammanhanget framstår det som väldigt udda att hävda att alla (inklusive barn skulle känna till allt om Survivor) bara för att du veterligen har känt till designvalet i förväg. Och det är väldigt udda att anmärka på en sådan sak. Nu har du kanske inga barn, så du kanske inte har samma föreställningsförmåga runt barn och det är såklart okej, om sådant är fallet.

De flesta som spelat Deep Rock Galactic känner nog väl till att spelet är byggt runt och som bäst i co-op. Brotato är också väldigt roligt i co-op. Avsaknaden av co-op i survivor upplevs vara en rejäl miss, för fans (här exempelvis mitt barn) av Deep Rock Galactic och människor som gillar att spela tillsammans.

Nu må Survivor vara ett perifert spin off spel, ett spel som valt bort multiplayer inom en genre där multiplayer är uppskattat av spelare och där varumärket kretsar kring multiplayer.
Det betyder såklart inte att ensamvargar inte får gilla spelet.

Och jag är glad för de spelare som finner DRG: Survivor tillräckligt roligt att lägga sin tid på.

Ok, lycka till!

signatur

Gnällkuk
Skrivet av Ribcage:

Fastnat hela kvällar med det. Tycker om progressionen. Ibland störande hur svaga vapen känns men sen byter jag karaktär och har lite flyt så smälter jag bossar. Gott om tillfällen då jag slappnat av efter en boss och inte hinner till skeppet med.

Förstår dig helt Jag har över 100h i det redan, inte spelat så mycket på senaste dock men inväntat release. Just nu är det BL4 dock men sen blir det nog att spela lite mer på det

signatur

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok, lycka till!

Tack! Jag önskar dig detsamma samt en trevlig spelhelg.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förstår dig helt Jag har över 100h i det redan, inte spelat så mycket på senaste dock men inväntat release. Just nu är det BL4 dock men sen blir det nog att spela lite mer på det

Kul med BL4, jag avvaktar med det. Måste bli klar med trean först känner jag.

Gnällkuk
Skrivet av Ribcage:

Kul med BL4, jag avvaktar med det. Måste bli klar med trean först känner jag.

Vettefan, den var ingen hit. Skit i trean, om du ska spela något emellan så är det ju tiny tina's wonderland.

signatur

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vettefan, den var ingen hit. Skit i trean, om du ska spela något emellan så är det ju tiny tina's wonderland.

Det har funnits på några reor. Då wishlistar jag det! Spelat allt tidigare i serien inklusive tales from the Borderlands. Kul att fyran fått bra betyg utöver prestandan.

Medlem

Roadcraft har dykt upp också. Från skaparna av Mudrunner-spelen. Tyvärr når det inte upp till samma nivå, inte ens nästan. Riktigt skitspel om jag ska vara ärlig. Nästan lite kränkt för att ha spenderat bandbredd på eländet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av GustavA:

Roadcraft har dykt upp också. Från skaparna av Mudrunner-spelen. Tyvärr når det inte upp till samma nivå, inte ens nästan. Riktigt skitspel om jag ska vara ärlig. Nästan lite kränkt för att ha spenderat bandbredd på eländet.

Ja, det var med i förra omgången! Har inte testat det själv, men det låter ju inte så lovande då hehe.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det var med i förra omgången! Har inte testat det själv, men det låter ju inte så lovande då hehe.

Förra omgången? För mig dök det upp nu i slutet av veckan.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av GustavA:

Förra omgången? För mig dök det upp nu i slutet av veckan.

Xbox Game Pass - September 2025 - Part 1

signatur

Jump in.

Medlem

Tack. Då förstår jag, trodde något var fel.

1
Skriv svar