Jag har slutat spela online

Medlem
Jag har slutat spela online

Under Xbox 360 eran så spelade jag mest online, Halo 3, Halo Reach, Halo 4, Gears of war, Dead or alive 4, Perfect Dark Zero spelades i mängder. Halo 3 och Halo Reach är de spel jag har haft roligast med online, nu är serien ganska död, även om Infinite är kul när man väl spelar det.

Men nu har man både sambo, hus, heltidsjobb och 2 barn så man har inte så mycket tid över. Det kanske blir en onlinematch i Valorant en gång i månaden, man "kommer inte vidare" när man spelar online så det känns lite som man slösar bort sin fritid, när jag väl har möjlighet att spela något alls så är jag nästan alltid trött, då det mestadels blir på kvällar.

Så nu har det nästan enbart blivit singelplayer, de går att pausa, så live service är heller något jag knappt rör.

Mestadels blir det bärbart, 3DS, snabb att starta och går snabbt att komma igång, spelen är dessutom mer anpassade för korta spelstuner. steam deck, rog ally och switch känns mer klumpiga när man ligger i sängen och bara ska spela 30 minuter.

Min fysiska backlogg är enorm så de kan sorteras ut när de är klara, man blir ju heller aldrig "färdig" med onlinespel.

Just nu skiftar jag mellan Bayonetta 3 och Gal Guarians

Jag köpte Bakeru nu på steam rea, bara av att de gameplay får jag väldigt mycket nintendo 64 feeling, Mario Galaxy 1 och 2 ska införskaffas och även Pokemon som är en halv månad bort.

Hur är det för er?

Medlem

Har inte spelat online på typ 15 år. Är för dålig helt enkelt så det är inte kul. Jag har inte tid att bli bra på något spel.

Medlem

Kör mycket online, främst coop med en eller flera polare. Det lyfter spelen något otroligt att spela tillsammans. Däremot kör jag aldrig mot någon online längre.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Har tänkt många ggr att det skulle vara kul att lira coop med några men är så himla kass på att konversera i mic. Lägg därtill kass simultanförmåga så skulle nog bli rätt tyst ändå

Backloggens befriare

Välkommen.

Online la jag ner runt 2015-ish.

Förutom nån enstaka scbw-match när suget blir för starkt.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Har tänkt många ggr att det skulle vara kul att lira coop med några men är så himla kass på att konversera i mic. Lägg därtill kass simultanförmåga så skulle nog bli rätt tyst ändå

Tycker det är svårt att ens få till att spela coop då alla behöver ha ett exemplar, alla ska ha tid samtidigt. Lokal multiplayer är inte så lätt heller då man inte träffar folk som fört, och så r det extremt mycket färre spel som stödjer det.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Har inte spelat online på typ 15 år. Är för dålig helt enkelt så det är inte kul. Jag har inte tid att bli bra på något spel.

Längesen här också. Spelade Ludo, Angry Birds Friends, Spank the Frank, Farmville och Mafia Wars.

Medlem

Kör Football Manager med en kompis ett par kvällar i veckan. I övrigt så är det inte mycket spel eller tid till det alls. Får jag tid över så blir det retro. Nes främst.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Tycker det är svårt att ens få till att spela coop då alla behöver ha ett exemplar, alla ska ha tid samtidigt. Lokal multiplayer är inte så lätt heller då man inte träffar folk som fört, och så r det extremt mycket färre spel som stödjer det.

Ja, man kan ha så olika smak på spel dessutom.
Brukar mest bli Battlefield och liknande när det gäller MP för min del. Bara hoppa in och dra en match.

Får se i vinter om jag ger coop ett försök ändå. Finns jue gäng här på FZ man kan spela med och Discord grupper.

Medlem

Det enda jag spelar online är Tetris 99, och en match är kanske 10 minuter så det blir inga längre stunder.

Kör endast Polytopia online på mobilen, och det är jag fan bättre än Elon Musk på. Men det är ju turirdningsbaserat och man har 24h eller 7 dagar på sig att göra ett drag, så det funkar utmärkt i en tidvis tidspressad tillvaro.

"Vanliga" online-spel som kräver fullständig uppmärksamhet och som inte går att pausa hipp som happ har jag inte spelat på minst 10-15 år, ungefär samtidigt som första barnet kom. Kan va ett samband där... 🤔😅😂

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det kanske blir en onlinematch i Valorant en gång i månaden, man "kommer inte vidare" när man spelar online så det känns lite som man slösar bort sin fritid, när jag väl har möjlighet att spela något alls så är jag nästan alltid trött, då det mestadels blir på kvällar.
<Uppladdad bildlänk>

Känner igen det där.
När man har ork och tid kommer jag hellre fram i andra spel, får nya upplevelser.

Men sen kan en online-match i Rocket League vara väldigt passande just när man är trött ...

Medlem

Glömde nämna, att den 10e blir det BF6 för oss. Vi är 4 st så blir en perfekt squad.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Spelar mestadels online så jag får se till att inte göra någon gravid Risken är ju låg när man spelar online

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

1
Skriv svar