Activision drar tyska CoD: Warfare-fusksäljare inför rätta

Robot
Activision drar tyska CoD: Warfare-fusksäljare inför rätta
Medlem

Bra! På dom!

Medlem

Härligt! Hoppas flera företag med cash gör liknade saker. Så otroligt mycket fusk i som gott som alla multiplayer spel. Synd att vi kommit till en nivå där fusken är så bra att de inte går att fånga, istället måste någon sitta o manuellt gå igenom rapporter. Vilket kostar pengar, pengar som istället skulle kunna gå till att förbättra spelet på andra sätt.

Medlem

Trodde inte jag skulle säga detta men....heja Activision! Helt rätt att sänka sådant företag. Usch tvi o blä för fuskare!

Medlem

Vad jag vet är majoriteten fuskare från Ryssland och Kina. Hade varit bra om de fick köra på egna servrar eller om de var tvungna att använda bank-id liknande tjänster för att skapa konton.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag ser fuskare som personer med allvarliga beteendeproblem.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Medlem

Man får bara fuska om man köper deras Battlepass och låser upp level 100-skinnet som gör allt utom huvudet osynligt på avstånd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Dom har ju försökt tidigare utan att lyckas, men kanske går det bättre denna gången... (hoppas)

Medlem

Känns väl tveksamt hur mycket det kommer hjälpa. Om dom nu bryter mot DMCA (som activision verkar bygga stämningen på) så borde det väl räcka att säljarna blockerar USA-ip:n? Vore märkligt om en amerikansk domstol tar upp ett fall med ett utländskt företag som aktivt blockerar försäljning till amerikaner.

Medlem

Ett tyskt företag i en amerikansk domstol? Känns väl som ett slag i luften, förutsatt att tyskarna inte har någon verksamhet i landet?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Framgår det huruvida fuskmjukvaran gör intrång i spelet eller ej?

Spontant kan jag undra hur dem skulle kunna stämmas annars. Om man försöker påstå att det förstör nöjet för andra spelare kan jag till viss del förstå att man vill göra något åt situationen men för egen del upplever jag liknande frustration när jag försöker sätta mig in i ett populärt spel där mer eller mindre bara de bästa spelarna är kvar.
För mig som nybörjare upplevs det som att fusk används när det i själva verket bara handlar om en stor skillnad i färdigheter.

Förkastligt beteende att sälja fusk och att nyttja fusk i multiplayer? Definitivt.
Olagligt om inget intrång görs i spelet? Tveksamt.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Förkastligt beteende att sälja fusk och att nyttja fusk i multiplayer? Definitivt.
Olagligt om inget intrång görs i spelet? Tveksamt.

Man kanske ska vara glad att man inte åkte fast när man spred IDDQD på skolgården

eld
Medlem
Skrivet av zhapp:

Känns väl tveksamt hur mycket det kommer hjälpa. Om dom nu bryter mot DMCA (som activision verkar bygga stämningen på) så borde det väl räcka att säljarna blockerar USA-ip:n? Vore märkligt om en amerikansk domstol tar upp ett fall med ett utländskt företag som aktivt blockerar försäljning till amerikaner.

Handlar om den här delen i DMCA:

"17 U.S. Code § 1201 - Circumvention of copyright protection systems"

Men det är bara en del av stämningen, de handlar ju också om skadan de gjort på activision och activisions kunder.

Medlem
Skrivet av eld:

Men det är bara en del av stämningen, de handlar ju också om skadan de gjort på activision och activisions kunder.

Mm, men eftersom jag inte är särskilt insatt i juridik undrar jag var gränsen går för när det blir olagligt. Det är ju inte olagligt att prata högt på bio trots att det också förstör upplevelsen för alla andra. Att ett företag säljer en produkt som gör att andra företag tjänar mindre pengar kan ju knappast vara olagligt heller.

eld
Medlem
Skrivet av zhapp:

Mm, men eftersom jag inte är särskilt insatt i juridik undrar jag var gränsen går för när det blir olagligt. Det är ju inte olagligt att prata högt på bio trots att det också förstör upplevelsen för alla andra. Att ett företag säljer en produkt som gör att andra företag tjänar mindre pengar kan ju knappast vara olagligt heller.

Förargelseväckande beteende är ju olagligt, så det kan potentiellt vara olagligt att prata högt på bio beroende på situation.

Tror det som sagt handlar om att sälja en produkt som gör direkt skada mot företaget, inte som att tex. sälja ett spel som kunderna hellre köper än activisions.

DMCA gör ju så att det är olagligt att ta sig förbi skydd som är där för att skydda upphovsrätten till en produkt.

Är dock ingen expert på ämnet, eller IANAL som man brukar säga.

Medlem
Skrivet av eld:

Förargelseväckande beteende är ju olagligt, så det kan potentiellt vara olagligt att prata högt på bio beroende på situation.

Tror det som sagt handlar om att sälja en produkt som gör direkt skada mot företaget, inte som att tex. sälja ett spel som kunderna hellre köper än activisions.

DMCA gör ju så att det är olagligt att ta sig förbi skydd som är där för att skydda upphovsrätten till en produkt.

Är dock ingen expert på ämnet, eller IANAL som man brukar säga.

Klart det handlar om det skadar företaget och dom kommer troligen vinna med, Blizzard gjorde exakt samma i Califonien mot en annan Tysk site som dömdes betala typ 8-9 miljoner dollar plus nått 100k i rättegångskostnader.

Medlem

Dom behöver inte blocka amerikanska ip's då ett europeiskt företag inte har någon som helt skyldighet att följa Amerikansk lagstiftning. Detta så länge företaget inte har ett kontor i USA.

Företaget i fråga har inte en skyldighet att komma till rättegången eller svara på amerikanska rättsystemet krav eller någon form av böter. Det skulle kunna stämma detta företaget i Tyskland däremot, men de väljer att inte göra detta då det troligen in på något sätt är olagligt i Tyskland eller något annat EU land att tillhandahålla denna tjänsten.

Skrivet av zhapp:

Känns väl tveksamt hur mycket det kommer hjälpa. Om dom nu bryter mot DMCA (som activision verkar bygga stämningen på) så borde det väl räcka att säljarna blockerar USA-ip:n? Vore märkligt om en amerikansk domstol tar upp ett fall med ett utländskt företag som aktivt blockerar försäljning till amerikaner.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag ser fuskare som personer med allvarliga beteendeproblem.

Satan.. Då kan du inte gilla Capt. James T. Kirk från Star Trek, med andra ord. Han är lite av en fuskande buse också.

Avstängd

Dödsstraff, ja tack.

Medlem

VA?!! är de inte från KINA???!!!!!!!

Medlem
Skrivet av General White:

Dödsstraff, ja tack.

Ja. Livesänd arkebusering på Twitch!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Bra. Jävla fuskare. Hatar dock företaget ActiVision™ så de kan go jump in the lake. Båda sidor skit..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Slå dom med en lång pinne.

1
Skriv svar