Inlägg av AdamMK
Inlägg som AdamMK har skrivit i forumet
Kul recension. Jag gillade spelet, Mycket av en Skyrim-kopia, men det gör ju inget. Lite buggigt och opolerat men tyckte att det opolerade lade till charm. Dock fick jag en stor bugg att jag inte kunde avsluta Chapter 1. Med hjälp av något forum fanns en lösning att dra ut svärdet ur stenen i förtid med hjälp av en massa healing potions. Utan den hjälpen hade jag varit rejält sur efter så många timmars spelande.
Ja, just känslan att jag kanske skulle sabba nåt quest förstörde det en aning för mig. Dåligt att man ska behöva ta till sånt i main quest när det är full release. Kändes fortfarande som early access ibland, även om det som ändå fanns där mestadels var kul och ibland imponerande.
Spelade demon och det var buggigare än bethesdas spel. Avinstallerade snabbt och tackade utvecklarna för att de vågade släppa demo.
Jag gillar att demon är tillbaka! I mitt fall kunde jag inte få över min save från det så fick köra om hela introgrottan igen... som är lite långdragen
har precis installerat det, hoppas det är dugligt
Det är det! Därav "bra"-betyget
Som ovan konsolspelare tycker jag mest anseendeväckande är att man måste betala för att spela online. Känns inte ok
A link to the past
Super metroid
Turtles in time
Donkey kong country 2
Golden eye
Perfect dark
Baldurs gate 2
Icewind dale
Elasto mania
Mario kart (snes)
Chrono trigger
Civ 6
Age of empires 2
Red alert 2
Roller coaster tycoon
Banjo kazooie
Kotor 2
Company of heroes
Gta IV
Shantae pirates curse
Dark souls
Morrowind
Fallout 1
Fallout new vegas
Duke Nukem 3d
Freelancer
Mafia 1
Super mario 64
Cup head
Thief 1
Monkey island 1 & 2
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Mega Man X
Tetris
No one lives forever
Baloon fight
Super Punch Out
Gick inte att rösta att jag spelat, men att det inte är världens bästa spel
Kul att du recenserat detta spel!
Spelade precis genom detta och tyckte väldigt mycket om det. Jag gick inte jättedjupt in på sidouppdrag dock. Och ja, musiken och lip-sync var det some drog ner spelet för mig. Men jag skulle nog ändå ge det en 4/5!
Tack att du läste!
Jag tror jag gett det 3.5 om det var möjligt.
På grund av den halvstyrda spelordningen kände jag mig inte jättesugen att påbörja en ny spelning med annan karaktär efter jag blev klar.
Gillade recensionen! Spelade själv igenom det för ett tag sedan och håller med om det mesta du skriver, dock märkte jag inte av några större buggar. Tror det var något enstaka sidequest som inte gick att göra klart, men i övrigt rullade det på som det skulle, trots att jag jagar allt extra som går att finna 😅
Hur som haver, väl skrivet och jag tror banne mig jag håller med om det mesta, men mitt slutbetyg hade landat på en klar 4/5
Tack så mycket. Började märka av några trasiga quests i kapitel 2. Sen kände jag mig att jag aktivt inte försökte "paja spelet" genom att inte gå in i slumpmässiga grottor, o de drog ner upplevelsen en del.
Som sagt 3.5 om jag kunde
Kommer det också kosta 1500 kr?
Har avskytt Mana-spelen ända sedan en sen julenatt för ~25 år sen då jag, två vänner och en back julmust skulle klara ut Secret of Mana. Slutade med att jag fick dödsfeber och yrsel och fick den briljanta idén att pulsa hem på en cykel mitt i den bottenlöst kolsvarta och blixthala vinternatten. Som tur var hade jag en vän som hjälpte mig hem, annars hade jag nog fryst ihjäl, Raskens style.
TACK SOM FAN Secret of Mana! Har aldrig rört ett Mana-spel ens med tång sen dess, associerar musiken till feberyra och dödsångest. 😅
Kör Seiken Densetsu istället så ... är det inte samma sak?
Rome II. Lurendrejeriet från CA var riktigt grisigt.
Den där "trailern" innan ja. Jag har fortfarande svårt för rome 2, fastän det patchats en hel del.
Edit* Jag spelar faktiskt ibland nya spel - men det tar bra länge att spela igenom.
Den här genomspelningen gick rätt så snabbt, men ändå har tiden hunnit ifatt mig. Igår släpptes en patch 1.1 som ska ha bugfixar och mer innehåll. Förhoppningsvis fixar den quest-buggarna.
Smutsiga Gralen: Storbritanniens fall

Legenden om Artur och riddarna av runda bordet är nog en av de mest omskrivna någonsin. Den har under åren omformats så mycket, med en rad nya karaktärer, sidospår och kärlekstrianglar, att det numera är oklart vilka bitar som egentligen ska räknas som de officiella.
Alla vet vi något om legenden, om det nu är om svärdet i stenen, trollkarlen Merlin eller riddarna Lancelot, Galahad och Mordred, men detaljerna är suddiga:
Är det Lancelot eller Galahad som är den goda riddaren? Är Artur en hedervärd eller korrupt kung?
Varför finns det två svärd, det i stenen och det från Damen i sjön? Och vilket av dessa är det som är Excalibur egentligen? Allt ger sken av en mängd olika historier, som över århundradena vävts ihop till en löst sammanhållen helhet.

På senare år är legenden oftast refererad som ett halvtöntigt skämt i tv-serier som Simpsons eller Family Guy, eller som temat i en Kalle Anka-pocket, men aldrig har jag sett den presenterad som den görs i Den nedsölade kalken: England post Brexit.
Här är Britannien, eller Avalon som det kallas, en mörk och dyster plats som redan har sett sina ljusaste dagar passera. Det var Artur som erövrade ön för 600 år sedan, i flykt från den röda pesten som spred sig i hemländerna på andra sidan havet. Det var Artur och hans riddare som med hjälp av Merlin och hans druider fördrev den fyrarmade gudalika ursprungsbefolkningen "The Foredwellers" från ön, etablerade Camelot och höll de olika folkstammarna han tagit med sig i schack. Det var han som gjorde det forna storslagna Avalon till en verklighet.
Men Artur är sedan länge död och begraven. Tronen står tom.
Namnen på riddarna kring det runda bordet, som en gång viskades med vördnad, är nu inte mer än tomma ämbeten som ärvts ner under generationer och vars innehavare inte förmår, eller ens försöker leva upp till deras forna glans. Druiderna har utplånats av en misstänksam befolkning och det nalkande kriget mellan Camelot och öns olika stammar är ett ständigt hot på horisonten. Den röda döden är tillbaka och härjar åter utan nåd bland befolkningen och sist men inte minst håller Avalon på att slukas i en mystisk dimma kallad "The Wyrdness" som sakta letar sig in i och förvrider varenda vrå av den camelotiska civilisationen och där bortom.

Hörde jag någon säga: I used to be an adventurer like you, then I took an arrow to the knee?
En av den röda pestens alla offer är du själv - spelaren. Du börjar spelet i en cell på en fängelseö då du smittats och nu "behandlas" av de röda prästerna, ett fanatiskt sällskap som är villiga att ta till alla medel för att ro bot på sjukdomen, vilket de upphängda, fjättrade och sönderslitna kropparna i din omgivning ger vittne om. Det första du får göra är att ställa in ditt utseende och besvara en vakt som förhör dig om vem du är och vad du sysslade med innan du fängslades. Du kan välja att vara tyst, eller svara och börja bygga upp dina inledande egenskaper och förmågor. Efter det tar det inte länge innan du är ur cellen och spelet börjar på riktigt.

Genast känns mycket väldigt bekant. Spelet utspelar sig i förstapersonsperspektiv, eller tredjeperson om du så vill. Du kan smyga, hoppa, attackera och blocka. Du kan prata med olika NPC:s i förgrenade konversationsträd och det är svårt att sluta plocka på sig allehanda ting från stupade fiender, bokhyllor, tunnor och kistor. Du läser små anteckningar eller böcker som vakterna och prästerna lämnat efter sig som kan ge ledtrådar om skatter eller bara ge dig djupare insikt i Avalon. Själv spenderade jag tiden med att smyga runt och skjuta fiender med min pilbåge, eller dänga till de med min klubba eller dolk när de kom lite för nära. Jag var i full färd med att lirka upp lås och svepa i mig ohälsosamma mängder mat och magiska drycker när tanken slog mig: är inte det här Skyrim?

Var går egentligen gränsen för Copyright inom spelmekanik?
Men efter att spelat igenom spelet kan jag med gott samvete meddela att nej, det är det inte.

I bild: Inte Skyrim
Visst, allt jag nämnde ovan är ju nästan som taget från Elder Scrolls-spelen. Du kommer likt i Skyrim springa runt i varierade landskap, grottkräla, göra uppdrag åt olika förbund och gillen och sakta växa dig starkare, bli bättre utrustad och mer bekant med Avalon, men det är å andra sidan inte direkt ovanliga inslag i sig, utan typiska för ett rollspel. Det är kombinationen, och kanske främst förstapersonsperspektivet som ger ett sådant starkt sken av de gamla pappersrullar-spelen. Det finns inte så många spel som riktigt kan jämföra sig med Skyrim i hur du kan leva dig in i din roll, och se världen med "dina egna ögon", annat än dess egna föregångare då.
Men Det lortiga nattvardskärlet: England VS. Tyskland EM-Finalen 1996 är inte Skyrim. Det kommer med sina egna idéer, samtidigt som det inte riktigt tar med alla jag hade önskat från det sistnämnda.
Ett tveeggat Excalibur
Problemet med att vara så likt Skyrim är att det... inte är Skyrim, vilket ställer till det i huvudet för mig: jag kan backstabba och uppgradera min utrustning, jag kan beväpna mig med vapen och magier i vilken kombination jag vill i olika händer, men jag kan inte dra kroppar på golvet eller lägga hinkar över huvudet på köpmän för att länsa deras butiker obemärkt. Många gånger spelar min tjuvaktighet inte ens någon roll då mycket av det jag plockar på mig i folks hem inte ses som stöld, utan bara ibland när programmerarna kommit ihåg att lägga in det.
Jag kan se min karaktär i tredjeperson, men jag kan inte styra min kamera fritt runt min rollfigur med tab-knappen annat än om jag går i ett "kameraläge", som på något sätt känns både otympligt och smålöjligt. Jag kan köpa ett hus med hyllor och arbetsbänkar, plocka upp enskilda föremål som syns som egna föremål i världen, men jag inte lägga ifrån mig föremål annat än i stora fula säckar jag behöver hålla musen över för att se vad de innehåller. Det är ibland oklart vilka saker som ligger kvar permanent i världen, eller ens i min ryggsäck, då jag flera gånger fått för mig att något föremål har försvunnit därifrån utan anledning.

Cool
Och så den viktigaste skillnaden: Avalon är inte en helt öppen värld, utan består av zoner. Inte bara det - motståndet du möter blir tuffare ju längre ut du tar dig från den lokala zonens startområde (åtminstone i den första blev det märkbart) i stället för att anpassa sig till dig. I Skyrim, Oblivion och Morrowind var en del av charmen att du helt kunde ignorera huvudstoryn, ta din resa och dina äventyr dit du ville, med fiender som gick upp i svårighetsgrad i takt med din egen erfarenhetsnivå, men i den Befläckade bägaren: Storbritannien kommer sist i Eurovision igen är ditt äventyr mer styrt och även om du kan spendera tid på att göra sidouppdrag är det alltid huvuduppdraget du behöver göra för att komma vidare i spelet.
Det betyder inte att Avalon är en ointressant plats. Tvärtom - jag kände mig ofta försjunken i världens mångfacetterade, djuplodande relationer mellan dess folk, gudar och monster. Jag har alltid gillat RPG:n med välskapta världar där man får stiga in i en annan verklighet, med betydliga val att göra, för en sådan världs verklighet, där andra saker är självklara än i min egen, får mig att se min med andra ögon, och antingen tänka om eller känna större tilltro till det som är. I Avalon finns många traditioner och rotade institutioner som du får gräva dig in i och besluta dig för hur du ska ta ställning till. Jag tenderade till att välja förändring och att förkasta det jag uppfattade orsakade fortsatt lidande när valet var mitt att göra, i stället för att försöka upprätthålla döende institutioner. Och valet var ju ofta mitt, då likt i andra RPG:n min närvaro och mina beslut var avgörande för hur världen skulle formas. Det är för att i spelets början har du i fängelseöns djupaste källare blivit själsligt bunden med självaste Kung Artur. Det är ur dina ögon han får bevittna vad som hänt med riket han en gång grundade, och det är med hans inneboende mystiska krafter du kan göra sådant som andra inte förmår.



Den här platsen känns nästan inspirerad av H.R Giger eller varför inte i sann polsk anda, Zdzisław Beksiński?
Mycket av spelet ligger i dess huvudstory, men även sidouppdragen är genomgående intressanta och samtidigt lätta att missa. Om du ger dig ann det här spelet rekommenderar jag dig att gå in i alla hus du kan och prata med alla figurer i städerna för att inte missa något riktigt intressant. Visst, vissa uppdrag är standardsaker som att samla in en viss mängd föremål, men i andra får du bokstavligen tala med profeter och gudar.
I ett uppdrag studerade jag religiösa skrifter och dess trosläror för att kunna debattera med en religiös fanatiker om huruvida det var rätt av honom att stjäla erotiska noveller från stadens vaktpatruller för att bevara deras dygd, eller om det var något han i egenskap av präst inte borde lägga sig i. I ett annat ställdes jag inför frågan i vilken grad uppfinnaren till något farligt kan bära ansvaret för hur det brukas eller om någon kommer till skada av det.
I ett tredje stötte jag på en man i en grotta som i åratal bevakat ett djupt, svart hål i marken. Han berättade att hans tid i Avalon snart var över, och att han bara var den senaste i ledet som i många generationer vaktat avgrunden. I slutet av varje vakts vaka, när de hittat en ersättare behöver vakten slänga sig ner i hålet för att världen inte ska gå under. När jag frågade honom hur han kommit fram till det, var hans svar en variant av Pascals vad, att det var säkrare att hoppa än inte, då vi inte vet vad som skulle hända annars.
I ytterligare ett höll jag på att rensa en grotta från banditer när en ouppmärksam medlem i ligan helt missat vad jag ställt till med under den senaste halvtimmen och när jag övertalat honom att jag var del av gänget slutade det med att vi satt och rökte några av Avalons magiska blommor och diskuterade meningen med livet på ett väldigt college dorm-aktigt sätt.

Hästen hade också fått i sig blommor
Men tyvärr har även uppdragen dragits med Bethesda-liknande symptom. I det första kapitlet fungerar det mesta felfritt i men i kapitel två började jag märka hur uppdrag buggade ur för att jag plockat på mig objekt i fel ordning, eller besökt en plats innan jag borde, som gjorde att vissa nödvändiga triggers inte triggades och därmed gjorde det omöjligt att fortsätta uppdraget, som ibland kunde vara bara ett i ett långt led, vilket i så fall skulle stänga mig borta från stora delar av spelet. Och än värre saknar Den nedstänkta koppen: Boris Johnson fastnar i en linbana ett debug-verktyg som man annars lätt skulle kunna åtgärda detta med. Som tur är finns det moddar och att jag ens gjorde mig mödan visar ändå att jag var tillräckligt intresserad av uppdraget för att vilja veta hur det fortsatte. I längden ledde det till att jag tvekade att gå in och utforska grottor jag passerade, då jag kände att jag riskerade att bugga ur ett senare, för mig i stunden okänt, quest annars.
Flera gånger har jag känt att spelet inte är färdigt, trots att det gått ur Early Access till en fullständig release. I din meny kan du gå in i en journal där det finns uppdragslistor, men flera av uppdragen anger bara vad du ska göra, utan någon ledtråd om vart du ska ta vägen, eller ens en närmare beskrivning av vad uppdragsgivaren sagt. Du har en kodex med viktiga personer och bestar, men efter att ha spelat igenom hela spelet och gjort alla uppdrag jag kunde hitta har min kodex med personer bara fyllts på med en handfull inlägg.

Spelets innehåll känns också ostadigt fördelat. Fängelseön i spelets början känns alldeles för lång för att vara en "startgrotta" samtidigt som flera grottor i spelets slutskede är alldeles för korta. I ett uppdrag skulle jag leta efter en försvunnen tjej i vad som beskrevs som en labyrint av tunnlar, men det tog endast några minuter att utforska hela grottan. I ett annat uppdrag blev jag besviken då jag skulle besöka en jätte som uppehöll sig i världens rötter, men att nå honom var en fråga om en halv minuts promenad från mynningen i grottan han var rotad, bara för att i ett tredje mötas av imponerande grottvalv där mystiken och skönheten trädde fram på ett majestätiskt sätt.


Ojämnheten sträcker sig till musiken, som många gånger bjuder på toner som väcker utforskarandan inom mig, bara för att inom kort bytas ut till ett annan ansats, som om låtarna var formade som små musikaliska idéer i stället för fullskaliga upplevelser. Jag vet inte om det är en bugg, eller om kompositören inte gjort mer än så. På Youtube-OSTen är det flera låtar jag hört i spelet som jag inte hittar, så det är svårt att säga. Det är hursomhelst påfrestande, då att vara på vippen till att njuta över en låt är ju nästan värre än att inte höra den alls.
Om musiken är ostadig är spelets ljud och grafik är desto bättre. Röstskådespeleriet är nästan uteslutande på en hög nivå, till den grad att det verkligen sticker ut när någon inte är lika övertygande, men ingen insats når heller de bottennivåer som exempelvis Jauffres i Oblivion gjorde (Hurr!). Camelotarna låter som riktigt pompösa engelsmän, medan Dal Riata-stammarna pratar med tunga skotska dialekter, även om de påminner mycket om vikingar. Det finns ett tredje folk, pictar som lärt sig leva i symbios med den konstiga dimman som skrämmer slag i Avalons övriga stammar och vars medlemmar ibland pratar med tysk brytning.

Camelotarna tycker om att komma nära inpå
Grafiskt är inte Avalon den vackraste platsen jag besökt, men utvecklarna har jobbat särskilt väl med ljussättningen och hur avlägsna platser smälter in i dimman. Jag älskar hur snön faller och hur himlen färglägger landskapen i sitt ljus. Havets vågor och befolkningens hårstrån rör sig på ett trovärdigt sätt och det finns ett och annat landmärke av förundras över. Animeringarna ser ibland lite konstiga ut, men stridsanimationerna och de fysiska kollisionerna när klubbor dänger till, svärd och dolkar skär och pilar fastnar känns övertygande och tillfredställande nog, och känns många gånger bättre än sin spirituella förlaga. Det finns flera maffiga rustningar och även om NPC:ers ögon ser lite tomma ut blir helheten ändå tillräcklig.

På natten sveps allt in i "The Wyrdness" vilket förvränger djur och människor till något... annat, och om du stannar för länge kommer du bli jagad av en stor demon.

De här ska vara bra för att hålla sånt oknytt borta.

Men det fungerar lika bra att sitta runt en lägereld med lite spindelnät i
För den som tycker sånt är kul har spelet crafting-system för både rustningar, vapen, drycker och maträtter. Du lär dig "recept" under spelets gång, blir bättre på att skapa ju mer du försöker och du kan investera färdighetspoäng på perks som gör dig bättre - vilket även gäller för spelets övriga färdigheter. Min tjuv/pilbågsskytt hade färdigheter som lät henne åsamka mer skada ju längre ifrån hon skjöt sina pilar, och orsakade olika åkommor bland sina måltavlor, men jag hittade aldrig några gröna kläder med röd fjäder i hatten åt henne, istället blev det något sånt här.

Jackan sydde min partner åt mig, som en present för att jag vattnat blommorna eller nåt

Om du inte har tillräckligt bra utrustning eller erfarenhet nog kan det gå såhär
The Once & Future King
Det är inte lätt att vara kung. Kanske ingen borde vara det.
Under spelets gång har du regelbundna konversationer med kungen vars själ nu gjort sin hemvist i din kropp. Ni bevittnar tillsammans allt det Artur byggt upp under sin regenttid, och hur det förfallit. Vi träffar invånare som både hatar och dyrkar honom. Vi ser konsekvenserna av de val han gjort under tiden på tronen och hur de påverkat både hans närmaste och befolkningen i stort. Du kan skälla på honom, eller försöka förstå omöjligheten i valen han behövde göra för att hålla ihop sin vision för sitt Avalon.
På sätt och vis påminner Arturs dröm om Tainted Grail: The Fall of Avalon.
Det är ett spel som har en vision större än det riktigt förmår. Det kanske inte var det som var meningen, men det är svårt att inte känna att det försöker, eller att jag åtminstone önskar att det kunde leva upp till Skyrim, med sin egen tvist. Resultatet är bra, men flera brister förhindrar det från att riktigt nå vad det eftersträvar. Allt finns där - och ändå inte.
Jag har länge undrat varför ingen lyckats göra nästa "Elder Scrolls", varför inte ens Bethesda verkar vara kunniga till det om man tittar på deras senaste öppna världar.
Det kanske helt enkelt är för svårt.
Ja prövade Bg3 i helgen med en polare.

Påminner lite om Bud och Terence...?
Mycket fin text
Att läsa nyheter är smått beroendeframkallande, för att jag vill förstå världen.
Det kan också kännas nedslående och övermäktigt, för det är händelser jag inte kan rå på alls. Man får ett problem presenterat, och kan inte göra något med det.
Spel kan kännas som en verklighetsflykt, men det kan vara mer. Att spela spel kan vara mer än tidsfördriv, om det fyller dig med ro, eller är något du aktivt blir bättre på (stress som går att övervinna). Man kan lära sig nya saker, språk, organisation, optimering - saker som kommer till användning i andra situationer.
Ett annat sätt att påverka och må bättre är att göra något aktivt, som att skapa musik eller konst, bilda eller gå med i en förening för att aktivt ändra eller åtminstone försöka ändra världen, smått eller stort.
Fullt förståeligt! Jag uppskattar också det till och från. Känns härligt och belönande att hitta saker och områden. Men ibland blir det för lite info och man irrar runt under lång tid utan en aning om något. Det tröttar ut mig.
Ja, alltså, det kan ju bli bättre om den rätta vägen är lättare att hitta en den felaktiga, men att kunna spelet så väl att man kan "gena" är riktigt coolt.
Har sneglat åt Hollow Knight länge, men har liksom Fredrik aldrig kommit till skott. Har några andra spel igång att städa undan först, men kanske kan detta bli det stora höstspelet på Steamdecken? Blev mer sugen efter recensionen!
varför inte? stämningen passar ju iaf fullständigt! fast nu är spelet iofs ännu längre, med massa nya tillägg.
Alldeles nyligen trodde jag fortfarande att pyramiderna var byggda av slavar, men arkeologiska fynd från 1990 (!) bevisade att det faktiskt var betalande arbetare som byggde moumentet. Fattar inte hur jag undgått detta under all denna tid
Ja och det roliga är att de fick betalt i öl, som de dessutom drack ur stora ölkar med sugrör tillsammans
Här om året skulle jag kolla upp om det fanns en annan översättning av kofångare än bumper. Det fanns det.... enligt lexikon: cow catcher
Ja det är nog min enda kritik i första spelet att det inte alltid var så lätt att lista ut vad man skulle göra. Känns som att jag gjorde vissa områden i helt fel ordning 🤷♂️ och därmed fick vissa abilities sent i spelet.
Själv tycker jag mycket om när man kan råka spela ett metroidvaniaspels områden i "fel" ordning!
Jag håller med om alla punkter nästan. Tycker pusslen introducerades i lagom takt, och jag gillade verkligen hur de senare tvingade mig att tänka i nya banor.
Sen är de två sista kapitlen riktigt jobbiga ibland
jag har nu blivit övertygad att köpa första hollow knight, skall testa det alldeles snart! måste ju se vad all the fuzz är about
Kul! Undrar hur många som köper Hollow Knight idag
Bra recension!
[SPOILER ALERT]
En fråga, gjorde du som jag och klarade "sista bossen" Hollow Knight (Pure vessel) som jag också upplevde som relativt lätt efter att ha klarat Grimm eller klarade du av The Radiance som går att låsa upp på tidigare nämnd boss och då leder till ett annat slut?
([spoiler]-taggar inlagda /Tomas)
Nu kommer jag inte riktigt ihåg, då det var 8 år sedan. Men Grimm hade inte kommit ännu då recensionen är från augusti 2017. Jag tror jag upplevde andra bossar och fajter som svårare än sista helt enkelt. Har spelat igen efter det och hittat mer, och har mer att säga, men kanske sparar det som reflektion gentemot Silksong i en eventuell recension
Härligt med en recension! Jag vill dock ge mig in i spelet helt utan spoilers (har lyckats hålla mig undan det sedan 2017). Sugen på att ge mig i kast med detta efter jag fixat allt i Kingdom Come: Deliverance, men jag är sjukt orolig över att det kommer vara svårt att sätta 100% på 😅
Jag älskar Souls och Ori och detta känns lite som deras kärleksbarn.
Jag tycker texten är ganska spoilerfree, beror ju iofs på vad man tycker är spoilers.
Men titta tillbaka när du spelat vetja !