Konsolversionerna följer inom kort. Medan du väntar: se nya Back to Karkand-filmen.

I veckan får pc-versionen av #Battlefield 3 se en ny uppdatering. På agendan står förbättringar av spelets stabilitet och användargränssnittet, samt att problemet med negativ musacceleration åtgärdas. Exakta detaljer har ännu inte släppts, vi ber att få återkomma med dem och med releasedatumet.

Patchen är också på gång till konsolversionerna av spelet, men eftersom de måste certifieras av #Microsoft och #Sony dröjer de lite längre. Hur länge vet vi inte i nuläget, men Dice bedömer att de släpps kort efter pc-patchen.

"Vi slåss inte en sekund till innan patchen släppts!

Fler förändringar av Battlefield 3 väntar framöver. Bland annat kommer det infraröda kikarsiktet balanseras (läs: göras mindre effektivt), detta efter att det fått stora mängder kritik av spelarna. Det lovar spelets producent Karl Magnus Troedsson i en Gamespy-intervju.

– Utifrån spelarnas feedback har vi gjor några förändringar av IRNW-siktet som ger det bättre balans jämfört med spelets övriga tillbehör.

Slutligen kan vi bjussa på en ny gameplay-film från Back to Karkand, banpaketet som släpps i december och som bland annat innehåller #Battlefield 2-banan Strike at Karkand.

[video=10246]

Jo men nu blir det så när DICE producent får för sig att en uppföljare till BF2/2142 passar bättre med BC mekanik där allt är anpassat för obalans. 24/11 I verkligheten har en enskild soldat extremt liten chans att slå ut en stridsvagn. Framför stridsvagnen står det i soldf att man kan lika väl räkna med självmord, bakom stridsvagnen är det bästa men du tar inte ut en strv med 1-2 pansarskott idag. 24/11 Det fanns en megatråd på BF3 forumet där en snubbe beskrev hur man kollade upp om kraschen var relaterad till en minnesförlust då man använde sig utav windows egna krasch-systems-rapport-nånting och då var det en radda med nollor och sen ett x5 eller... 24/11 Och chatproblemet på PS3?!! 22/11 Jag tycker också att Stingers fungerar bra. När du har fått iväg dina flares - gira runt en byggnad, eller jag vet inte... RAKT UPP I LUFTEN? De når inte hur långt som helst, som du sa, de är inte svåra att undvika. Däremot hatar jag dogfights med jetpl... 22/11 Ja, vad overkligt att en anti-tank klass är så bra mot tanks alltså... 22/11 Håller faktiskt inte med om stingers. Tycker dom är bra balanserade. Det tar lång tid att låsa och IR Flares tar bort en missil och vet du vad du gör så undviker du nästa genom att flyga bakom byggnader, stenar etc innan han får iväg den. Sen har du fla... 22/11 Håller med om att IR siktet är OP och det är bra att det nerfas. Dock ska det sägas att det är ett kombinerat IR och NV sikte liknande det man hittar här: http://www.youtube.com/watch?v=Mrb1TCgeDPo&feature=related 22/11 Håller inte med alls... Stingers är inga problem då man lätt kan undvika dom med lite kreativ flygning. Det tar evigheter för en Stinger att låsa. För helikoptrar kräver det bara att man flyger lågt och får någonting mellan en själv och stingern så börj... 22/11 Något som absolut måste fixas är de otroligt löjliga anti air fordonen samt anti-air så som stingers. Det har en ytters lång rage och det krävs tamefan ingen skill alls, plus att varenda en på hela banan kan springa runt med ett portabelt anti-air.. så... 21/11
Skicka en rättelse