I en nypublicerad intervju säger den geniförklarade spelskaparen att han inte bara vill vara känd som "Metal Gear-killen".

I en färsk EGM-intervju säger legendariska speldesignern Hideo Kojima att han inte bara vill vara känd som "den där Metal Gear-killen". Istället vill han påskina att han är mer mångsidig än så.

– Jag är ofta misstolkad. Jag har alltid sagt att jag vill jobba på nya spel, men Metal Gear erbjuder många fördelar. Fox Engine, till exempel, tog mycket tid och pengar att skapa; vi kunde bara utveckla den eftersom den var tänkt för nästa Metal Gear. I nästa spel introducerar jag koncept tänkta för helt nya varumärken genom att använda Metal Gear-märket, säger Hideo Kojima.

Förutom Metal Gear-serien är Hideo Kojima kanske mest känd för #Zone of the Enders-serien, samt det helt magnifika Blade Runner-inspirerade äventyret #Snatcher.

– Jag hoppas att mina framtida ansträngningar ska benämnas som "skapelser av Hideo Kojima" snarare än "från skaparen av Metal Gear". Jag har inte riktigt visat världen vad mer jag är kapabel till ännu. Detta kanske låter pretentiöst, men jag tycker inte om att kallas "Metal Gear-killen". Det finns mycket mer jag kan göra, säger Hideo Kojima.

Skicka en rättelse