Och den här gången är systemet här för att stanna.

När vi sammanfattade spelåret 2018 strax innan nyår knep det isometriska rollspelet Pillars of Eternity II: Deadfire bronsmedalj, endast slaget av giganterna God of War och Red Dead Redemption 2. I övermorgon sparkar Obsidian åter nytt liv i den hyllade titeln genom att lägga till turordningsbaserade strider. Från och med den 24 januari kommer spelare att kunna välja mellan det nya systemet och det gamla, där striderna utspelas i realtid med pausfunktion.

Den som besökte FZ strax innan jul minns kanske att detta är något som patchades in av misstag och fanns tillgängligt i ett par timmar, innan Obsidian drog tillbaka uppdateringen. Men nu får vi det alltså bekräftat att det nya stridssystemet kommer tillbaka för att stanna. För dig som varit intresserad av spelet men föredrar striderna i ett annat hyllat rollspel, Divinity: Original Sin II, borde detta komma som glada nyheter.

Obsidian Entertainment har som bekant blivit en del av Microsoft-familjen och är aktuella med det lovande förstapersonsrollspelet The Outher Worlds, som förväntas att släppas senare i år.

Skicka en rättelse