Diablo 4 står inför en rad stora förändringar när version 2.0 släpps. Och ett tidigt smakprov på detta kan du få nästa vecka, då nyheterna blir tillgängliga på en PTR-server. Närmare bestämt den 4-11 september.

Ändringarna görs på en rad områden, exempelvis kommer level-systemet delas upp i två. Leveltaket för karaktärer stannar på 60, och Paragon Points görs om till Paragon Levels som delas mellan alla dina karaktärer i samma Realm.

Svårighetsgraden görs om: det blir fyra "Standard Difficulties" (Normal, Hard, Expert, Penitent). De två första är upplåsta, Expert blir tillgängligt när du gjort prologen och för Penitent måste du ha nått level 50. Sen finns ytterligare svårighetsgrader att låsa och lira i endgame. Levelsiffran för monster försvinner, och deras svårighetsgrad anpassas efter den du spelar på.

En lång rad andra förändringar ingår i uppdateringen. Läs om samtliga förändringar här.

Version 2.0 ska släppas innan expansionen Vessel of Hatred är över oss den 8 oktober.