Ett 3D-Snatcher i L.A. Noire-stuk skulle behöva sälja minst halvmiljonen bara i Japan, spekulerar den legendariske spelskaparen.

Cyberpunk-äventyret #Snatcher är en av spelhistoriens odiskutabla klassiker, men har trots det inte fått några uppföljare efter 1994 års Japan-exklusiva #Policenauts. De som hoppas på mer lär också få fortsätta hoppas. För bortsett det japanska radiodramat Sdatcher tycks inte Hideo Kojima ha nya planer för Gillian Seed inom den närmsta framtiden.

– Idén med en öppen värld i 3D är bra och jag skulle älska att få göra något som Snatcher [igen], men jag har varken tid eller möjlighet till det. Men om någon annan skulle vilja utveckla det så skulle jag älska det, säger Hideo Kojima.

Men om ett nytt Snatcher skulle komma på tal så skulle det behöva sälja minst en halvmiljon bara i Japan, för att vara ekonomiskt gångbart.

– Fastän radiosändningen är gratis, om vi konverterade det till ett spel, skulle det kunna sälja 200 000 eller så, inrikes? frågar sig Hideo Kojima.

Äventyrstiteln Snatcher släpptes ursprungligen till NEC PC-8801 och MSX 2 1988, men det är det europeiska Mega-CD-släppet från 1994 som vi i västvärlden minns bäst. Om du inte har spelat det än så finns bara en sak att säga; auktionssajt GO!

Skicka en rättelse