Mannen bakom Rayman och Beyond Good & Evil hävdar att Wii U har en enorm minneskapacitet och gör den perfekt för 2D-spel som Rayman Legends och New Super Mario Bros. U.

Enligt Michel Ancel finns det knappt några minnesbegränsningar i Wii U och att den därför är perfekt för 2D-titlar, som #Rayman Legends och #New Super Mario Bros. U. Både kräver mycket minne för bland annat texturer.

Ancel, förutom Rayman också känd för #Beyond Good & Evil, menar att människor verkligen måste pröva på Wii U för att fatta grejen med den. Han säger också att #Nintendo har ett tufft jobb som måste förklara konsolens styrkor för de som inte har testat att spela på den.

[video=12202]

Var det inte Ubisoft eller nån som klagade på att processorn är för långsam ? Har för mig att man läst ett reportage här på FZ om att nått eller flera spelföretag som klagat på det. 10/09 Säger du att GC var en snabbare version av N64...? Hade du sagt att Wii't var en snabbare GC så visst. 10/09 Ett Super Metroid 2 skulle sitta fint :D 10/09 Jag gissar på 2GB. Borde räcka för ett 2D-spel, även i FullHD. 10/09 hm Ubi-soft fick ju Rayman Origins att fungera utmärkt i 1080p @ 60 fps på både Xbox 360 och PS3, så det spelet kan inte ha varit så minneskrävande isf. 10/09 Wii U kommer sälja en del pga Mario, Zelda mm. Det är dock ganska lätt att redan nu inse att det här är en Gamecube, dvs en snabbare version av föregående konsoll och lite till inget nyskapande. Gamecube sålde inte sådär bra och hade jag haft aktier i... 10/09 "Enormt mycket minne" är ju helt klart relativt men om man tittar på de konsoller som är ute nu så är det ju knappast svårt att drämma in ett par gånger mer. XBOX360 och Playstation 3 har 512MB och Wii har 91MB. Bara det släpps bra spel till Wii U komme... 10/09 Jag är tveksam till Wii U, inte pga hårdvara eller något utan för att det känns som att den är till för coop på plats, att få hit fyra polare att spela med är fan omöjligt. Får fan planera en Fifa-kväll veckor i förväg, får ta och flytta till ett ställe... 10/09 RAM så klart, utrymme så skulle det inte ha nån betydelse på hur mycket minne man har till texturer. Du förstår vad jag menar om du läser artikeln igen. 09/09 vad pratar vi om för minne? ram? utrymme? 09/09
Skicka en rättelse