För en tid sedan lämnade Dean Hall #Bohemia Interactive och sitt omåttligt populära (och ständigt ofärdiga) #Dayz. Med nya studion #Rocketwerkz ger han sig nu in i early access-träsket igen – denna gång med ett VR-spel exklusivt för HTC Vive.

#Out of Ammo heter spelet vars syfte är att "göra något annorlunda" med vr-tekniken. Och det får vi nog säga att det verkar göra. Upplevelsen kretsar kring ett slags strategiskt horde-läge där det gäller att ränna runt på ett slagfält och dirigera soldater samtidigt som meningsmotståndare anfaller. Se bara till att inte få slut på ammunition..

Läs mer om Out of AmmoSteam, där du kan köpa dig in i early access-versionen för 15 euro. Notera att spelet kräver ett VR-headset.

Det finns ingen som är intresserad av DayZ längre. Det här visar hur man INTE ska utveckla spel, och det kommer gå till historien som spelet som hade så mycket potential men som sjabblades bort. 18/04 Det var snabbt jobbat. Även om det är early access har han hunnit med mycket efter att han slutat för inte sket han i sitt jobb med DayZ och pysslade med detta projekt istället... Eller? 17/04 Tycker inte det. Ett bra sätt för små studios att finansiera utvecklingen av nyskapande titlar. Sedan måste man naturligtvis vara medveten om riskerna, precis som med indiegogo, kickstarter, etc. 17/04 Early access - Värsta idén någonsin. 17/04 Tycker det är ett misslyckande, dom släppte standalone för 4 år sedan. Borde vara färdigt nu, borde varit färdigt för ett år sedan med dom försäljningarna spelet hade. 17/04 Det finns redan. Men som tillbehör och funkar vad jag vet till Rift iallafall. Möjligt att det kommer funkar med Vive också http://sixense.com/wireless 17/04 Jag köpte out of ammo (innan jag såg vem som stod bakom). Väldigt kul ide och relativt "färdigt". Lite laggigt dock, vilket är dåligt i VR, så jag hoppas de får ordning på det. Den blockiga grafiken tänker man inte på när man spelar, det är för hektiskt... 17/04 Jag minns debatten som pågick innan något klartecken gavs för standalone och den pågick länge från det att modden släpptes. Vi kan dock bara spekulera i vad som pågick mellan Rocket och Bohemia så det du säger är inte mer troligt än det jag säger. När... 17/04 Det ser faktiskt kul ut och bjuder på en hel del nytänk, men jag gillar verkligen inte den blockiga grafiken. 16/04 Så mycket fel att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Får väl ta det steg för steg. Se nedan för min kommentar om löftet. För det första så var det meningen helt från dag ett att Dean skulle lämna projektet när han kände att projektet var i trygga... 16/04
Skicka en rättelse