När #Call of Duty: Black Ops var så gott som klart att skeppa ut i butik så var utvecklarna nöjda, men samtidigt kände de att de hade så mycket mer att ge. I uppföljaren pushar de konceptet hårdare än någonsin, vilket är anledningen till att "vi kommer få se så många nya saker" i #Call of Duty: Black Ops 2 enligt studiochefen Mark Lamia.
– När vi slutförde Black Ops 1 hettade teamet till på alla cylindrar. Även om vi verkligen gav allt vi hade till det och var riktigt nöjda med det så kände vi att, som team, att det var första gången hela studion bara fokuserat på ett enda spel. Vi var verkligen stolta över vad vi skapat, men vi kände att det liksom bara var grundnivån. Vi kände att vi kunde pusha det så mycket mer. Det är därför ni ser så många nya saker som kommer i Black Ops 2, säger Treyarch-chefen Mark Lamia.
– Tidigare har vi ibland känt att vi behövt en liten paus [efter ett spelsläpp], men vi var helt superexalterade över vad vi skapat och började spinna vidare på "hey, angående det här, vi kan ta det till den nära framtiden. Men vi vill att det ska vara en uppföljare till karaktärerna och vi kan göra den här generationsväxlingen". Alla de här olika idéerna började komma till ytan.
Call of Duty: Black Ops 2 släpps i november till pc, Xbox 360 och Playstation 3.
Är du hajpad?