Under Bethesdas E3-presentation utannonserades #Quake Champions med en animerad trailer. Spelet introducerar särskilda hjältar till det bekanta Quake-konceptet, men vi vet än så länge inte hur det kommer fungera i praktiken. I en intervju med Rocket Beans TV berättar studio director Tim Willits mer.

Bland annat får vi veta att de ser på spelet som en evolution av klassisk Quake, som ska locka till sig både nya och gamla spelare. Quake Champions beskrivs som vuxet, smutsigt och sägs ha ett högt tempo. De har även pratat med Quake Live-spelare för att lista ut hur de kan få till en stadig e-sportsscen för spelet. Spana in klippet nedan för att lära dig mer.

Tack till Pecman för detta #nyhetstips!
Det gör man väl nästan ändå alltid idag med olika game modes som finns i spel som t ex Battlefield. Vissa gillar conquest, andra rush osv. Ska det vara e-sportsinriktat så tror jag snarare att det är viktigt att erbjuda olika "bra" alternativ. Sen säger... 19/06 Mjo jag ursäktar. Var lite "trött", svårt att hålla mig till poängen. :p Men jag tror fortfarande något nytt vore bättre för nästan alla. De gamla spelen kommer finnas kvar att spela. Grejen med mod-stöd som man kan återskapa de gamla spelen med är att... 19/06 Mja... vet inte riktigt vart du ville komma med allt detta men ok :) 19/06 Det stämmer ju iof att det är nästan omöjligt att bli bäst på vilket spel som helst. Men de bästa spelarna i Quake Live idag har lirat länge. Evil förmodligen sen Q3 släpptes alltså 16-17 år, Cypher och Rapha i minst 10 år. Evil är den bästa europeiske... 19/06 Förstår inte rubriken, var det någon som trodde det skulle bli ett moba? 18/06 Som svar på det första tror jag inte det skulle skrämma iväg folk, själva core gameplay var ju det som gjorde quake så kul i första hand, inget spelläge i världen kan sminka över ett spel om det är dåligt i grunden. Det känns som man lägger till för myc... 18/06 Är 30+ men håller inte med alla Arena fans. Min lillebror köpte Quake på release i Sverige. Quake handlar om att spöa Strogg alternativt Shub-niggurath. Arena är spelet som sabbade serien. För mig då... 18/06 De främsta anledningarna tror jag är: 1. För att det är gammaldags. Även om det finns ett otroligt djup i Quake så är det inget som syns vid första anblick. Team Deathmatch, det var väl sånt man spelade innan man uppfunnit intressantare spellägen? Typ.... 18/06 Haha, vilken läcker jersey :) Fick mig att tänka på den här klassiska reklamen för Quake från någon tysk speltidning. https://www.quaddicted.com/_media/quake/quake_is_for_everyone_german_.jpg 18/06 Varför skulle det göra det? Jag hoppades på ett mod-stöd så man hade valmöjligheten att spela mer som orginalspelen, jag sa inte att man skulle ta bort allt nytt. Sen vet jag inte om det verkligen skulle skrämma bort nya spelare, varför skulle det göra... 18/06
Skicka en rättelse