Viscerals trea ser betydligt större ut än sina föregångare. Nu berättar utvecklaren om hur de ska få det iskalla skräckäventyret att räcka i – bokstavligt talat – 100 timmar.

Det kommer ta lång tid att samla ihop resurser och material för att bygga de vräkigaste vapnen i #Dead Space 3. Det kommer att finnas sidouppdrag och helt frivilliga områden att besöka, de senare ska vara en guldgruva för att hitta sällsynt material. Addera skillnaderna mellan solo- och co-op-delen, och du har ett skräckäventyr som kan räcka länge, länge, påstår #Visceral Games i en intervju med Ausgamers.

– Jag tror att Dead Space 3 är lite annorlunda, för vi har lite mer djup i både speldesignen och omgivningarna, säger Yara Khoury, en av producenterna bakom rymdäventyret som fokuserar på att ge spelarna fler valmöjligheter än någonsin.

Khoury menar att om du gillar att bygga vapen så kan du bokstavligt tala spendera 100 timmar tillsammans med spelet.

– Jag skulle vilja säga att det är ett spel med mer djup i sitt gameplay och jag tror att våra spelare kommer hitta mycket omspelningsvärde. Mer än i #Dead Space och #Dead Space 2.

Trean släpps den 8 februari nästa år till pc, Playstation 3 och Xbox 360. Då får vi se om det "varar än till påska".

There is a game for everyone. http://www.patienser.com/wp-content/uploads/2010/01/harpan.png 04/09 Jag pallar inte heller med spel som Diablo men i rättvisans namn så är det ganska orättvist mot din polare om du dömer ut spelet utan att ha spelat det. 04/09 Meh. Troligen 8 timmars vanlig gameplay för att spela igenom storyn + sidouppdragen. Som sagt. Tror inte på ett skit som kommer ur EA anställdas käft längre. 04/09 Vart dock lurad att köpa Diablo III pga en arbetskollega som höjde det till skyarna. Spelet står fortfarande oöppnat och samlar damm på hyllan. :) 04/09 I heard Diablo III, isn't something for you? :D On Topic ; Jag bara hoppas det blir skrämmande, och 15 timmar låter som en lagom berättelse utan att det ska bli tjötigt och kännas som dom fyller ut tiden med bös. 04/09 Kunde de inte låta spelarna designa egna vidriga dead-spacemonster istället? Då skulle det ju kännas mer värt att spela om för att se vad tex polarna har snickrat ihop för äckligt. Bu för grind kort och gott! 04/09 Öh... om någon artist gjorde reklam för sin nya låt med att den är 100 minuter lång eller om en Directors Cut-version av en film var på 50 timmar så hade jag varit lika impad som jag är nu. 100 timmar eh? Ja det är inte som att de 100 timmarna betyder... 04/09 Det låter riktigt najs! 04/09 Mindre och mindre skräck med andra ord... 04/09 om dom ger oss 100h dead Space, så föredrar jag fortfarande 100h Divinity II: The Dragon Knight Saga, eller 8-10 timmar med Black Mesa om 10 dagar. 04/09
Skicka en rättelse