Shooter-studion vill bli den första att bryta den traditionella moba-mallen.

Vid det här laget vet vi hur ett traditionellt moba ser ut. Det ska vara fågelvy, lanes och minst en köttig hjälte med en krok. Men nu börjar olika shooter-studios försöka stöpa om mallen genom att blanda in första- och tredjeperssonsvy, däribland #Epic Games med deras #Paragon. I den senaste trailern visas några av hjältarna och deras respektive specialförmågor upp.

Och jag menar att det är en smakfråga om det passar bäst med WASD-styrning eller musstyrning, samt att de allra flesta garanterat hade valt WASD om båda alternativen var lika tillgängliga - det vill säga om musstyrningen inte hade dykt upp först, vilket... 22/01 Du sa att genre som moba gör sig bäst i att köraed wasd så ille jag bara säga agt det ej gör det, sen tyckte jag nu att det är roligt att det enda exemplet du kunde ge var just smite. Med tanke på att moba är 95% av gångerna med just musklick så antar... 22/01 Ja, men det är ju knappast ett argument eftersom den typen av "hjälte" du nämner är anpassad efter just musklick. Karaktärer och gameplay i spel som Smite baserar sig istället på reaktioner som inte är möjliga att hänga med i med musstyrning, så det går... 21/01 En artikel som visar lite hur pass populärt SMITE är :) http://feber.se/spel/art/342265/svenska_esportare_har_dragit_i/ 21/01 Tar ett eko på den där kommentaren. 21/01 Tyvärr är det typ omöjligt att köra med olika gubbar samtidigt med WASD. Som i dota testa spela med meepo med wasd då har du 5 st att controllera det skulle du aldrig lyckas med lika vra med wasd som du gör med musklick. Så musklick är kanske inget för... 21/01 Lägg till att det kommer till PS4 också, står just nu bara PC här på FZ http://blog.us.playstation.com/2015/12/05/epic-games-brings-paragon-to-ps4-in-2016/ 21/01 Shit vilken diss i rubrik detta känns... 21/01 Jag är fortfarande lite intresserad, även om intresset har minskat. Annars så är detta ytterligare en trailer som inte säger så mycket. Jag vill se gameplay, men allt man får se är snabba "scenbyten", slow motion och effekter. 21/01 Jag tror inte personen i fråga menar just designen rent grafiskt, utan att man skippar att köpa items i HotS och använder sina levels för att uppgradera sina skills till att göra olika saker. Om det nu inte var det du mena med "den glada designen" =) 21/01
Skicka en rättelse