Utvecklarna visar upp de senaste framstegen och pratar om planerna för den närmaste tiden.

Det Quake-doftande Diabotical lyckades samla drygt två miljoner på Kickstarter i slutet av 2016 och sedan dess har studion sakta men säkert arbetat på sin arenapangare. I höstas utlovades en beta i början av detta år och nu skriver utvecklarna de tänker släppa spelet på Steam Early Access inom två månader, med en prislapp på 15 dollar.

I samband med den senaste uppdateringen streamade de spelet på Twitch och vi får bland annat se några av kartorna, däribland en med medeltidsinspiration. Visst blir man lite sugen på att rocketjumpa?

Ja jag blev lite förvirrad 😵 14/02 Detta har ju självklart inte lika bra grafik som Quake Champions men i övrigt tror jag inte det är så svårt att slå QC. QC har dålig netcode, är laggigt, har ingen server browser, ingen map editor, inga bra game modes, det går inte att spela flera match... 13/02 Kul hur folk jämför Apex Legends med Quake, som om de skulle ha någonting gemensamt... :D 13/02 Har svårt att se hur detta överhuvudtaget skall vara någon lämplig ersättare för något Quake-lir. Bollar med armar? Inte riktigt min grej, spelar hellre ärligt talat Quake 2, Quake Live och fortsättningsvis Quake Champions då. Quake kommer alltid vara... 13/02 Det här var inte röda korset. Välgörenhet är något helt annat. 13/02 Menar du att Apex Legends är i samma kaliber som Quake eller t om BÄTTRE?? Hjälp... Inte ens i närheten av den succén och världsomspända populariteten som Quake har/haft eller någonsin kommer ha. 13/02 Inte? Varför tycker du inte det? Detta spelet kommer ju inte ens i närheten, i jämförelse ser detta ut som en tidig amatör-tech demo. 13/02 Apex Legends visst, men Quake Champions är det inte svårt att slå i kvalitet. 12/02 Du är inte en investerare, utan en välgörare. Du gav pengar, inget annat. 12/02 Jag tror att det här spelet har en plats i hjärtat hos många quakeälskare, tyvärr tror jag inte att massan kommer anamma detta som sin arena shooter, där känns Quake Champions mer trolig. För hardcore-spelare, helt klart, men för mainstreampubliken? Tro... 12/02
Skicka en rättelse