Crowdfundingsuccén har än så länge inte hittat bromsen - nya skepp nu möjliga.

Chris Roberts och hans rymdepos #Star Citizen fortsätter att håva in pengar - i slutet av oktober fanns det 25 miljoner dollar i kollekten, nu är siffran uppe på 27 miljoner. Det ger dem resurser att utveckla ytterligare en rymdras, affärskunniga Banu, och göra dem unika i såväl design som i körkänsla. Vid 29 miljoner dollar kommer de att breda ut solokampanjen Squadron 42 ytterligare.

– Utvecklarna har stora planer för Squadron 42 och vi kommer att ge dem extra resurser för att göra det till en värdig uppföljare till Wing Commander. Squadron 42 kan överträffa allt du tidigare sett. Som att öppna med en episk strid istället för ett patrulleringspass, till uppdrag som sömlöst kombinerar bordning av skepp och rymdbattaljer, vi vill sätta dig mitt i stridens hetta. Ytterligare pengar kommer att kunna förverkliga detta.

Tack till Maci för detta #nyhetstips!
Jag misstänker rätt hårt att det sitter en och annan större spelproducent nu och är lite irriterad. Det är ju rätt uppenbart att de större aktörerna missat nått alla gamers har ett rejält sug efter. ;) Tack och lov för Kickstarter! Låt oss nu bara hoppa... 13/11 Motion capture-utrustning behöver inte vara dyr. Visst, de väljer att lägga en massa pengar på en studio, men måste de verkligen göra det? Satellite Reign-teamet löste det hela med fyra Playstation Eye-kameror och programvara för $600: http://www.youtub... 12/11 Stackars plånbok :( 12/11 Jag är bara intresserad av detta spel av en anledning. Oculus rift. Jag kommer inte köpa det ena utan det andra, och jag kommer garanterat köpa en Oculus när den väl släpps. 12/11 Kan inte låta bli, men jag bara måste posta en video som ett SC-fan har klippt ihop av all ingame-photage som släppts hittills. :) https://www.youtube.com/embed/LMti6IpWG1E 12/11 Jag är medveten om att det var en stretchgoal men det är oavsett pengar som de använde från dessa 27 miljoner dollar. Om jag sett mer än dig eller inte beror väl på om du kollat deras 24 timmars Live sändning. Jag kan ganska tidigt bedöma om ett spel... 12/11 motioncapture utrustningen betalades med en av alla stretchgoals "baserat på vad du sett"?? har du sett mer än mig? än så länge har vi sett en hangar och några modeller av skepp. jag tror oxå på detta spel (därav mitt stora bidrag till dem), men att pås... 12/11 För det första så har de pratat om att spelet redan från början skulle ha en budget på ca $20 miljoner då de skulle ha använt sig av investerare. Efter att de nått denna summan via backers behövde de inte längre förlita sig på dessa och de vet nu om att... 12/11 Jag har, till dags datum, betalt ca 1200:- för att "ngn gång" få spela detta spelet med ett digitalt skepp. Givetvis det mesta jag lagt på ett spel någonsin. Jag är Ok med det, MEN känner samtidigt att dessa stretchgoals på runt 6.5 miljoner sek varje... 12/11 Kan inte sätta fingret på det men hela grejen med detta spelet lockar mig, trots att jag egentligen inte fattar hela gameplayet. Har läst och kollat youtube-klipp i omgångar men jag förstår inte helheten än :D Hur som helst, konceptet lockar mig trots... 12/11
Skicka en rättelse