Zombieapokalyps, överlevnadssim, sociologiskt experiment... #Dayz kan kallas många olika saker, och den mycket tidiga version som finns att köpa uppskattas av många. Men inte av Jay-Z.

Den amerikanska hiphopartisten och Def Jam-chefen är inte överdrivet förtjust i att heta ungefär samma sak som #Bohemias spel. Han ska därför ha försökt stoppa det namnet, och få utvecklarna att byta det till Zday. Utan framgång, som synes.

Jay-Z:s advokater försökte faktiskt få oss att sluta använda namnet Dayz och byta det till Zday. Vi avböjde. Men det gav mig ett gott skratt.

Det berättar Dayz-skaparen Dean "Rocket" Hall när han svarar på spelarnas frågor i denna Reddit-tråd. PC Gamer har vaskat fram ett antal andra, kanske mer väsentliga frågor och svar. Vi citerar ett par av dem.

About greater goals in the game, fortifying structures, clearing mines, running a power station:

"Yes, this kind of endgame stuff is quite key to what we want to do. However, in order to do this we have to perfect the architecture which is what we are doing now. Certainly I think underground bases and advanced vehicles will allow some of this really exciting and 'Eve' style play."

About improving the engine (which relies heavily on the CPU) to use more of the GPU:

"Yes. It is easier for us to optimize DayZ in some ways, because DayZ's focus is very narrow. ArmA is an incredible game and ArmA 3 is no exception. It has massive scope and a huge demand on AI and many other things.

Many of these things can cause problems for MP gaming, and that's what I'm all about really.

We have reports from Intel, AMD/ATI, and Nvidia. These give us ideas for how to optimize the client. Let's just say there is huge room for improvement."

About additional content after release:

"Yes. There will be content updates and such for DayZ for a long time, I believe. However that would be up to Bohemia for the most part. I'm not sure I would (not want to) be super involved with that."

About features he would like to implement but can’t with the current technology:

“Procedural terrain, limitless environment. I don't think its impossible with current technology but I don't think it's possible within the scope of the project."

Mats Nylund, FZ:s överlevnads- och zombieexpert från självaste Närke, tillbringar en hel vecka med att försöka klara livhanken i Dayz, och han skriver dagbok om sina framgångar (och grästuggerier). Han började i lördags och avslutar på fredag – totalt sju delar, och du hittar de första fem i länkarna nedan.