Det har sagts förut men det tåls att sägas igen - zombies i ett cooperative-foksuserat spel låter för bra för att vara sant. Om vi blir lika frälsta av #Left 4 Dead när det finns installerat på hårddisken återstår att se men den senaste förhandstitten tar inte udden av känslan av något lovande.
I 1Up:s intryck får vi veta att frontmannen för utvecklaren #Turtle Rock Studios, Mikael Booth, håller filmen 28 Dagar Senare som sitt främsta möte med de odöda, något som återspeglas i spelet.
"My favorite zombie movie is 28 Days Later," says Turtle Rock founder Michael Booth. "It took the whole mythical undead genre and turned it upside down, making the whole situation disturbingly plausible." If you're familiar with the film, it should be no surprise that the Left 4 Dead team favored the fast-moving zombie type. But it's not a mere homage to good cinema: "From our very early prototypes," Booth continues, "we just loved the intensity and chaos of a running mob attack. Trying to survive a screaming, raging mob running full-out at your team is visceral and intense, and just never gets old."