"Second Wave"-menyn låter dig ställa in ett antal olika modifierare som gravt förändrar spelupplägget. Finns ute nu till alla tre formaten.

Förra årets näst bästa spel har idag fått tillökning i form av ett andra dlc-knippe. #Xcom: Enemy Unknowns utökas i och med "Second Wave"-tillägget med en bunt gameplay-förändrande inställningsmöjligheter. Det varierar mellan exempelvis att vapen har högre skadeintervall, att enheter har slumpade attribut eller att spelet tar mycket längre tid att klara av. En del finns tillgängliga från start, medan andra låses upp genom att du klarar av spelet. Spana in hela listan nedan.

Klicka för mer information

Myslistan:
– Damage Roulette: Weapons have a wider range of damage.
– New Economy: Randomized council member funding.
– Not Created Equally: Rookies will have random starting stats.
– Hidden Potential: As a soldier is promoted, stats increase randomly.
– Red Fog: Combat wounds will degrade the soldier's mission stats.
– Absolutely Critical: A flanking shot guarantees a critical hit.
– The Greater Good: Psionics can only be learned from interrogating a psionic alien.
– Marathon: The game takes considerably longer to complete.
– Results Driven: A country offers less funding as its panic level increases.
– High Stakes: Random rewards for stopping alien abductions.
– Diminishing Returns: Increased cost of satellite construction.
– More Than Human: The psionic gift is extremely rare.

Tillägget ska alltså finnas ute till alla formaten redan nu.

Värt att notera är att dessa möjligheter funnits dolt i koden ett längre tag, något som moddare inofficiellt tagit fram redan mot slutet av oktober. Kanske är det så att det finns fler alternativ nu, eller så vill de ha en ny våg spelare lagom till årsskiftet. En tanke hade varit att släppa dessa möjligheter i samband med de stora vinterreorna.

Faaaaast detta är ju då en blandning. Utöver att lägga till denna nya feature så är det också några buggfixar med. Tyvärr så meddelar de bara de två värsta buggarna de fixat (eller minimerat...), hade kunnat vara intressant att läsa kompletta patch-note... 09/01 Nä, en patch (plåster) fixar buggar, en DLC (DownLoadable Content) lägger till innehåll eller features till spel. Huruvida det kostar pengar eller inte är ovidkommande. Detta är således en DLC. Så, nu har min besserwisser-sida fått lite stimuli. Min par... 08/01 DLC? Det här är en patch enligt nyhetsfeeden från spelets steam vägg. 08/01 Bästa singleplayerspelet från förra året får fler options, perfekt! 08/01 Ibland kan det till och med handla om borttaget material, som sedan adderas in i kortleken för att på så sätt utvinna några extra hundralappar, och EA vet minsann hur man bluffar (artikeln handlar om 2Ks XCOM: Enemy Unknown) så att det ryker ur arslet! 08/01 Citerat från steam: "Product Update - Valve 10:41 Patch 3 notes • Second Wave addition (gameplay details in the press release) o If a player has beaten the game, they can access a variety of gameplay toggles upon starting a new game. The Second Wave opt... 08/01 Kallar verkligen utvecklarna detta för dlc, eller är det bara i rapporteringen som uttrycket används istället för patch? 08/01 Har de fixat "buggen" när man kan skjuta genom väggar/berg etc? På tal om buggar så hände det mig på sista uppdraget att en "spindel" (crystallid?) dödade en utav mina soldater, men fastnade sedan på turnen när soldaten ska bli zombie och modellen stod... 08/01 Jag trodde jag stötte på det där felet med osynlig dörr som inte gick att öppna en gång på min senaste Classic/Iron Man, men det var på sista uppdraget och jag hade missat en alien, så jag fick inte gå vidare förrän jag dödat den. Det där med dubbla mov... 08/01 Jag stötte på buggen som gjorde att min SHIV inte hade något vapen, samt den andra buggen där SHIVen syns i listan men inte kunde tas med på uppdrag. Dessa problem ska ha lösts i den förra patchen, och jag har inte stött på dem igen sen dess. Använder... 08/01
Skicka en rättelse