Förra årets näst bästa spel har idag fått tillökning i form av ett andra dlc-knippe. #Xcom: Enemy Unknowns utökas i och med "Second Wave"-tillägget med en bunt gameplay-förändrande inställningsmöjligheter. Det varierar mellan exempelvis att vapen har högre skadeintervall, att enheter har slumpade attribut eller att spelet tar mycket längre tid att klara av. En del finns tillgängliga från start, medan andra låses upp genom att du klarar av spelet. Spana in hela listan nedan.

Klicka för mer information

Myslistan:
– Damage Roulette: Weapons have a wider range of damage.
– New Economy: Randomized council member funding.
– Not Created Equally: Rookies will have random starting stats.
– Hidden Potential: As a soldier is promoted, stats increase randomly.
– Red Fog: Combat wounds will degrade the soldier's mission stats.
– Absolutely Critical: A flanking shot guarantees a critical hit.
– The Greater Good: Psionics can only be learned from interrogating a psionic alien.
– Marathon: The game takes considerably longer to complete.
– Results Driven: A country offers less funding as its panic level increases.
– High Stakes: Random rewards for stopping alien abductions.
– Diminishing Returns: Increased cost of satellite construction.
– More Than Human: The psionic gift is extremely rare.

Tillägget ska alltså finnas ute till alla formaten redan nu.

Värt att notera är att dessa möjligheter funnits dolt i koden ett längre tag, något som moddare inofficiellt tagit fram redan mot slutet av oktober. Kanske är det så att det finns fler alternativ nu, eller så vill de ha en ny våg spelare lagom till årsskiftet. En tanke hade varit att släppa dessa möjligheter i samband med de stora vinterreorna.