Kan dröja 999 år, resonerar Toby Fox.

Häromdagen välte delar av det indispelsälskande internet då Undertale-Toby Fox släppte Deltarune. Via Twitlonger berättar nu Fox mer om vad det vi fick faktiskt är. Eller ja, han resonerar väldigt mycket och ber samtidigt oss att inte resonera alltför mycket med oss själva.

I will say that basically, what you're seeing here is not the world of Undertale. Undertale's world and ending are the same as however you left them. If everyone was happy in your ending, the people in the Undertale world will still be happy. So, please don't worry about those characters, and that world. It will remain untouched.

To rephrase that, Deltarune's world is a different one.
With different characters, that have lived different lives.
A whole new story will happen...

I don't know what you call this kind of game.

It's just a game you can play after you complete Undertale, if you want to.

That's all.

Deltarune är alltså inte Undertale 2, utan en egen historia i sin egen värld. Det har tagit flera år för Fox att sätta ihop den här två timmar långa demon, och som det är nu tror Fox att det är omöjligt för honom att skapa det spel han vill om han fortsätter så här nästintill på egen hand.

Därför hoppas Fox sätta samman ett team, men det arbetet har ännu inte ens påbörjats och därför är det omöjligt att sia om hur lång väntan blir på mer från Deltarune-världen. Beroende på hur effektivt teamet jobbar kan det ta uppemot 999 år (!). Tur att backloggen är stor.

Demon är gratis att ladda ner. Det finns ingen trailer eller liknande, men för den som vill se någon annan spela har till exempel Giant Bomb tagit sig en närmre titt på Toby Fox svåra andra spel.

Skicka en rättelse