Spelet tycks lika intresserat av att dö som sin befolkning.

Det första Dead Island satte polska Techland på kartan, inte minst tack vare den fantastiska trailern, och löftet om en uppföljare är nu fem år gammalt. Efter att Techland själva valde att fokusera på Dying Light skulle Yager, som hyllats för Spec Ops: The Line, stå för utvecklingen men efter bara något år stod det klart att de inte hade samma vision om Deep Silver.

Istället fick Sumo Digital plocka upp stafettpinnen i början av 2016, varefter spelet gick under jorden med bara sporadiska indikationer på att projektet fortfarande levde. Nu vet vi dock att spelet återigen bytt utvecklare, sin fjärde i ordningen om vi räknar med Techland själva, och nu har äran gått till Dambuster Studios, som består av gamla Radical Design, vilka under en period hette Crytek UK.

Deras senaste titel var Homefront Revolution, en titel som inte heller hade det helt lätt under utvecklingen.

Ettans trailer är ju helt magisk. Klart någonstans i toppen för en hypotetisk "dataspelsfilmsekvenser/cutscenes/intros/outros/trailers" lista. 15/08 Har för mig att jag hade hyfsat kul i Dead Island med en polare, eller var det Riptide? Var så pass länge sen, minns inte mycket från dom alls. 15/08 Lär nog bli en flopp som Duke Nukem Forever när det väl släpps. 14/08 trodde detta var nerlagt sen länge.. frågan är om det kommer leva upp till hypen osv.. känns inte som man blir till sig när det gäller zombiespel längre. 14/08 Zombies/infekterade var roligt när det var nytt och lite läskigt att spela mot. Nu är zombies/infekterade mainstream och alla specialare uppträder ungefär likadana i alla spel. Dead Island 2 borde hitta på någonting unikt för att sticka ut från mängden... 14/08 Fast det här är ju långt från de spelen du nämnde. Dead Island har mer gemensamt med State of Decay. 14/08 Hoppas de kan ro det i land. 14/08 Ja, hade vapnen haft bättre durability så hade jag gillat det mer, men i det stora hela så tyckte jag både DL och Riptide var ok för när de kom. Tyckte däremot inte alls om Dying Light, vet egentligen inte varför, det klickade bara inte. 14/08 Inga problem, vi har Dying Light 2 att se fram emot. 14/08 Avskydde Dead Island - mest för att dina vapen gick sönder stup i kvarten och som nämnts ovan - de klumpiga kontrollerna. Oavsett vad så kan det inte vara lätt att ha en klar vision om hur man vill bygga spelet om man byter utvecklare stup i kvarten. 14/08
Skicka en rättelse