Det återkommande tekniska trasslet för #Battlefield 4 har sänkt förtroendet för #Dice, #EA och varumärket Battlefield. Men nästa del i serien, #Battlefield Hardline, kommer fungera från start, det lovar spelets creative director Ian Milham.

Game Revolution frågade Milham om spelets stabilitet vid release, och svaret lämnar inga tvivel om att självförtroendet är intakt hos #Visceral Games:

What you're basically asking is, 'Is you're game going to work?' and the answer is yes, it's gonna work. We actually started on this more than a year before Battlefield 4 came out. We've been working with the DICE guys for a long time; some of our engineering work is actually in Battlefield 4 and things they've been doing since then. It's in pretty great shape now and all that work is gonna come into what we're doing.

Så, Visceral är på banan, och för säkerhets skull lyfter man fram det faktum att man kommer släppa betaversioner på alla plattformar innan releasen. En fullständigt buggfri spelupplevelse bör vi dock inte räkna med, säger Milham, men det ska alltså inte bli några större buggar.

Battlefield Hardline presenterades på E3-mässan i juni, och samtidigt öppnades en betaversion. Spelet har fått mycket kritik på förhand, och i somras flyttades den tänkta oktoberpremiären fram till någon gång nästa år. Spelet släpps på pc, PS4, PS3, Xbox One och Xbox 360. Förhoppningsvis utan grova buggar, annars får en viss creative director en del att stå till svars för.