Besök vårt filmarkiv och beskåda när Firaxis leder oss alla genom sex och en halv minut fräsigt gameplay.

En ny utvecklarsnackad gameplay-rulle från omgångsbaserade strategiliret #Xcom: Enemy Unknown har tagit sig in i FZ Play, där chefsdesignern Jake Solomon på #Firaxis Games försöker förklara vad det är som egentligen händer och visas upp. Totalt är det sex och en halv minut film, där det inbegrips allsköns olika segment.

[video=12400]

Släppet sker om nästan exakt en månad till Windows, Xbox 360 och Playstation 3.

Efter att ha studerat deras första livestream så blev jag kolossalt taggad på att få spela spelet, och nu efter att ha sett den andra gameplay-video så vet helt säkert att de blir minst till att spendera ett par hundra timmar! Tack FZ!! 09/09 Jupp - men sen finns denna: http://www.wowhd.se/games/xcom-enemy-unknown-pc/dp/30385953 09/09 399 är normalpriset, om du kollar runt. 09/09 Färre antal soldater innebär då för mig att varje soldat är ännu viktigare att hålla vid liv, vilket i sin tur innebär ännu mer planering och mer taktik. I de tidigare x-com-spelen så hade jag vanligtvis 5-6 "eliter" medan resten var just köttsköldar... 09/09 Själv älskar jag turn baserade spel som tar tid så kan vara just att jag gillar när det är mycket planering bakom det man gör och inte bara action. Känner inte till battletech så det måste jag kolla upp. 08/09 Klart det är, se bara på Expendables, The Rock eller annan valfri action. Man skickar alltid in ett gäng elitsoldater, inte 20 rookies.... :) Vet du hur jobbigt det blir att sköta 20-30 soldater i turn-based? Varje bana kommer ta flera timmar att spela... 08/09 Ser ut som The Sims: Mass Effect 08/09 Har för mig att jag hört Jake Solomon prata om att de initialt hade fler än 6 soldater. Men att det visade sig att gameplay-mässigt blev spelet lidande med alltför stor squad. Och sen finns även battle fatigue med i bilden, som innebär att dina soldater... 08/09 Håller med six, angående det där med pre order. Man gör inget fel iom att vara chill o köpa strax efter release, så länge det visar sig uppfylla alla sina löften. Hoppas folk känner med mig iom vad som visade sig vara Diablo 3.. Jag älskar vad jag sett... 08/09 Ser inte hur kött sköldar skulle vara mindre taktiskt. :) Men framför allt känslan från gammla xcom när man startar ett uppdrag och har 3-4 soldater som dör direkt bara för att man tar ett steg utanför transport skeppet. Vet inte för mig känns det bara... 08/09
Skicka en rättelse