Men de har en förklaring till varför det inte är dåligt.

Tidigare i veckan skrev vi om Digital Foundrys rapport kring prestandan för #Quantum Break på Xbox One. Redan du var det svårt att fastställa vilken upplösning spelet körs i, något #Remedy Entertainment nu har bekräftat.

Spelet renderas i 720p men enligt studion används avancerad uppskalning för att få fram ett resultat som ser avsevärt bättre ut.

Quantum Break’s 1080p output is a temporal reconstruction from four previous 720p 4xMSAA frames. This approach gets us high pixel quality in combination with complex shading and effects, allowing us to achieve a cinematic look. However, varying sample counts between passes and temporal upscaling makes talking about resolution, as it is traditionally understood, complicated in the case of Quantum Break.

Joakim Bennet lirar Quantum Break just nu och vår recension kommer att publiceras den 1 april. Håll utkik efter våra första intryck senare i veckan.

visst är det så. så jävla uruselt. 23/03 Oavsett vad man tycker om upplösning och bildhastighet så är det rentav skamligt att de inte kan producera bättre efter all hype kring "Nextgen". De har haft.. vad.. 4 år på sig? Till och med mer med tanke på att utvecklingsboxar släpptes tidigare och... 23/03 Dock flöt Max Payne på ganska bra när det begav sig. 23/03 haha!sant. att Remedy sjunkit så jävla lågt är fan skamligt. 22/03 Ett spel ser varken bra ut eller flyter bra om det inte är *MINST* 60 FPS och 1080p. Spelet ska helst flyta i 144fps för att kunna kallas för ett spel som flyer bra. 22/03 Delvis beror det ju på grafiken, båda spelen var ju väldigt snygga för sin tid och tack vara hur de använde grafiken, dess art design så håller sig spelen relativt bra även idag. Även en fördel att PC haft upplösningar högre än 720p i över 15år nu. Tror... 22/03 Har de lovat det då? Verkar råda olika åsikter där. 22/03 Och xbox fanboysen visar ännu en gång upp sitt sanna jag. (läs Harvey Dent) Nu är det helt plötsligt ok med att utvecklarna lovat 1080p men inte uppfyller löftet, eftersom det endast spelar roll om spelet är bra eller ej... Men när guerilla games gjorde... 22/03 OK; men jag tror vi överlever. Max Payne är fortfarande bra idag, och det beror inte på grafiken, inte sant? 22/03 Cinematic look är när man lägger till effekter för att skapa illusionen av att du tittar en film. Hobbit som filmades med snabba kameror släppte en 48 fps version och en 24 fps version. Majoriteten av tittarna som kunde uppfatta skillnaden mellan 24 och... 22/03
Skicka en rättelse