Arbetet flyter på fint, säger den numera fristående danska studions VD.

Hitman-utvecklaren Io Interactive såldes i våras av ägaren Square Enix, varpå en hel del personal fick gå. Men nu verkar läget ha stabiliserats för den danska studion.

I samband med att man släpper en Game of the Year-utgåva av senaste Hitman-serien, skriver man att man är i full färd med arbetet på nästa Hitman-titel. VD:n Hakan Abrak säger att man gör goda framsteg med att skapa nyheter för serien, men att man inte kommer gå in på detaljer förrän någon gång nästa år.

One last thing about our next Hitman game; I want to let you know that we’re making great progress and we have exciting new features and some franchise firsts, which we can’t wait to tell you all about. You’ll have to wait a little longer as we don’t plan to start talking about that until some point in 2018.

Gott så.

Till PC? Sex stycken (https://en.wikipedia.org/wiki/Hitman_(series)#Games). De första fyra släpptes vartannat år från och med år 2000. 09/11 Det beror ju mycket på genre och omspelningsvärde också. I ett stealth-spel kan det bli långdraget och tråkigt. Plattformsspel och racingspel lämpar sig bättre för omspelningar enligt mig. 08/11 Hur många Hitman-spel finns det egentligen nu? Typ 10? Det släpptes väldigt många där ett tag under 2000-talet, nästan ett om året känns det som. Men det stämmer nog inte. Jag vill att de gör andra slags spel också, de har talang. Jag gillade deras Mini... 08/11 Och hela idén med Elusive target tyckte jag var imponerande, då man kunde träna sig på att bli bättre innan en Elusive kom, och när den väl kom så var det hur häftigt som helst att klara på första försöket. Jag kan förstå ForrestFox dock, har själv bara... 08/11 Ja jösses, spelade om "träningsuppdragen" så många gånger att jag var på gränsen att tröttna på spelet så jag har fortfarande inte tagit mig till sista "banorna". Tyckte inte heller riktigt om upplägget med kapitel, men i övrigt tyckte jag det var en... 08/11 Fast det har väl alltid varit en stor del av upplevelsen, redan från första början? I första spelet kunde man ju roa sig i många timmar genom att lista ut vilka sätt man kunde eliminera Lee Hong på till exempel. Stora banor med många alternativa sätt... 08/11 Hallelujah! Hoppas även att banorna blir lite mindre och inte har lika stort replay fokus som senaste spelet. Vill hellre ha fler banor 08/11 Ge dom stöd. Se det som en kickstarter. De är fria från SquareEnix och behöver cashen för att fortsätta kunna existera. 08/11 Det har ju alltid varit fokus i Hitman-serien. Är det som ger spelen livslängd. Halva tjusningen med spelet är ju att upptäcka alla olika sätt att avliva målen på. 08/11 @ForrestFox: nästa Hitman ska bli ett spel på en gång, inga avsnitt (https://www.fz.se/nyhet/273366-hitman-slopar-episoder-io-forbereder-infor-framtiden). 08/11
Skicka en rättelse