Ser ruggigt intensivt ut!

Sony öppnade sin presskonferens i natt med ett längre gameplay-demo för The Last of Us: Part 2.

Klippet de visade ser otroligt intensivt och imponerande ut. Du kan kolla hela demot i klippet ovan.

Något släppdatum fick vi dock fortfarande inte men en kvalificerad gissning skulle väl vara hösten 2019 någon gång.

Så det är 100% slapphet? Möjligt att stämmer, har bara svårt att förstå det, måste finnas studios som vill sticka ut och göra det lika bra som vi ser det i spel som detta eller i animerad film. Har även svårt att tro att prestanda inte kommer påverkas... 13/06 Jag har förklarat ett antal gånger varför gameplay-animationer inte är lika sömlösa som cutscene-animationer men du verkar inte förstå vad jag pratar om, eller så tror du att jag inte vet vad jag pratar om. 13/06 Om 80% av spelet är relationer, hänga med kompisar, familj, 15% överleva, utforska och 5% strider så kan det ju bli ett fantastiskt spel. 13/06 Prestandakostnaden är dels beräkningarna för vilken animation som ska spelas upp beroende på vad som händer, dels hur mjuka övergångarna kommer vara = mer data. Igen, om det inte fanns begränsningar där skulle vi såklart alltid ha väldigt realistiska... 12/06 Jo men spelen gör redan detta, kostnaden är redan där. de spelar redan flera animationer samtidigt. 20 fiender som spelar flera olika animationer samtidigt och blendar mellan dom, nu kan du göra dessa animationer så bra och så många som du vill. tex:... 12/06 hittade den gamla trailern: https://www.youtube.com/watch?v=kbLOokeC3VU kan inte se någon skillnad från hur spelet faktiskt ser ut. möjligt att det finns skillnader i AI'n dock. 12/06 Japp, som sagt.. Det är stor skillnad på realtid och cut-scenes eller cgi.. Animationer som ska räknas ut i realtid kan bli väldigt resurskrävande, låt säga det är 20 karaktärer på skärmen dessutom. 12/06 För att i filmer så spelas animationer in eller byggs just för tillfället, man vet exakt vart karaktärerna ska vara, vart deras fotsteg kommer vara, hur dom ska röra sig, vad som ska hända. Och i cutscenes så kan motion capture användas utan att behöva... 12/06 E3 innan TLoU1, animation+AI som inte dök upp vid release: https://www.youtube.com/watch?v=BF0EaH73ee4 12/06 Animationer är såklart prestandakrävande, speciellt hur dom ska räknas ut för varje given situation. Om de inte var prestandakrävande skulle vi sedan länge haft mjuka filmliknande animationer i spel. Ofta finns dessa animationer dessutom hos studion,... 12/06
Skicka en rättelse