Path of Exile 2 släpptes i early access i fredags och lyckades skrapa ihop 500 000 samtidiga spelare under helgen, vilket givetvis är en rungande succé, även om det kom med en del serverproblem.

De som har kommit in och spelat gillar det skarpt (83 % upptummar på Steam), men det har även höjts röster angående att spelet inte känns tillräckligt belönande. I ett inlägg skriver de att de har identifierat några viktiga områden som bör leda till en avsevärd förbättring, men påpekar även att det är något de måste vara väldigt försiktiga med, eftersom det är svårt att sänka sannolikheten att få bra grejer efter att ha höjt den.

Några redan implementerade ändringar är att sällsynta (rare) monster ska släppa fler och bättre grejer beroende på hur många sällsynta modifieringar de har. Kartmodifieringar man använder ska i sin tur också resultera i bättre loot överlag, och risken är nu även mindre att man inte får något vettigt från unika monster och bossar.

De har dessutom implementerat en serie ändringar för att ge spelare mer valuta. Mer info om vad som ändrats hittar ni här.