1994 skapade Julian Gollop strategispelet X-COM: UFO Defense. I Sverige känner vi dock spelet under namnet UFO: Enemy Unknown av någon märklig anledning. Spelet blev en rejäl hit och fick två direkta uppföljare plus några avstickarspel innan serien föll i glömska. Serien upplivades igen 2012 av Firaxis med rebootade XCOM: Enemy Unknown som även den blev en stor succé och följdes upp med expansioner och en uppföljare. Gollop var dock inte involverade i reboot-spelen, men i en intervju med Eurogamer får han frågan om han skulle kunna tänka sig att återvända till serien.

"Yeah, sure,"

"I'm still waiting for the call from Sid,"

"Let's see if he calls."

Han säger även att han anammar att vara X-COM-snubben och är stolt över att spelet blev starten på hans karriär.

"I am perfectly happy being known as the X-COM guy,"

"I mean, it was a foundational game in my career, and probably also, in some ways, a foundational strategy game in strategy gaming at the time - even though not long after it game out, the RTS scene really took over."

Vad tror ni här på FZ, skulle ni vilja att Gollop återvänder till serien och gör en ny modern tolkning av X-COM?