Uncharted-skaparna har lagt ut en jobbannons där de söker en person som ska vara ansvarig för att göra karaktärsmodeller med miljontals polygoner.

– Den digitala skulptören kommer att vara ansvarig för att göra modeller med miljontals polygoner och stödja högupplösta karaktärer för rendering.

Så lyder en av flera jobbannonser#Naughty Dogs hemsida. Ett av kraven för ansökande är erfarenhet av tidigare utveckling av "nästa-generations-spel".

Karaktärsmodeller uppbyggda av en miljon polygoner till nästa generations konsoler, alltså. Kanske handlar det om Uncharted 4 för Playstation 4. I såna fall kommer vi att få se en väldigt realistisk Nathan Drake. Tidigare har spelutvecklarna berättat att Nathan Drake består av 30 000 polygoner i #Uncharted 2.

Ovan: Nate som han ser ut i Uncharted 2.

Tror inte den är lika effektiv som DX11-tesseleringen. Sen hade det ärligt talat inte gjort så stor skillnad i konsollspelen. Har aldrig lidit av bristen av tesselation i de motorer jag jobbat med. Taskig kraft för shaders och lite minne är ett så enorm... 23/01 Stämmer bra det gällande 360'n. Dock nyttjas det extremt till nästan obefintligt pga relativ klen hårdvara :) Vet att bilarna i tex Forza-spelen drar nytta av tesseleringen till en viss del. Men det är väldigt få titlar jag sett i övrigt som använder... 23/01 Xbox 360 har haft stöd för tesselering sen dag ett ;) f.ö. så beskriver jobannonsen inget som inte redan görs till PS3 och X360... 23/01 Känns inte oväntat. Nästa generations konsoler kommer att nyttja tesselering, vilket betyder att det utan problem blir "miljontals" polygoner av en enda karaktär. Detta utan att man behöver skapa miljontals polygoner manuellt vid modelering. Ni som spel... 23/01 Uncharted 4 plzz! 22/01 Uncharted 3 ser väldigt verkligt ut på visa ställen. 22/01 På tiden med en ny konsolgeneration. Äntligen slipper vi PC spelare dagens pissiga grafik :) 22/01 meh, dom söker ju en zbrush skulptör... milliontals med polygoner är inte speciellt märkvärdigt i det. förstår inte ens varför dom tar upp det. det är ju ett helt normalt workflow numera. extremt högupplösta modeller i zbrush som dom sedan använder för... 22/01 Då kan vi räkna med riktigt snygg grafik, bra story och väldigt begränsat gameplay med QTE och korridorer :/ Spelfilm är en bra beskrivning av deras spel, men för att hålla uppe grafiken måste ju något offras ^^ 22/01 Det behövs inte högre upplösning. Jag ser hellre bättre kantutjämning, och något i stil med, fast inte nödvändigtvis "unlimited detail", så inte träd är oktagona och grus faktiskt är grus och ingen textur. 22/01
Skicka en rättelse