Ett av de största problemen nya spelare ställs inför när de ställs inför en Street Fighter-titel är att de inte är helt enkla att lära sig. Visst, det är nog få som har problem med att göra simpla sparkar och slag, men när det är dags att lära sig de mer komplicerade manövrarna tar det ofta stopp. Detta planerar dock #Capcom att ändra på till Xbox Live Arcade- och Playstation Network-titeln #Super Street Fighter II Turbo HD Remix. Enligt företagets officiella blog är nämligen ett av de tre stora målen med spelet att göra det lättare.

1) Make the game easier to play—more inclusive rather than exclusive
2) Make the game even more balanced for tournament play
3) Add fun as long as it doesn’t interfere with #2.

Kommer säkert att vara ett så kallat "EO" mode du kan välja så du gör alla specialare med ena styrpinnen, och det är bara att ge fan i att spela mot sånna spelare. dock brukar dom vara så fantastiskt dåliga iaf så det inte är några problem. CVS2 hade... 13/11 Spelet har aldrig varit svårt att lära sig vad gällande specialare, kombos etc. Vad sidscrollande 2D-fights i stora drag handlar om är att kontrollera och täcka upp så mycket yta som möjligt av spelplanen. Visst blir det enklare om kombos och specialare... 12/11 Super Street Fighter II Turbo HD Remix. Spelet heter "Street fighter" och sedan lägger man på Super, II, Turbo, HD, Remix.. Haha :D 12/11 men streetfajter har ju inte ens svåra moves.. klarar man fan inte haddoken får man skylla sig själv. 12/11 Så här är det i många spel nuförtiden och det är en av de utvecklingar inom spelindustrin jag stör mig mest på. Utvecklarna verkar tycka att man ska ha lika stor chans att vinna, oavsett hur länge man spelat. Inlärningskurvan ska vara närmast obefintlig... 12/11 Det är en väldigt bra approach till fighting spel men oftast blir det så att spelen tillåter folk att buttonmasha och ändå vinna mot någon uppenbart bättre och mer strategisk. Jag hoppas de hittar en bra mellanpunkt. 12/11 Kan bara hålla med:up: 12/11 Efter att ha läst erkiteln så tycker jag bara ändringarna verkar vettiga. De låter spelarna ta del av det som tävlingsspelande på högre nivå innebär utan att behöva tacklaför svåra kontroller. De bästa designfilosofin har alltid varit: Easy to learn,... 12/11 Fan va larvigt. Att det är svårt att lära sig har ju alltid hört till SF spelen. Jag hoppas fan att Capcom inte gör detsamma när det gäller SF 4. 12/11 Äh, streetfighter-seriens svårigheter handlar inte om att lära sig femtio olika oblockbara specialare (som i t.ex. soul calibur). Insta-super-knappar skulle bara göra något som är enkelt mer komplicerat. Hur svårt är det att göra en hadouken egentligen?... 12/11
Skicka en rättelse