Se Calle sänka zombier som om det inte fanns någon morgondag. Vilket det inte gör om han slutar sänka zombier.

Uppdatering: Streamen ligger nere för idag, men Calle har lovat att sparka igång den i morgon bitti igen, med högre kvalitet på sändningen.

#Dead Island gifter sig med #Mirror's Edge och får barn i form av ljuv parkour-zomibeslakt. Ungefär så kan #Dying Light beskrivas, en apopalypsskildring vars särprägel kommer i form av akrobatiskt skuttande och jäkligt arga zomiber nattetid.

Spelet släpptes på Steam för ett par timmar sedan, och FZ:s @Calle Johanssson-Sundelius sitter i detta nu och spelar ihop kunskap till en recension (vi publicerar den senare i veckan). Du kan följa honom på vägen live genom att koppla upp tid mot vår Twitch-stream, där ohälsosamma mängder död väntar. Missa inte heller hur glad Calle blev av att låsa upp dropkick-funktionen - se både Twitch-stream och Youtube-klipp nedan.

Jag tycker bara det är extremt fult med de där vinklade 3D menyerna. Samma som i Tomb raider, det är extremt fult. Och det blir inte bättre med symbolerna etc. Det blir väldigt generiskt. Hade kunnat vara mycket snyggare om dom vågat lite. 28/01 Menyerna i det första Dragon Age-spelet samt The Witcher (eller för all del Oblivion) är väl några exempel, men merparten av alla RPG:s jag spelat har bättre menyer i det avseendet. Att det är viktigt har jag aldrig påstått. Lägg gärna inte ord i munnen... 28/01 Chatt finns - [http://www.twitch.tv/fzplay] 28/01 Hahaha, ni spetsade en zombie i röven med den där bussen, fyfan vad kul det såg ut! Finns det en chatt? 28/01 Kom med ett exempel på hur du tycker menyerna skall se ut då. Visa ett exempel på en inspirerade meny som är applicerbar i ett spel som detta. Och förklara gärna varför det är viktigt för ett spel av denna typ med. Jag personligen tycker menyn är perfek... 28/01 Kör två GTX970, hade liknande siffror på högsta settings, men halverade view distance, ändrade till medium folliage samt tog bort ett par "Nvidia Special Stuff" så ligger det på stabila 60 (Kör alltid med Dxtory igång (för inspelning) och låser FPSen... 28/01 Ja dom var rätt kass också. 28/01 fy helvete vad bra detta spelet är! och förbättring till vad dead island borde varit. Där är givetvis saker som dead island hade som gör att det blir väldigt likt, quests känns ej repetiva,spelet är mer allvarligt/mörkt. du är rädd för zombies på nätter... 28/01 anledningen varför folk laggar med sjuka riggar när dem kommer ut ur staden, är pga att view distance är maxad. sänker man den får man en EXTREMT bra skillnad. Testa på det ni som har problem med att ni laggar, sänk den totalt, blir nästan ingen skillna... 28/01 Var inte det jag tänkte på, utan att de är oinspirerande (som killen jag citerade skrev). Tristare menyer med mindre känsla finns det inte allt för många av. 28/01
Skicka en rättelse